Författare Ämne: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!  (läst 19545 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #30 skrivet: fre 4 jan 2008 23:08:05 »
Ja, och när smakar en GT som bäst? Jo efter en fjorton dar lång helg med vin varje dag sen två arbetsdagar och så äntligen fredag igen. Suck. Men jag har hittills hållit nyårslöftet att röja på vinden 30 minuter varje dag. Det kommer att ge mig asbestlunga, men va fan...
Allt går.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #31 skrivet: lör 5 jan 2008 11:08:35 »
Har jag missat något viktigt??? VARFÖR badar ni katterna?
Albin och Sune sköter pälsen själva. (med bistånd av mig med borste och kam ibland då de fäller)

Röda bonnkatter minsann. Kungarna i katternas rike. Får bara ge sig för en enda sak i världen: SKORPAN katthatare.

Kommer och går som de själva vill. In och ut genom 2 kattluckor. De måste (enl. pjåskig husse) ha valmöjligheter ang. hur varmt de vill ha det när de sover.

Sune sover nu på filt under julgranen.(han tror väl att det är skogen som flyttat in) Den ska väl förstås som vanligt stå några extra veckor bara för att SUNE vill det.

Det finns tydligen ingen som kan ge råd ang. Skorpans katthat. Jättejobbigt är det. Håkan hund älskar katterna och vice versa.

Svar till en som aldrig frågat förr.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #32 skrivet: lör 5 jan 2008 11:59:37 »
Som jag sa så är det ytterst sällsynt jag badat mina katter men då har jag också bara haft korthåriga katter. Då jag badat dem har det berott på någon otäck odör eller som den gång de fick ohyra, dvs loppor. Långhåriga katter är en helt annan sak har jag förstått och Gitzie lär säkert förklara.

Ljuvliga vardag, jojo, nu var det hälg återigen. Morgonpromenaden med hunden togs iförd lång varm morgonrock med dunjacka utanpå och höga varma stövlar. Det är ledighet vill jag lova. Tror jag ska behålla den på resten av dagen.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #33 skrivet: lör 5 jan 2008 13:01:32 »
Blir det inte lite väl varmt?  ::)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #34 skrivet: lör 5 jan 2008 19:28:09 »
Har jag missat något viktigt??? VARFÖR badar ni katterna?

Perserkatter har så lång päls att de inte har en susning att hålla den ren :) När de börjar bli smutsiga i pälsen så tovar sig underullen (de har två pälsslag underull och täckhår) och det hjälper inte att kamma eller borsta längre. Tovorna kommer på nolltid.
Vi badar dem ca 3-4ggr/år.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #35 skrivet: lör 5 jan 2008 22:00:35 »
Ã…Ã¥åå Fjoll, dina bengaler är helt bedårande!  :)

Själv har jag två huskatter hemma, Walle & Diddley, som bara badar av misstag ibland. De är väldigt nyfikna på vatten och då och då glömmer de bort sig och hoppar i badkaret innan jag hunnit töma vattnet. Det brukar dock bli väldigt kortvariga bad...
« Senast ändrad: lör 5 jan 2008 22:03:39 av Chicaboom »

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #36 skrivet: lör 5 jan 2008 22:08:24 »
Tack för det Chicaboom!

Jo jag tackar Reseda, varmt blev det. Men som du kanske sett så har jag lättat på klädseln. Fick ta på dunet igen när hundarna skrek på promenad. Nu är ordningen återställd och lugnet har lagt sig, så även husdjuren.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #37 skrivet: sön 6 jan 2008 00:00:21 »
Fjoll, det ser ut som du ska ut på hajk?!

Jag har plockat fram Salig Fasters päls, efter att ha sett på väderprogrammen. Kom det ingen snö till julafton, så kan det kvitta nu också. Inte ens Håkan hund vill vara ute i eländet nu. Albin och Sune spinner på den uppvärmda fönsterbrädan. Skorpan har tagit med sig husse och försvunnit tvärs över vägen till sitt hus. Frid och helgdagsro råder i huset. Ute viner iskall blåst och snö.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
« Svar #38 skrivet: sön 6 jan 2008 00:19:24 »
Eftersom jag aldrig platsade i scouterna så tar jag ut någon sorts hemlig hämnd som vuxen. Vet ni varför jag inte platsade? Jag vägrade ha slips och lära mig slå knopar! Lika bra det, jag hade förmodligen blivit en osedvanligt dålig scout, aldrig redo liksom.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)