Författare Ämne: Ytterfoder/blomkrukor Upsala Ekeby Risto?  (läst 19798 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ytterfoder/blomkrukor Upsala Ekeby Risto?
« Svar #15 skrivet: ons 10 sep 2008 08:01:09 »
Missade att kolla mailen, hade följande svar igår:
Citera
Hej,

Visst finns det en kruka som heter Risto, men vi är inte säkra på om det är Ingrid Atterberg eller Hjördis Oldfors som designat den.
Vad gäller golvvasen så är den av Anna-Lisa Thomson.

--
Med vänlig hälsning

Johan Helmersson & Peter Norén
GRÖDINGE ANTIK & DESIGN AB
Klockargården
147 92 GRÖDINGE
Tel. 0703-96 00 75, 08-514 000 75

Så nu vet vi såpass..
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ytterfoder/blomkrukor Upsala Ekeby Risto?
« Svar #16 skrivet: sön 14 sep 2008 13:03:31 »
Jag noterade när jag diskade krukorna att fyra var spruckna, en tappar en "klyfta" när som helst, och en är alltför förkalkad, så jag har ställt dem i mitt köksfönster (vete sjuttan om de passar egentligen?) och lagt ut de sju som har klang och är fräschast på Tradera.

På detta forum är det OK att lämna upplysningen att något finns tillgängligt för inköp för den som velat ha precis en sån. ;) Om någon mot förmodan tycker jag nu t ex skor mej på en upplysning från Grödinge Antik, eller bara känner sig allmänt missunnsam, så kan jag ju säga att man också kan se ev vinst som ett bidrag till verksamheten Retroforum. Jag har precis betalat årsavgifterna till IIS och webbhotellet ur egen ficka.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ytterfoder/blomkrukor Upsala Ekeby Risto?
« Svar #17 skrivet: tor 21 maj 2009 17:37:03 »
Det ser rätt OK ut nu när jag fixade nya plantor till krukorna (fast jag har en plastkruka i varje med tanke på sprickorna), tidigare innevånare hade en nära dödenupplevelse och flyttade till badrummet och kockumsbyttor och en hylla misstänkt shabby chic jag sattte upp i avsaknad av fönsterbräde och växer till sig igen

Fönstret är mörkt, norr + att persiennerna inte alltid kommer upp då en granne har insyn på disken :) men dessa ska överleva det tror jag
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

bloel2

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Ytterfoder/blomkrukor Upsala Ekeby Risto?
« Svar #18 skrivet: tor 29 aug 2019 21:57:05 »
Intresserad av dessa krukor.