Författare Ämne: Galgar med ansikten  (läst 7440 gånger)

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
Galgar med ansikten
« skrivet: sön 6 jan 2008 18:31:12 »
I min hall bor det fyra sådana här pinglor. Alla fyra är likadana, tyvärr lite gulnade, och de är märkta "Trade-Mark Marcol". Mina är köpta i England men jag har sett dem i Sverige också. Jag har även sett liknande med andra motiv, vet inte om de är av samma tillverkare. Jag hade gärna haft en hel liten samling, men de varierar mycket i pris så jag väntar på att de rätta ska dyka upp till rätt pris.  :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Galgar med ansikten
« Svar #1 skrivet: sön 6 jan 2008 18:33:29 »
Ã…h, vad kul!! Har några olika varianter både liknande din och så några olika från hokus-pokus. Skall se om jag kan hitta dem...har nog några olika walt disney ochså när jag tänker efter...

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Galgar med ansikten
« Svar #2 skrivet: sön 6 jan 2008 18:39:31 »
Ja det vill jag jättegärna se!  :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Galgar med ansikten
« Svar #3 skrivet: mån 7 jan 2008 20:30:47 »
Har några varianter till i lokalen så fler bilder kommer. Men här är tre olika sorter i varje fall.
Vet att jag saknar några hokuspokus, (de bruna barngalgarna) tar gärna emot tips på vilka fler som finns!
« Senast ändrad: mån 7 jan 2008 21:04:13 av kikarbara »

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Galgar med ansikten
« Svar #4 skrivet: mån 7 jan 2008 20:35:29 »
Oooh jättefina! Speciellt den på bild 2, den faller mig precis i smaken. Nu när jag ser dem minns jag att jag hade en sån där Disneyknatte när jag var barn, det hade jag helt glömt.

Kul att du valde samma bakgund som mig.  ;)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Galgar med ansikten
« Svar #5 skrivet: mån 7 jan 2008 20:38:23 »
Oooh jättefina! Speciellt den på bild 2, den faller mig precis i smaken. Nu när jag ser dem minns jag att jag hade en sån där Disneyknatte när jag var barn, det hade jag helt glömt.

Kul att du valde samma bakgund som mig.  ;)

 :o Det såg jag inte ens. Det är mitt vanliga bakgrundsbord, dvs, vårt köksbord.

Såg dock att tvåan var modell skiten, så den åker i badbaljan och en ny bild kommer strax... får ju skämmas annars.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Galgar med ansikten
« Svar #6 skrivet: mån 7 jan 2008 21:05:41 »
Såg nu att hon var oren "inne i plasten" på något sätt. Lyckades få bort lite grann, men hon har lite svarta märken kvar. Hur får man bort sådant, någon som vet? Blev en försiktig försiktig försiktig skrapning med svinto, men det känns ju lite vågat...

Tvåan är numera trean efter uppdatering av bild.
« Senast ändrad: mån 7 jan 2008 21:10:43 av kikarbara »