Författare Ämne: Danny & Armi, worst music video ever  (läst 3207 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Danny & Armi, worst music video ever
« skrivet: sön 6 jan 2008 15:19:47 »
Måste lyfta fram Danny och Armi igen  ;)

Nu får jag tillfälle att säga att finsk tv blev digitaliserat låååångt före svensk :) inget hattande där inte med olika regioner olika tidpunkter -allt stängdes av efter sommaren, om det var 1 september? (grannarna har nån finsk kanal i sin box, vi bor i comhemhus, ska fråga vad de betalar för för något)

I brist på dragspel kan vi njuta av Danny & Armi "I wanna love you tender" utnämnd till "worst music video ever" :)  http://www.jumpingpixels.com/80best.html (finns på youtube m också)

Notera koreografin, Dannys uppknäppta skjorta mm, helt underbart! Danny var en smörsångare av stora mått, Armi var en Miss Universe som försökte sig på en sångkarriär, låten var smörigt bra på finska men den engelska versionen....


Finns det mer musik i denna kategori, ska vi säga utmanare till titeln worst music video ever?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Danny & Armi, worst music video ever
« Svar #1 skrivet: sön 6 jan 2008 17:50:31 »
Vilken fyndig text ::)

Jag tror Resedas lilla Ä kan skriva bättre text ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Danny & Armi, worst music video ever
« Svar #2 skrivet: sön 6 jan 2008 21:19:24 »
Den är riktigt kasst översatt och sjungen med dåligt uttal*, låten var smörigt bra som sagt på finska, sålde guld, om inte platina, det står fel i länken, den är inspelad 1978, finska originalet gjordes 77 samma år som Armi blev miss Finland, inte miss Universum, del av mig

*ou joure appsålootli fajn jour lipps aar tejst off vajn, ai wanna mejk joo majn
Mitt senaste projekt www.ipnr.se