Författare Ämne: Vilka blir nyårslöftena då?  (läst 69845 gånger)

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #15 skrivet: sön 30 dec 2007 19:49:25 »
Mitt mål ska vara att röra på mig 30 min varje dag.
Ett annat mål är att äntligen röja upp vinden.
Antagligen låter de sig kombineras!

Det ska jag också göra, inte röja på vinden för det har jag ingen, men 30 minuters röra på sig låter sig göras!  ;D

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #16 skrivet: mån 31 dec 2007 16:21:09 »
Jag lovar och svär det ska bli ändring här och där.....så sjöng Björn Skifs i en låt och det får bli mitt nyårslöfte ::)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #17 skrivet: mån 31 dec 2007 17:49:35 »
Inga fler katter i detta huset!  :o  ::)
Har haft ångest och ont i magen sedan dagen före "lille julafton". Vi har kämpat för att inte förlora en av våra perserflickor. Lyckligtvis vände det för någon dag sedan och hon verkar vara på
bättringsvägen.
Nyår verkar bli bättre än julhelgen ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #18 skrivet: tis 1 jan 2008 02:57:53 »
gitzie, tack och lov för att kissen är bättre. Nu tillfrisknar hon säkert helt inom en snar framtid. De katter som har dig till matte kan skatta sig lyckliga.
NYÃ…RSkram till dig!

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #19 skrivet: tis 1 jan 2008 03:13:15 »
Tack vännen, det har varit en tuff kamp (och ett antal tusenlappar................HU)
Mycket magvärk och ångest, men Shama mår mycket bättre och var en av de coolare i kväll ;)
Hon äter äntligen, men vi måste fortfarande spruta i henne vatten.
Shama har blivit tunn som ett frimärke på en vecka, men hon är på väg  :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #20 skrivet: tis 1 jan 2008 03:32:19 »
VAD har hänt med henne?

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #21 skrivet: tis 1 jan 2008 12:43:54 »
Efter blodtest, röntgen, sövning för att kolla så att det inte satt något fast i matstrupen och koll av tänderna konstaterade veterinären att hon troligtvis hade fått ett virus som slog ut henne alldeles. (Tur i oturen är att det inte var FIP. Ett otäckt virus som brukar ha dödlig utgång)
Han vätskade upp henne, samt gav henne cortison och b-vitaminer. Ett par timmar efter det vi kommit hem tvingade jag i henne majsvälling med spruta, sedan satte vi oss i soffan med en filt omkring oss.
En halvtimme senare skulle hon ner på golvet. Shama tog sikte på matskålen, vinglade dit och Ã…T! Första gången på en vecka. Då grät jag, kan jag tala om.
Sedan dess har hon ätit, men för att hjälpa henne tills hon är riktigt OK igen, sprutar jag i henne vatten.Vågar inte riskera att hon blir uttorkad, för då är det kört.
Men som sagt: Det ser bra ut :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kas

  • Gäst
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #22 skrivet: tis 1 jan 2008 14:02:17 »
Dessvärre finns fästingarna med till nollgradigt ute, det är de mest sega rackare man kan tänka sig! Har jagat i 35 år och aldrig upphört att förvånas över de där krypen. mvh

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #23 skrivet: tis 1 jan 2008 14:21:21 »
Men!
Jag har kommit på ett nyårslöfte!
Jag skall ha bättre koll på mina papper.
Jag skall ha ordning i min inkorg och skickatkort. Sitter just nu och raderar sådär en tre-fyra tusen mail i min skickatkorg och det är inte så kul det heller... men det finns en hel del uppgifter i den som jag behöver efterkontrollera, så det måste göras. *booooring*.

Och jag skall bli bättre på att slutföra det jag påbörjar... det är jag nämligen helt urusel på!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #24 skrivet: tis 1 jan 2008 14:25:21 »

jag skall bli bättre på att slutföra det jag påbörjar... det är jag nämligen helt urusel på!

Det är lik....................

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #25 skrivet: tis 1 jan 2008 20:38:39 »
Jag lovar härmed att.......inte sluta röka, kan tänka mej minst ett år till bara för att det är så j--kla gott med morroncigg och kaffe.....däremot skall jag minska i vikt, 92,6 i går.....och jag skall ta en sån där spruta mot borelia, dom är inge roliga dom där krypen. Borde iofs vara immun mot de där krypen för de har alltid gillat mej..... det är faktiskt roligare att säga saker som man inte vill sluta med, så jag drar till med att jag inte slutar med öl heller......Och bara för att de där som vill styra oss som verkligen betalar skatt så tänker jag absolut inte sluta snusa.....

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #26 skrivet: tis 1 jan 2008 22:36:13 »
Detta kan reta vissa personer, och jag vill inte visa mig duktig (även om jag är det) :). Men jag tänker inte börja: snusa, röka, dricka kaffe eller öl. Inte behöver jag banta heller. Men jag äter godis ibland och det tycker jag att jag kan unna mig som last (förutom gamla prylar).

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #27 skrivet: tis 1 jan 2008 23:08:05 »
Jag lovar att njuta av mina dagliga portioner av nötcreme, En God Sak Med Mersmak, så himla gott i snart 40 år i mitt liv.

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #28 skrivet: ons 2 jan 2008 11:19:29 »
Mitt nyårslöfte blir att säga nej oftare så att jag slipper stressa ihjäl mig, som det är nu tar jag mig an alldeles för mycket.
Sen hade det nog varit en bra idé att bli av med de extra kilona jag lagt på över julen, men vi får se hur det blir med det...hellre mjuk och glad än bening och plågad. ;)

Gitzie, usch vad jobbigt med din katt! För två år sen firade vi också en nagelbitande jul med en av våra två katter akut intagen på djursjukhuset. Han hade suttit bland klapparna under granen och tuggat i sig en stor reva presentsnöre som fick opereras bort ur magen på honom...stackars lillen.  :( Han var helt återställd efter ett par veckor och som tur var hade vi kattförsäkring som täckte det mesta av den gigantiska kostnaden (ett hett tips till alla med husdjur!), och den typen av snören är numera helt bannlysta i vår lägenhet.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #29 skrivet: sön 6 jan 2008 17:49:38 »
Bara så ni förstår vad det är jag håller på med. Vinden är 160 kvm och det ser ut så här. Allt är hullerombullerinvräkt med början under en fruktansvärd flytt för några år sen, sen påfyllt med loppsifynd, bråte som jag inte vetat var jag ska göra av, braåhagrejer mm mm mm mm..
Allt går.