Författare Ämne: Vilka blir nyårslöftena då?  (läst 69892 gånger)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #60 skrivet: sön 13 jan 2008 21:55:09 »
Fniss! När jag läser vad vi har skrivit till varandra , så kan jag bara skratta över mig själv,
skönt ändå att jag kan se min egen dumhet på grund av att jag är envis och himla fånig emellanåt.
Så Reggis! i år ska du och jag skriva detta års bästsäljare gällande sexnoveller för kvinnor..........

"Äntligen var kvällen här, efter en skön dusch med vattnet strilande mot mitt heta kön"
Släng dig i väggen Reggis!!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #61 skrivet: sön 13 jan 2008 21:59:30 »
 :o ;D

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #62 skrivet: mån 14 jan 2008 01:22:40 »
Milda makaroner: REGGIS  HAR  RIBBA!!??

Usch, nu börjar det likna Crocodile Dundee.......

Vete tusan om jag kan sova i natt??

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #63 skrivet: tis 15 jan 2008 14:40:29 »
På tal om något annat....eller kanske inte, utan bara påminna om nyårslöftena!
Hur går det för er? Har ni kommit igång med motion, äta bättre, sluta röka eller vad det nu var ni lovade!
Jag tar en promenad 30 minuter varje dag och det var mitt löfte och det har jag hållit i 15 dagar.... och så ska jag fortsätta!  ::)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #64 skrivet: tis 15 jan 2008 20:11:27 »
Jag ger inga nyårslöften för jag kan aldrig hålla dom. Jag styrs av lustprincipen. Det vill säga jag gör det som roar mig eller ger mig njutning av något slag. Att plåga sig själv genom att avstå från något ligger liksom inte för mig är jag rädd för. På det sättet så saknar jag helt karaktär måste jag erkänna. Jag gör som Mae West om jag kommer i knipa: ”Av två onda ting så gör jag det jag aldrig gjort förut.”



JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #65 skrivet: tis 15 jan 2008 20:27:01 »
På tal om något annat....eller kanske inte, utan bara påminna om nyårslöftena!
Hur går det för er?

Mitt löfte var att sälja av ett flertal av mina samlingar och det har jag hållt. Kalaspuffsbilarna - sålda och ivägskickade. Tändstickssamlingen - såld och den nya ägaren hämtade rubbet igår. Festissamlingen - såld och jag skickar den i övermorgon. Flera andra samlingar är på gång att säljas.

För pengarna har jag idag betalat för ett supersnyggt sideboard av Arne Vodder från 1957! Ytterligare ett steg närmare mitt projekt vardagsrums förverkligande!

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #66 skrivet: tis 15 jan 2008 21:53:42 »
Vindsröjningen kom av sig i helgen då särbon var här och det bara tumlades om i sänghalmen och dracks vin. Ã… den här veckan är jag knappt hemma, men idag har jag gått en långpromenad i stan istället, så i princiiiip håller jag löftet.
Allt går.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #67 skrivet: tis 15 jan 2008 23:50:46 »
Jag motionerar i ridhuset var tisdag mellan 14.40-17.19. Ett fasligt spring är det  ;D

kas

  • Gäst
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #68 skrivet: ons 16 jan 2008 09:06:22 »
Rid i natt, men rid inte ensam! ;D ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #69 skrivet: ons 16 jan 2008 11:47:11 »
Jag blir så fascinerad när jag läser JJ:s inlägg ovan. Kalaspuffsbilssamlingen, vilket ord det blev av det, är såld. Jag förmodar att det är någon sådan där plasthistorier, typ Mc Donalds figur, i form av en bilar som lades i paketen för att ungar skulle påminna föräldrarna om inköp vid besök i butiken. Det finns tydligen samlare på allt, underbart.

Själv tillhör jag inte samlarna på det sättet utan jag är en generell samlare av allt som tilltalar mig. Det kan vara för att föremålet är tjusigt, tänkvärt eller avskyvärt men helst skall det vara annorlunda på något sätt. Fast jag har upptäckt att det finns många art deco figurer och väggmasker hemma samt olika typer av vaser och krukor. Man skulle nästan kunna säga att det är samlingar.


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #70 skrivet: ons 16 jan 2008 12:15:28 »
Jag blir så fascinerad när jag läser JJ:s inlägg ovan. Kalaspuffsbilssamlingen, vilket ord det blev av det, är såld. Jag förmodar att det är någon sådan där plasthistorier, typ Mc Donalds figur, i form av en bilar som lades i paketen för att ungar skulle påminna föräldrarna om inköp vid besök i butiken. Det finns tydligen samlare på allt, underbart.

Det stämmer. Bilarna låg i kalaspuffspaketen 1959-1961. Eftersom de var gjorda i mycket tunn plast så har de flesta gått sönder och detta drar upp priserna. Jag känner till ett tiotal samlare av sådana, och dessutom samlar Volvosamlarna på Volvomodellerna som gör att dessa är klart dyrast. En Volvo duett kostar ofta runt 300 kr på Tradera, men dessa går att fynda hos okunniga säljare på leksaksmässor för ett par tior.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #71 skrivet: ons 16 jan 2008 13:18:35 »
Du öppnar en helt ny värld för mig JJ. Har överhuvud aldrig kunnat tänka tanken att det finns samlare på den här typen av föremål. Visserligen har jag varit på några sådana här samlartoksmässor men då har jag inte tänkt på att det faktiskt finns köpare till dylika ting, kul.

Det var som när jag köpte en gammal bettjossan eller vad det heter. Kul när jag fick reda på att den har använts på riktigt för att ta upp betor. Nu äger jag runt 10 bettjossan, en liten samling skulle man kunna säga.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #72 skrivet: ons 16 jan 2008 14:41:49 »
Det finns köpare till allt som tas med på mässor. Folk kan samla på precis allting, och om någon handlare släpar med det till en mässa så är han/hon säker på att det finns potentiella köpare.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #73 skrivet: ons 16 jan 2008 21:29:29 »
I de första "Puff-paketen" som då hette Sugar Puff och uttalades just så, fanns små lok och vagnar. Puffarna åts som godis på 50-talet.

Jag var på kollo 1956, då fick jag ett helt paket Sugar Puff skickat av min farbror.  :D

Detta godis blandar barnen helt vanvördigt i fil och youghurt idag  >:(

Det var bättre förr!!

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #74 skrivet: tis 22 jan 2008 18:47:29 »
Fortsätter mitt tappra krig med machete och sopsäckar på vinden. Vissa fynd gör en vemodig: hela tre oöppnade småkartonger Lego avsedda som överraskningar regniga dagar. Nog skulle pojkarna bli överraskade alltid, om jag tog fram dem nu, när de är 19 och 17...
Sen balklänningen jag köpte på loppis för egna pengar när jag var tio, isärsprättad vid 20 för att sys om till vårbal, nu återfunnen nedstoppad i samma skick i en plastkasse från en sedan länge nedlagd skivaffär i Uppsala...

Ett fint munspel i fodral från 50-talet. Det hade jag tänkt ge min man i födelsedagspresent, men skilsmässan kom i vägen...

En fönsterprydnad i form av en uggla i turkos pressglas som jag fick av mors konstiga kusin när jag fyllde nio. Aldrig upphängd, för jag tyckte den var skitful. Antagligen Höglund. Nu sitter den snart i fönstret i mitt bibliotek, för jag samlar lite smått på ugglor. (Gör inte du det också Brodertuck?)

Mikroskopet jag ärvde av morfar 1972. Vad gör man med det? Ställde det i sin fina trälåda på ett skåp jag köpte till dottern när hon var liten, ett klädskåp ombyggt till dockskåp. Det grävde jag fram ur möget för ett par veckor sen. Mycket bra till alla konstiga tyger jag samlar på. SNyggt med tapeterna i bakgrunden i de olika "rummen".
Allt går.