Författare Ämne: Klagotråd  (läst 33516 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Klagotråd
« skrivet: ons 9 jan 2008 13:49:50 »
Jag känner verkligen för att klaga över tillvaron just nu. Så jag startar en tråd för allmän beklagan, kanske finns det fler som sitter och tycker synd om sig själva.

Jag har åkt på ett elakt och taskigt virus och har varit halvt utslagen senaste dagarna med feber och ledvärk och yrsel... Och så har jag tandvärk och har åkt på en förkylning med. Och massa jobb som ligger väntar på att jag skall bli pigg och alert igen, men hur kan jag bli pigg och alert när jag på förhand vet att jag ligger hjälplöst efter min egen tidsplan???

Och så ogillar jag talesättet "det hjälper inte att klaga" skarpt. För det gör det visst det. Så fort man har klagat tillräckligt ihärdigt så känns det genast mycket bättre. Så det så!


kas

  • Gäst
SV: Klagotråd
« Svar #1 skrivet: ons 9 jan 2008 14:15:50 »
Här är det man klagar på admin, inte på sig själv! ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #2 skrivet: ons 9 jan 2008 14:19:21 »
Här är det man klagar på admin, inte på sig själv! ;D

*asg*. Stackars admin får vi ju klaga på i alla trådar, så den här kan vi gott använda till att beklaga oss egna små stackars själar och lekamens.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #3 skrivet: ons 9 jan 2008 14:20:49 »
kikarbara, Det finns många som har det värre än du..................

Men, vad i hela friden hjälper det dig?
Jag förstår hur du känner dig. Vi åkte på den här ilskna virusen på julafton. Den går bara runt i familjen hela tiden. Idag ligger mågen för andra gången. Dottern för första. Här i huset har vi feber, ledväkoch illamående till och från. Går inte ens att bestämma sig för att åka till affären och handla dagen därpå, för då mår man kanske pyton igen.

Tack och lov för de sköna plädarna vi köpte oss som julklapp och att soffan är bekväm att ligga i.
(Något lite positivt måste jag ha med: Det TÖAR!!)

kas, du hann emellan kb inlägg. Du får en riktig känga för KLAGA på ADMIN!! ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #4 skrivet: ons 9 jan 2008 14:22:52 »
Och nu måste jag bara beklaga mig lite igen. Sökte på herr vintage (kläder) avslutade och högsta pris bara för att se vad som var gångbart utöver lyle&scott och petroffjackor... och så hittar jag en auktion från en annan säljare med bild på min son... visserligen har jag en tjusig son förstås (fast man ser bara hans baksida) men tillhör det inte god ton att fråga om man får använda bilden? Tror dock att det var samma vara, som jag själv har sålt för ett år sedan, men ändå...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #5 skrivet: ons 9 jan 2008 14:25:30 »
kikarbara, Det finns många som har det värre än du..................


Hrm. Nu låter du som min sambo när jag till buds tar tillfället i akt att beklaga mig över saker och ting... "det finns de som har det värre..." *hrmpf*. Det vet jag väl att det finns. Och jag lovar att tänka på dem om tio minuter när jag har fått klaga av mig själv först. Det måste man trots allt få mellan varven, för det är rätt så skönt efteråt.  ;D

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #6 skrivet: ons 9 jan 2008 14:25:53 »
Det hade varit värre om säljaren slängt bilden på din sons bak i papperskorgen och sedan spytt på den. DÃ… kan du klaga  ;D

mvh Optimisten

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #7 skrivet: ons 9 jan 2008 14:28:13 »
Det hade varit värre om säljaren slängt bilden på din sons bak i papperskorgen och sedan spytt på den. DÃ… kan du klaga  ;D

mvh Optimisten

*hrmpf* Jamen det står var och en fritt, bara jag slipper att se eller höra talas om det...

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #8 skrivet: ons 9 jan 2008 14:28:34 »
"Det finns många som har det värre än jag.................." säger de som vill lida heroiskt. Då efter att de beklagat sig i 15 min. Det var det jag hade i tankarna. Det känns väl för farao lika hemskt även om man vet att andra har det värre.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #9 skrivet: ons 9 jan 2008 14:30:38 »
"Det finns många som har det värre än jag.................." säger de som vill lida heroiskt. Då efter att de beklagat sig i 15 min. Det var det jag hade i tankarna. Det känns väl för farao lika hemskt även om man vet att andra har det värre.

Tack! Preciiis! Mitt eget skoskav skaver värst i min egen sko, liksom.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #10 skrivet: ons 9 jan 2008 14:34:41 »
Exakt så menar jag. Vad hjälper det mitt skoskav om andra har större skavsår? Mitt skaver och jag LIDER av det.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #11 skrivet: ons 9 jan 2008 20:59:40 »
Jamen, nu skulle vi ju klaga. Stora tragedier och olyckor får ingen bot i en liten klagomurstråd, men kikarbaras förhoppningsvis övergående besvärligheter lämpar sig jättebra. Du hade väl inte tänkt att vi skulle trösta varann med käcka tillrop, väl? Vi skulle bara få ösa ur oss liksom?
Nu vill jag klaga lite också. Jag har ont i en tå, till exempel, som jag bröt före jul och struntade i. Nu har den böjt sig liksom och slutar inte göra ont. Och inte kan jag ha högklackat längre sen jag bröten foten för ett år sen. Bara det! Jag som äääälskar skor.
Sen vill jag klaga på att elen är så dyr att jag inte har råd att ha värmen på och dessutom har jag en obetald elräkning.
Tillika vägrar min lokale handlare ta hem kallrökt skinka.
Så, nu var jag färdig för denna gång. Tackar.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #12 skrivet: ons 9 jan 2008 21:17:18 »
Precis! Det finns väl inget skönare än att bara häva ur sig, så bara ös på!!  8)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #13 skrivet: ons 9 jan 2008 21:40:14 »
Tyvärr så måste jag göra er besvikna. Själv mår jag toppen, livet leker, jobbet flyter på och jag har gått ner 3,5 kg. Dessutom har jag hittat en hel kartong med jättesnygga kläder, bland annat en suveränt fin kappa, som jag får på mig nu igen.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #14 skrivet: ons 9 jan 2008 21:42:44 »
Tyvärr så måste jag göra er besvikna. Själv mår jag toppen, livet leker, jobbet flyter på och jag har gått ner 3,5 kg. Dessutom har jag hittat en hel kartong med jättesnygga kläder, bland annat en suveränt fin kappa, som jag får på mig nu igen.



Och nu sitter jag och tycker ÄNNU mer synd om mig själv. Du är nog född sadist min väna sylfid. Ingen annan griljerar med att man har gått ner 3,5 kilo direkt efter alla julhelgerna... *hrmpf*.