Författare Ämne: Vilka blir nyårslöftena då?  (läst 69883 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #30 skrivet: sön 6 jan 2008 20:28:28 »
Fråga gärna här innan du slänger något som du inte har koll på. När man frågar loppissäljarna som står där med sina IKEA-vaser från 80-talet, trätulpaner och Mr Musicskivor om de inte har några gamla vykort, reklamprylar mm så får man ofta svaret - det trodde inte vi inte att någon var intresserad av så det har vi slängt.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #31 skrivet: sön 6 jan 2008 20:29:32 »
Jag har 6 rum som ser ut så här. Det här är det minsta. Du skall icke klaga convallaria det finns de som har det värre är jag rädd för.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #32 skrivet: sön 6 jan 2008 21:04:07 »
Hmm, verkar finnas en och annan godbit där, Reggis.
Ni behöver inte vara oroliga: jag slänger inget som är användbart. Har hittat en massa gamla "lagas"-kläder, som jag lagt i kartonger långt innan jag skilde mig och då jag drog strl 44. Hmm, kan säkert komma till användning, men de ska inte ligga i dammet på vinden (saken är den att jag håller på att bygga däruppe sen fyra år också och det är damm, torv, sågspån, isolering med mera onämnbart /katterna tyckte en period att hela vindsgolvet var en underbart härlig kattlåda. Fattar ni varför jag dragit mig för att ta itu med detta?/)
Allt går.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #33 skrivet: sön 6 jan 2008 21:29:22 »
Undrar vad ett FNL-märke kan betinga....
Allt går.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #34 skrivet: mån 7 jan 2008 14:34:17 »
Men ett set Carmen Curlers måste väl ändå vara hårdvaluta?
Allt går.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #35 skrivet: mån 7 jan 2008 14:57:04 »
Stilettklackade italienska 2 nr för små numera. VAD ska jag spara dem för?? Jo för att jag hystade ut 1 byrålåda nipper och bijouterier innan Lilla Ä var född. DEN lådans innehåll skulle jag önskar att jag haft kvar idag  >:(

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #36 skrivet: mån 7 jan 2008 15:05:05 »
Jag har sparat saker till mina barnbarn sen jag var nio. (Än har jag inga, gudskelov, så jag kanske hinner få ordning ett fint barnbarnsrum på vinden som jag har tänkt, med läsfåtölj modell mini, hyllor fulla med barnböcker och sen roliga grejor och maskeradkläder förstås!)
Allt går.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #37 skrivet: mån 7 jan 2008 17:06:00 »
Ojdå, man kanske skulle göra ett försök på Tradera ändå, fast jag tycker det verkar omständligt och krångligt.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #38 skrivet: mån 7 jan 2008 17:12:04 »
Ojdå, man kanske skulle göra ett försök på Tradera ändå, fast jag tycker det verkar omständligt och krångligt.

Hm, om man kommer in i det så är det inte så omständligt. Men visst, det är lite pill med att hålla på med tradera. Men det är lite småkul och spännande ochså...
Vill du ha hjälp så säg till, vi är nog flera här inne som "har vanan inne" eller vad jag skall säga...

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #39 skrivet: mån 7 jan 2008 18:40:47 »
Jisses Amalia, Reggis menar du att du bor sådär? Det hade jag aldrig fixat. Lyckas du verkligen få nån glädje av dina prylar på det viset?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #40 skrivet: mån 7 jan 2008 22:29:12 »
Inte alla rum turligt nog. Jag har två rum i lägenheten på 5 rum som ser ut som hårdpackade lager samt ett rum jag hyr i källaren. Till detta ett rum i ett hus jag äger samt en vind och en källare därtill. För övrigt så kan man betrakta resten, utom min papegojas rum, som övermöblerat. Det vill säga det är smockat men det går att använda. Alla döutrymmen som ovanpå skåp, under bord etc är naturligtvis proppat så även i köket.

Jag måste göra något år det här, det förstår jag själv, eftersom det blir mer och mer hela tiden.  Just nu funderar jag på att köpa ett hus till. Det löste mina problem förra gången. Sälja, ja visst men jag tycker det är betydligt roligare och handla. Därför styrs jag av lustprincipen och ägnar ingen tid åt att sälja. Är man shopaholic så är man och ”a woman got do what a women got to do”, det vill säga shoppa. .

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #41 skrivet: mån 7 jan 2008 23:52:09 »
Jädra tur att man inte behöver städa hemma hos dig,Reggis ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #42 skrivet: tis 8 jan 2008 17:43:15 »
Jo jag tycker faktiskt själv att det är skoj ibland att gräva i några lådor jag inte tittat i på flera år eller gå igenom en taveltrave. Städa, nja, jag dammar kanske av ett och annat föremål för syns skull.

Jag blir alltid lika överraskad över den kvalité mina gamla inköp har vilket är kul.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #43 skrivet: tis 8 jan 2008 22:43:01 »
Jag är så himla duktig på att köpa, alltså bjuda på traderas auktioner, i min iver har jag  bjudit på auktioner som jag trist nog har vunnit.
Värre är att jag har lockat min sambo att bjuda på Tradera.......... min sambo  bjöd på  en rutig köksgardin , han blev så lycklig  när han var vinnaren, 4 meter volanggardin som jag bara avskyr.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vilka blir nyårslöftena då?
« Svar #44 skrivet: tor 10 jan 2008 13:56:24 »
Ja där sitter ni bland dynghögarna i Sextorp utanför Landskrona och packar fynd till hugade brötesköpare på Tradera. Det är trevligt att notera att det finns en man till här i landet som vet vad man har män till, nämligen att bära grejer. Du har gjort ett bra jobb kikarbara.

Min kille är också åsna men han törs inte köpa något då han sett med vilken avsmak jag har studerat de få inköp han tordats göra. Nu tar han inga egna initiativ på den punkten vilket är skönt utan han har förstått sin uppgift att hans deltagande bara går ut på att bära och serva mig. Springa till bilen och lassa av när det blir mycket. Hämta kaffe i kafeterian om det finns en sådan samt förse mig med iskall Coca Cola varma sommardagar.

Är han riktigt duktig så brukar jag belöna honom med något oväntat. På somrarna är det oftast att jag styr in på någon parkeringsruta på hemväg eller på väg till nästa loppis och tar en paus med friluftssex , det tycker han är spännande. Ni andra som inte får med åsnan kan prova på detta. Det ökar garanterat deras intresse för loppisar och det är kul. Prova skall ni se.

« Senast ändrad: lör 12 jan 2008 15:30:50 av Reggis »