Författare Ämne: Min resa  (läst 2586 gånger)

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
Min resa
« skrivet: tis 1 jan 2008 20:48:36 »
Hej!
Kan tänka mej att det är fler än jag som reser. Kanske i jobbet eller kanske flera mil på egen kostnad. Skulle själv ha svårt att betala massa pengar för att åka till dessa så eftertraktade resmålen som finns, jag har massor kvar av Sverige som jag inte besökt. Jag har inte varit i Eksjö tex. är det sevärt...? Säffle måste man ha varit i efter man har hört Hasse&Tage. I sommar vill jag att det är bättre väder än i fjol, då blir det Mc genom Ystad, Kristanstad, Kalmar som jag iofs har passerat men bara det, kan det vara nåt mer ställe som är sevärt om jag utgår från Trollhättan?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Min resa
« Svar #1 skrivet: tis 1 jan 2008 21:26:11 »
Göteborg är ju görfint, men där har du väl varit antar jag :D Eksjö har jag blandade känslor för eftersom jag gjorde min militärtjänst där -82/-83 (som telegrafist), och efter det har jag inte varit där. I somras var jag i Askersund för första gången, och där var det väldigt fint - dessutom var det samtidigt som utemässan så jag tyckte det var en hellyckad dag. Alingsås är mysigt, Hjo även så. Helsingborg gillar jag (där kan du även besöka 50-talsfiket). Mindre lyckade orter är t ex Borås och Jönköping tycker jag, men det är inte säkert att alla tycker som jag.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Min resa
« Svar #2 skrivet: ons 2 jan 2008 12:50:58 »
JJ, låg du på Ing2? Gjorde själv lumpen där som mekaniker i den vevan, men minns fan inte om jag muckade 82 eller 83 ???



JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Min resa
« Svar #3 skrivet: lör 5 jan 2008 20:00:00 »
JJ, låg du på Ing2?

Jag tillhörde Ing2 men eftersom de bara behövde två telegrafister så utbildades jag på I12 tillsammans med dess telegrafister. Vi var 16 st som började utbildas men bara 12 st kvar när vi muckade. Jag gjorde alla fältövningar med Ing2 däremot.