Författare Ämne: Datering av denna lilla skapelse?  (läst 22537 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #15 skrivet: lör 5 jan 2008 19:48:13 »
Hon sitter på övervåningen nu, ska kolla med henne men ännu har hon aldrig sagt nej till en fotograf, så mycket kan jag säga. Ska bara rasta hundarna först.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #16 skrivet: lör 5 jan 2008 19:49:49 »
Oh herre min skapare, du skulle bara se vad jag har i sängkammaren. Få se om jag framemot småtimmarna samlar ihop lite mer mod och visar upp honom. Kan bara säga att det är en manlig Femme Fatale med ..... i blick. Min man är inte glad så mycket kan jag säga, han tycker att han glor på honom för jämnan men det är bara inbillning, det är mig han suktar efter (vill jag åtminstone tro).

Vill se!! Vill se!!! Vill SE!!! *sjunger* Visa xxx, visa xxx (höll på att lägga till det rytmiska följdordet som var ett självklart mantra när jag åkte raggarbil en gång i tiden på åttiotalet... men jag höll igen!).

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #17 skrivet: lör 5 jan 2008 19:53:36 »
Oh herre min skapare, du skulle bara se vad jag har i sängkammaren. Få se om jag framemot småtimmarna samlar ihop lite mer mod och visar upp honom. Kan bara säga att det är en manlig Femme Fatale med ..... i blick. Min man är inte glad så mycket kan jag säga, han tycker att han glor på honom för jämnan men det är bara inbillning, det är mig han suktar efter (vill jag åtminstone tro).

Vill se!! Vill se!!! Vill SE!!! *sjunger* Visa xxx, visa xxx (höll på att lägga till det rytmiska följdordet som var ett självklart mantra när jag åkte raggarbil en gång i tiden på åttiotalet... men jag höll igen!).

Det är väl ratten du menar va ::)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #18 skrivet: lör 5 jan 2008 19:59:55 »

Det är väl ratten du menar va ::)

 8) Eh, ja, absolut! Visa ratten var det, ja... *asg*

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #19 skrivet: lör 5 jan 2008 21:41:42 »
Hoppla hoppla, vem tar ni lilla mig för, jag menar vem tar ni Gretchen för :o Rattarna är och förblir en förborgad hemlighet för alla utom hushållets medlemmar. Däremot, som utlovat ett close up på lilla facet.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #20 skrivet: lör 5 jan 2008 22:31:27 »
Han med stort H ville fixa till sig innan fotograferingen därav de myckna kläderna (notera huvudbonaden, onödigt om ni frågar mig). Det blev lite hafsigt med här är han, om än med kläder på. Håll till godo ;)
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #21 skrivet: lör 5 jan 2008 22:55:31 »
Hoppla hoppla, vem tar ni lilla mig för, jag menar vem tar ni Gretchen för :o Rattarna är och förblir en förborgad hemlighet för alla utom hushållets medlemmar. Däremot, som utlovat ett close up på lilla facet.

Hon är riktigt riktigt riktigt vacker måste jag säga!!
Många skyltdockor jag har sett tidigare ser ut som rena fågelskrämmorna, men våra två är faktiskt riktigt fina om jag får säga det själv!  :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #22 skrivet: lör 5 jan 2008 22:57:34 »
Han med stort H ville fixa till sig innan fotograferingen därav de myckna kläderna (notera huvudbonaden, onödigt om ni frågar mig). Det blev lite hafsigt med här är han, om än med kläder på. Håll till godo ;)

Wow! Han var inte dum han heller måste jag säga. Nyare än Gretchen eller samtida? Jag skulle vilja hitta en man åt Ylva men han måste vara i samma stil. Ryktesvägen hittade jag fyra barn tripp-trapp-trull och plutt, men den som skulle förmedla var de fanns osv, tyckte inte att de var prisvärda och då fick jag inte numret.  :o Jag fick altså inte avgöra detta själv...

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #23 skrivet: sön 6 jan 2008 00:27:08 »
Han är från samma hem så att säga men något yngre. Tyvärr vet jag inte ålder bara att även han är kal inunder peruken.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #24 skrivet: sön 6 jan 2008 18:04:42 »
Vore detta i USA, så skulle det säkerligen inbjudas till bröllop mellan dessa 2 dockor. Har ju sett hundbröllop därifrån, så varför inte skyltdockor??

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #25 skrivet: sön 6 jan 2008 18:09:53 »
Vore detta i USA, så skulle det säkerligen inbjudas till bröllop mellan dessa 2 dockor. Har ju sett hundbröllop därifrån, så varför inte skyltdockor??

 ;D Säg till om du behöver låna klänning och krona...

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #26 skrivet: sön 6 jan 2008 19:25:29 »
Jaa, vem vet vad de där två hittar på när vi närmar oss hänryckningens tid... Tack för erbjudandet om krona o klänning men är det bara så att hon får på den om och när det bär av så har hon både krona och klänning som hon fått låna av min mamma! Hmmm, ska leta i gaberoberna. Vet inte om hon gitter prova, hon är trots allt en liten latmaja lilla Gretchen. Ã…terkommer.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #27 skrivet: mån 7 jan 2008 22:25:20 »
Här har ni Amalia med mössan på sne :)
Tonåringarna har roat sig med kraftig sminkning :o

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #28 skrivet: mån 7 jan 2008 23:32:44 »
Mmmm en riktig goding hälsar Micke, kanske lite åt det pryda hållet om man får gissa, men det gör det hela bara mer intressant. Gretchen får naturligtvis inget se eller höra, hon drabbas av hybris bara han tittar åt ett kjoltyg.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Datering av denna lilla skapelse?
« Svar #29 skrivet: mån 7 jan 2008 23:34:17 »
Mmmm en riktig goding hälsar Micke, kanske lite åt det pryda hållet om man får gissa, men det gör det hela bara mer intressant. Gretchen får naturligtvis inget se eller höra, hon drabbas av hybris bara han tittar åt ett kjoltyg.

Fast hon kan ju andas ut, den här puddingpastejen har inte visat något kjoltyg- ÄN!  ;D

Såå kul att det inte bara är jag som har namnat min... sambon ruskar på huvudet åt mig, men jag är visst i gott sällskap...