Jag fick till slut skickat ut en förfrågan om jag fick lov att presentera konstnärer såsom jag antytt tidigare, Marianne Sterner var först att svara och jag blev glad för jag får visa upp hennes verk, hon är ansluten till BUS så missbruka inte bilderna, det blir kostsamt

Jag har alltså hennes tillstånd.
Hon är inte bara en duktig och välrenommerad konstnär, utan också en person jag tycker om, inte bara för att hon lånade ut sina startkablar till mej, när min gamla bil inte startade efter jag varit hos henne och stannade till vid Konsthallen i Gerlesborg för att se Georg Suttners retrospektiv...
Ja hon bor där i ett gammalt bohusländskt hus där övervåningen är atelje, jag var där och pratade om och fotograferade lite till hemsidan
www.mariannesterner.seHon är aktuell just nu i Bohusgalleriets julutställning (medlemsutställning) som pågår till den 9e, och Bohussalongen där hon är juryutvald med tre verk, jag får gå dit och kolla innan det slutar den 13e, kan ha de utvalda verken på bild vem vet.
På Bohusläns Museum hänger också denna som jag fick lov att fotografera, lyckade starta ett larm tror jag fast jag inte rörde nåt? (kan varit jackan jag slängde av mej som kom åt nåt kom jag på efteråt)

Marianne är fascinerad av fenomenet hällkar, ni vet såna där runda fördjupningar som inlandsisen skapat och denna tycker jag mej se är vattenfylld och har snygga speglingar i vattenytan, skitbra helt enkelt, ibland är det roligt att jobba! Det fanns en bild av den innan den var färdig som jag scannade, det är ganska intressant att se hur det förändras undar arbetets gång:
Det där med vattenspegling ser man kanske tydligast i denna:

Fler hällkar på hemsidan!
www.mariannesterner.seNästa inlägg lite andra motiv!