Allmänt > Fria diskussioner
Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
kikarbara:
Nu är det vardag igen, äntligen!!!!!! Det är sååå skönt med en aldeles vanlig arbetsdag efter alla dessa helg och mellandagar.
Och nästa vecka börjar skolan igen. Ännu bättre. Gillar nog tillvaron in naturel allra bäst ändå!! ;D
Fjoll:
Ja visst är det skönt. Jag njuuuuuter. Släkten har åkt till sina resp hem och kvar är bara tystnaden. Ungefär som vid första advent. Jag undrar om jag ska ta upp en ny tråd och fråga var julen tog vägen eller så fortsätter vi här. Jag vill återerövra julen. Jag kan inte ens uppskatta julmaten. Allsköns läckerheter ligger på bordet och ingenting smakar. Mackorna på natten är det jag uppskattar mest. Då, när alla andra lagt sig, då tänder jag mitt gamla änglaspel häller upp glas kall mjölk, gör två mackor, en bit tunnbröd som jag garnerar med gravad lax. Den andra, havreknäcket, äter jag med skinka på (utan senap).
Hicka:
Vardagens lugn är skönt. :)
gitzie:
Jag är inte riktigt tillbaka i vardagen än. Börjar på måndag. Idag ska jag bada perserkatter. Har 5, men hinner nog/orkar inte med alla idag. I så fall blir det till att fortsätta i morgon. Det är en pärs, jag lovar. Bada är inga problem, men det tar en himla tid att få dem torra. Först en stund med fönen. Under tiden står en gammal dammsugare, som vi har vänt slangen på så den blåser istället för att suga, och går så att den blir varm. Sedan fortsätter jag att blåsa med den. Mellan 1-2timmar beroende på hur tjock päls katten har. Och nej, de bekymrar sig inte speciellt mycket om att jag blåser dem :o ;D
Moses:
liknande agenda här...jag ska bada båda mina flatcoated retrievers idag (eller i morgon....) och precis som du Gitzie konstaterar, så är det stora jobbet att få dem torra. I övrigt är jag tacksam över vardagen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion