Författare Ämne: En ren Nyårshälsning  (läst 10571 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: En ren Nyårshälsning
« Svar #15 skrivet: lör 5 jan 2008 13:21:25 »
Det är visst nån receptor för vinterkräksjukevirus som vi med B saknar. För övrigt kan jag tala om att i Japan är man mycket noga när man anställer folk att ta reda på vilken blodgrupp de har (åtminsone läste jag det i en ledarskapstidning för några år sen). De med blodgrupp 0 är ganska sällsynta i Japan, till skillnad från här. De anses vara goda ledare. Sen kommer jag bara ihåg B, som i Sverige utgör cirka 7 % av befolkningen. Vi är konstnärliga, kreativa, svårstyrda, behöver arbeta fritt under ganska fasta strukturer annars flippar vi ur! ;-)
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: En ren Nyårshälsning
« Svar #16 skrivet: lör 5 jan 2008 13:24:32 »
Det är visst nån receptor för vinterkräksjukevirus som vi med B saknar. För övrigt kan jag tala om att i Japan är man mycket noga när man anställer folk att ta reda på vilken blodgrupp de har (åtminsone läste jag det i en ledarskapstidning för några år sen). De med blodgrupp 0 är ganska sällsynta i Japan, till skillnad från här. De anses vara goda ledare. Sen kommer jag bara ihåg B, som i Sverige utgör cirka 7 % av befolkningen. Vi är konstnärliga, kreativa, svårstyrda, behöver arbeta fritt under ganska fasta strukturer annars flippar vi ur! ;-)

Heh. Där fick du till en fullständig personlighetsanalys som stämde bara genom att jag avslöjade min blodgruppstillhörighet...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: En ren Nyårshälsning
« Svar #17 skrivet: lör 5 jan 2008 19:33:06 »
Är det inte fler med B? Jag har själv blodgrupp B, Rh+. Kanske är loppissjukan också ärftlig, men vi har fått den istället för vinterkräksjukan (och jag är glad att jag äntligen har "valt" rätt).

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: En ren Nyårshälsning
« Svar #18 skrivet: lör 5 jan 2008 19:37:25 »
Är det inte fler med B? Jag har själv blodgrupp B, Rh+. Kanske är loppissjukan också ärftlig, men vi har fått den istället för vinterkräksjukan (och jag är glad att jag äntligen har "valt" rätt).

Vi kanske är många med blodgrupp B på den här sidan??? Jag har aldrig förstått det där med blodgruppstillhörigheten, det är mer än en gång man säger att jag måste ha fel när jag har fått uppge blodgrupp på sjukhuset exempelvis, så om det behövs så har de gjort en blodgruppering på mig istället för att tro på vad jag säger.
Vad är det för märkligt med att ha det? Tyder på vad?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: En ren Nyårshälsning
« Svar #19 skrivet: lör 5 jan 2008 19:55:57 »
A+ (blodgivare -nån mer?)

jag visste nog inte om vad jag hade för blodgrupp när jag blev kreativ och svårstyrd :) men annars är det arbeta fritt under lösa strukturer som gäller för mej  ;)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: En ren Nyårshälsning
« Svar #20 skrivet: lör 5 jan 2008 20:02:02 »
A+ (blodgivare -nån mer?)


Hm, nej, jag är inte blodgivare... men tanken finns där. Och min dotter frågade mig häromdagen varför jag inte var det, och jag kunde inte komma på något bättre svar än att det aldrig hade blivit av. Kanske dags att ta tag i det där nu...när jag inte har småbarn i huset och inte tänker bli gravid och annat sånt där trams.