Författare Ämne: Klagotråd  (läst 33119 gånger)

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #45 skrivet: sön 13 jan 2008 15:56:35 »
 :D :D

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #46 skrivet: sön 13 jan 2008 16:06:27 »
Så där glad var inte författaren till Arn när han "missade" ett rådjur första såten för 15 år sen, han visste inte heller då vad jag "pysslar" med på dagarna. Så vi slapp båda att förklara oss. Den andre spelevinken från Fagerhult var dock på ett strålande humör....Det var inte så jag att tyckte att de två helt friska rävarna skulle ha gett oss en ny möjlighet att få en skabbfri stam utan det är mer att det inte blev en "rävfile". Numer så är jag ganska hatisk till rävar, dom passar alltid på när jag inte stänger till mina Ã…sbohöns. Jo, jag ville faktiskt ha en stam friska rävar, men han spelevinken som faktiskt jag tycker riktigt bra om i övrigt, fick till två bra skott.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #47 skrivet: sön 13 jan 2008 16:35:36 »
Nu vill jag klaga på att jag fortfarande är bakis efter pangmiddagen jag blev bjuden på igår och klockan är sen eftermiddag. Brrrr.
Allt går.

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #48 skrivet: sön 13 jan 2008 16:39:57 »
Rätta till gyrona med en liten DANSK eller kanske en liten fin likör, kan rekommendera Grand Marnier. Detta är dock inte tillrådigt enligt många men vad göra när man gjort fel!!! Gör mera fel!!!
« Senast ändrad: sön 13 jan 2008 18:24:16 av ZapZap »

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #49 skrivet: sön 13 jan 2008 17:11:57 »
Nu svarar jag mej själv!!

Men om man är lite bakis och skall gå ut till det mörka porslinsrummet kan man ta med sej lite "gott", därute kan man säkert hitta lite mer "Agneta" från Gefle. Hurra för Japan, där har man sinne för mer än Stig Lindberg och Lisa Larsson. Snacka om att dom är "Retro"medvetna. Hoppas ficklampan är laddad.....

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #50 skrivet: sön 13 jan 2008 18:08:03 »
...varit på räddningshundsutbildning idag, halkat och fallit skogen, skadat vänstra armen som gör sååå ont. Måste vänta till imorgon när lokala hälsovårdscentralen öppnar, orkar inte sätta mig på hospitalet och köa. Men det brukar hjälpa bara någon tycker lite synd om en....

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #51 skrivet: sön 13 jan 2008 18:17:26 »
ZapZap, sitter du och lurpassar bakom nån tall så du vet att jag var ute i mörka porslinsrummet med ficklampan idag??????!!!!!! Tog inte med nåt starkt dock. Nu har jag nästan nyktrat till och hade jag en flaska rött skulle jag nog korka upp den till lammfärsbiffarna. jag brukar också hylla tesen att en rejäl bakfylla bara går över med en ny lagomfylla...
Allt går.

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #52 skrivet: sön 13 jan 2008 18:18:49 »
Aj-Aj!
Det där låter allvarlgt, du är säker på att det inte är en sån där voffsegull som har bitit dej? Var bara tvungen att hinna före tanterna!!! ZapZap som lider med dej

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #53 skrivet: sön 13 jan 2008 18:21:49 »
Starkt! Det hade jag med mej!

Kan väl skicka ett foto..........

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #54 skrivet: sön 13 jan 2008 18:29:59 »
Starkt! Det hade jag med mej!

Kan väl skicka ett foto..........

Va i allsin dar har du brännvin kvar är du sparsam eller snål? ;D

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #55 skrivet: sön 13 jan 2008 18:31:26 »
varken eller... :o

kas

  • Gäst
SV: Klagotråd
« Svar #56 skrivet: sön 13 jan 2008 20:03:24 »
Mina damer och herrar, vad gäller urtagning så är hygien A-O! Jag brukar ha med i ryggsäcken bl.a. flagglina i nylon ett antal meter. normalt tar jag ur en älg ensam, på ca:15-20 minuter man ska inte jäkta, ett rådjur ca: 3-5 minuter, inget jäkt då heller, sen är det klaart! 8)   

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #57 skrivet: sön 13 jan 2008 20:08:53 »
Linan är oumbärlig när man tar ur själv, för dom som inte hänger med så knyter man linan i ett träd och i älgens bakben så man får isär dom och kan jobba utan att behöva ha dom mitt i ansiktet.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Klagotråd
« Svar #58 skrivet: sön 13 jan 2008 20:10:07 »
Nu måste jag beklaga mig lite... ibland när något är för bra för att vara sant, innebär det då att det är för bra för att vara sant eller kan man ha lite tur ochså mellan varven????????

Har just fått ett svar på en annons som jag har svarat på, men jag får onda aningar, eftersom bilderna dels är lite otydliga och dels för att priset är lite för lågt... och nu sitter jag i valet och kvalet. Ã… ena sidan så lär jag undra om jag missade något om jag inte slår till och om jag slår till så lär jag kunna erfara i efterhand att jag borde ha lyssnat på min intuition. Så vad göra?

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #59 skrivet: sön 13 jan 2008 20:12:36 »
Begär ett nytt foto. Annars kan det väl vara, eller?