Författare Ämne: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda  (läst 5816 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« skrivet: fre 4 jan 2008 22:09:33 »
Är på jakt efter hyllplan i teak i bredden 39 cm, dvs ungefär hälften så breda som normalt. Både sådana med djupet 20 cm och 30 cm önskas, och skicket måste vara bra. Dessutom är det endast String originalhyllplan som gäller - ena sidan har ledade fästen och den andra sidan fasta fästen. Finns det andra delar med den bredden så är jag också intresserad av dessa - har bara en låda som egentligen skall sitta på små gavlar avsedda som ett sängbord, och jag vet att hyllplan i denna storleken finns.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« Svar #1 skrivet: fre 11 jan 2008 15:03:09 »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« Svar #2 skrivet: fre 11 jan 2008 19:59:50 »
Måttet stämde bra, men tyvärr var det inte String original utan någon av alla dessa kopior som inte ens hade fästen som stämmer med originalet. Men jag tackar ändå för att du tänkte på mig!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« Svar #3 skrivet: fre 11 jan 2008 20:09:18 »
Måttet stämde bra, men tyvärr var det inte String original utan någon av alla dessa kopior som inte ens hade fästen som stämmer med originalet. Men jag tackar ändå för att du tänkte på mig!

Ã…h, det var synd.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« Svar #4 skrivet: fre 11 jan 2008 20:19:28 »
Ã…h, det var synd.

Det tycker jag också. Jag har fått ihop nästan allt som jag behöver nu. Förutom de 39 cm:s hyllplanen så behöver jag några hyllplan med fullbredd (ca 78 cm) och som är 30 cm breda, även dessa i teakfaner. Dessa är inte så ovanliga - jag har sett flera hyllor till salu men tyvärr har de hanterats vårdslöst så små bitar av faneret har lossnat och det vill jag inte ha. Men det kommer väl så småningom.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« Svar #5 skrivet: lör 23 feb 2008 17:41:31 »
Köper även hyllplan som är 78 cm breda (som vanligt) och 45 cm djupa. De ser nästan ut som ett skrivbord utan lådor men skrivbordsdelen är 60 cm djup. Jag behöver två stycken i String original, men kan du bara skaffa en så är det en god bit på vägen. Teak och i fint skick - kan ge 500 kr/st.

Även en del med två lådor i bredd kan jag ge 500 kr för, alltså 78 cm bred och 30 cm djup.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - hyllplan till stringhylla, 39 cm breda
« Svar #6 skrivet: mån 24 mar 2008 22:26:01 »
Jag har idag varit hos Elof och tittat på hans samlingar av designprylar. Fick dessutom köpa två hyllplan till stringhyllan med 39 cm bredd så nu behöver jag inte fler sådana. Jag skulle även ha köpt en del med två lådor i, men det var tyvärr för mörkt trä i den så det blev ingen affär med den då.