Författare Ämne: Klagotråd  (läst 33109 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #30 skrivet: lör 12 jan 2008 18:48:06 »
Nu måste jag klaga lite när jag på förekmmen anledning bläddrat igenom Marikas underbara glassamling

http://www.marikan-maljakot.com/gallery/

Fy fan vad jag tycker illa om knottrigt glas a la Wirkkala! Jag tycker inte alls det är fint, hur retro det än är, och hur väldesignat det än ska anses, jag är såååå trött på det. och jag har alltid varit negativ, bytte bort mina Festivo med grannfrun för många herrans år sen till mässingsstakar, som jag trivs med. (Mor har hela serien däremot. Den är inte dåligt hög den största.)

Sen är idén fin, att efterlikna isformationer mm, men det går bara inte hem hos mej...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #31 skrivet: lör 12 jan 2008 19:07:02 »
Fy fan vad jag tycker illa om knottrigt glas a la Wirkkala!

Jag har inte vågat skriva det förr :D, men jag håller med dig. Det enda som jag kan komma på inom finskt glas som jag gillar är Kaj Francks färgade dricksglas.

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #32 skrivet: lör 12 jan 2008 19:16:08 »
Angående Ada´s mobil...

Ta ur batteriet, putsa kontakterna på batteriet och i telefonen med suddgummi. Det har dragit igång många dyra batterisaker för mej.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #33 skrivet: lör 12 jan 2008 19:50:53 »
Det konstiga är att mobilen plötsligt gav ljud ifrån sig idag, ett gammalt avslutat simkort i den som bara tillåter en att starta mobilen..  det är ju bara jättekonstigt, hur en mobil är helt svart i tre dygn eller vad det är och så plötsligt kommer till liv igen?


Ska prova det nya korten i den igen och se vad den säger då...

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Frippe i skafferiet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #34 skrivet: sön 13 jan 2008 00:20:28 »
Jag känner verkligen för att klaga över tillvaron just nu. Så jag startar en tråd för allmän beklagan, kanske finns det fler som sitter och tycker synd om sig själva.

Jag har åkt på ett elakt och taskigt virus och har varit halvt utslagen senaste dagarna med feber och ledvärk och yrsel... Och så har jag tandvärk och har åkt på en förkylning med. Och massa jobb som ligger väntar på att jag skall bli pigg och alert igen, men hur kan jag bli pigg och alert när jag på förhand vet att jag ligger hjälplöst efter min egen tidsplan???

Och så ogillar jag talesättet "det hjälper inte att klaga" skarpt. För det gör det visst det. Så fort man har klagat tillräckligt ihärdigt så känns det genast mycket bättre. Så det så!


Om man kikar upp ordet "klaga", i Akademiens ordlista, finner du säkert ett foto av undertecknad som förklaring till verbet. Jomen, finns det ingen rubrik som ge hopp åt de fattiga* de*som*skulle*bli*konstnärer*-men ...

kas

  • Gäst
SV: Klagotråd
« Svar #35 skrivet: sön 13 jan 2008 11:11:41 »
Inget konstigt med att mobilen inte funkar, vanligt med Ericsson, oavsett pris o typ...sällan Nokias mobiler krånglar, men det kanske är "Finare" med Ericsson!!!  ::)
Till Reseda, när man inte kan eller inte förstår, då talar man om de, sen ber man att få hjälp att förstå, så slipper det bli missförstånd... :D

Jag tycker ni bara gnäller och är allmänt hjälplösa, kan man vänta sig nåt annat från (Guds gåva till karlen) ;D :D ;)

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #36 skrivet: sön 13 jan 2008 11:28:03 »
Hej Kas!

Piggare idag? Håller med dej ang. telefonerna, var ivrig Nokiaanvändare tills för nåt år sen, det var då jag fick mina kontakter "suddade". Det var en hederlig gammal 6210 som varit med 3 år. Samma trick fick jag använda efter 2 veckor med min "nya" Z710 och den tycker om att bli suddad varannan månad. Får lida ytterligare nån månad med Ericsson sen blir det nåt nytt.....

kas

  • Gäst
SV: Klagotråd
« Svar #37 skrivet: sön 13 jan 2008 12:12:08 »
Slipar tänderna bara >:(...Jag får inget riktigt genombrott i sjukbilden, normalt skulle jag bara sova!However, hände det en gång till älgjakten, då tyckte jag att det var pest, inte tålde ögona ljus, att man snörvlar kan vara positivt, för de där djuren kan komma fram av den anledningen...men man får ju hålla sig borta från all slakt o urtagning...nu har det slagit lock i öronen, så jag hör liksom bara odefinierbara ljud...Konstigt det här med batterikontakter till etr. man får en känsla av att nåt gasar i komponenterna...jag brukar använda instrumentsprit o tops och tvätta med, alltså Etylalko 98%,  man kollar med sin tandläkare, för det behövs så liten mängd...Ericofonerna verkar tillverkas på nån bakgård, så vi får väl höra hur det går snart!
Kuriosa: Jag har ju ständig jour åt min granne, igår kom han och då funkade inte telias område bra, kunde jämföra med frugans Nokia...jag var ju lite tjock i bollen så det blev att när han gått, då SMSade jag från min mobil till honom, jag tror att han inte nånsin använt den funtionen, så nu väntar jag att han kommer och vill ha en förklaring till vad som hände i går...Brukar funka där det inte finns taltäckning!
Jo tack, annars är det bra! ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #38 skrivet: sön 13 jan 2008 13:24:06 »
Låter mest som du är arbetsskygg när du undviker slakt och urtagning :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #39 skrivet: sön 13 jan 2008 14:08:17 »
Som jägare så måste jag svara!!
Ja, jagandet är väl mest vilande för min del just nu men efter skott så finns det jobb att göra. Oftast så jagar man i mindre lag max 10 jägare. Att ta ur ett skjutet djur är alltid skyttens göromål, dock kan man få god hjälp vid större djur, hjort, älg samt vildsvin. I detta lilla sällskap så vill man inte att sjuke KAS rör djuret och det är av hygieniska orsaker. Om han är frisk så vet jag att han helst gör detta själv. Sen finns det andra som inte gärna rör sitt skjutna djur men då gäller det framförallt större jakter med såna som betalar sexsiffriga belopp för en enda säsong. Kommer ihåg en stolt jägare som stod med ena benet uppepå en nyfälld pinntjur och ville ha hjälp med att ta ur för han hade ingen kniv!!!! Varvid min far räckte fram sin alltid otroligt skarpa kniv ( dög alltid till rakning ) och skytten fick då visa att han nog dög till att skjuta men ta ur, näe det var nog bättre att han drack en sherry efter jakten för han gjorde mer skada än nytta. I vissa fall använder man sej av detta att det finns folk med som går i drev första såten och sen hela tiden forslar undan och slaktar men det gäller då stora och snabba jakter, framförallt vildsvinsjakt. Nu blev jag hungrig, dags för en fläskfilé kanske?

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #40 skrivet: sön 13 jan 2008 14:33:35 »
Som jägare måste jag också få komplettera Zipens inlägg, det finns "jägare" som bara är med och alldrig skjuter, men ta en plats ska dom och köttandel ska dom ha :o

Här är jag vid en tjur för några år sen 8)
« Senast ändrad: sön 13 jan 2008 14:38:07 av nisse 8 »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #41 skrivet: sön 13 jan 2008 15:34:43 »
Jag måste beklaga mig lite till... jag bestämde mig för att bli frisk, och visst hade jag en förbättring dagen därpå... måste varit som i lördags? Igår jojjade jag ner i hälsotillstånd igen... känns som en bihålsinflammation på gång dessutom.
Nu vill jag inte mer. Nu orkar jag inte mer. På tal om jägare; ett barmhärtighetsskott någon? :-\

Igår mäktade jag med att kliva upp på övervåningen och hämta tre glaspjäser, steka en omgång våfflor, och sen var jag klar för nedräkning. Idag har jag klarat av att åka in till stan och att hälsa på hos min syster, som tog emot mig min ohälsa till trots; under tiden en av mina söner lekte i två timmar med en kamrat. Och mycket mer än så blir det nog inte idag...
« Senast ändrad: sön 13 jan 2008 15:37:59 av kikarbara »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #42 skrivet: sön 13 jan 2008 15:43:17 »
Det funkar bra att provocera, då kommer klagomålen från jägarna fram :) Egentligen var det väl inte så svårt att uppfatta att jag retades med Kas eller?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #43 skrivet: sön 13 jan 2008 15:45:41 »
Jag måste beklaga mig lite till... jag bestämde mig för att bli frisk, och visst hade jag en förbättring dagen därpå... måste varit som i lördags? Igår jojjade jag ner i hälsotillstånd igen... känns som en bihålsinflammation på gång dessutom.
Nu vill jag inte mer. Nu orkar jag inte mer. På tal om jägare; ett barmhärtighetsskott någon? :-\

Igår mäktade jag med att kliva upp på övervåningen och hämta tre glaspjäser, steka en omgång våfflor, och sen var jag klar för nedräkning. Idag har jag klarat av att åka in till stan och att hälsa på hos min syster, som tog emot mig min ohälsa till trots; under tiden en av mina söner lekte i två timmar med en kamrat. Och mycket mer än så blir det nog inte idag...

Varsågod Frun

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #44 skrivet: sön 13 jan 2008 15:48:11 »
Nu orkar jag inte mer. På tal om jägare; ett barmhärtighetsskott någon? :-\


Varsågod Frun

Tack  :-* Det var precis vad jag behövde... *asg*