Författare Ämne: Pippi Långstrump  (läst 7791 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Pippi Långstrump
« skrivet: tor 17 jan 2008 09:31:31 »
Min yngsta son är utbytesstudent i Wien. Han har en flickvän, som är från Düsseldorf, och som är ett edsvuret Pippifan. I februari ska jag hälsa på dem, och skulle nu behöva en Pippi-present; muggar, väggtallrik eller liknande. Jag har haft koll på Tradera den senaste tiden, men inte hittat något. Någon har som har något att sälja?

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Pippi Långstrump
« Svar #1 skrivet: tor 17 jan 2008 19:06:15 »
Jag har 2 st pippiskålar som har legat ute på Tradera men tyvärr så valde den köparen att inte betala. Är det intressesant så hör av dej

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Pippi Långstrump
« Svar #2 skrivet: tor 17 jan 2008 20:36:17 »
Hej ,jag har några dubbletter av Rörstrands pippitallrikar, cirka 8x8 cm, enligt Ada så är värdet lika med noll , men för min del är det inte bara värdet som är viktigt utan glädjen att ha en komplett samling som är så trevlig att uppnå, så om intresse finns för dessa värdelösa tallrikar så hör gärna av dig!!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Pippi Långstrump
« Svar #3 skrivet: tor 17 jan 2008 21:26:03 »
Nej, du hade en länk som visade på vad man fick för dem på Tradera, och det var definitivt inte lika med noll, jämfört med länken som visade vad man fick för mumintallrikar var det dock kanske hälften så mycket men det är inte lika med noll.

Vi tar det igen
Pippi Rörstrand avslutade
Mumin Arabia avslutade
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Pippi Långstrump
« Svar #4 skrivet: tor 17 jan 2008 22:00:18 »
Jag vet inte varför det inte fungerar, ???, försökte skicka privat meddelande till Lurv, men fick inte iväg det ??? så snälla, alla ni som har pippi-saker att avvara, maila mig istället, gärna med bild och pris, så blir jag så glad!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Pippi Långstrump
« Svar #5 skrivet: tor 17 jan 2008 22:22:24 »
Jag vet inte varför det inte fungerar, ???, försökte skicka privat meddelande till Lurv, men fick inte iväg det ??? så snälla, alla ni som har pippi-saker att avvara, maila mig istället, gärna med bild och pris, så blir jag så glad!

Skulle hon inte se det så skall jag meddela henne nästa gång jag pratar med henne. Vi har lite kontakt mellan varven.

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Pippi Långstrump
« Svar #6 skrivet: fre 18 jan 2008 17:57:13 »
Den här hadde jag tyckt vara hög intressant om jag hadde samlat på Pippi Långstrump,tyvärr gör jag inte det.

http://www.tradera.com/PIPPI_LANGSTRUMP_FAR_BESOK_AV_TJUVAR_Astrid_Lindgren_1949_-auktion-55858513

MVH Micke

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Pippi Långstrump
« Svar #7 skrivet: fre 18 jan 2008 22:06:39 »
Du har helt rätt, Vince, men jag måste ta i beaktande att tösen ifråga talar tyska....och hon är ingen samlare, gillar bara Pippi jättemycket!