Författare Ämne: Prislägen på retrovagnar  (läst 33128 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #15 skrivet: sön 20 jan 2008 23:46:27 »
Kikarbara och ada, underredet och hjul är snarlikt det som var på dotterns vagn.
Däremot är överdel och handtag mer likt på den första bilden av stora mörkblå vagnen.
« Senast ändrad: sön 20 jan 2008 23:48:04 av Reseda »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #16 skrivet: tor 14 feb 2008 22:57:23 »
Den här skulle jag köpa om jag behövde en barnvagn idag!! Jag har blivit transporterad i en sådan.

http://www.blocket.se/vi/15140492.htm?ca=16_s


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #18 skrivet: mån 10 mar 2008 23:46:01 »
Den här tycker jag är den absoluta RollsRoysen  :-* Urläcker!!

http://www.blocket.se/vi/15467732.htm?ca=5_s

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #19 skrivet: mån 10 mar 2008 23:50:07 »
Den rödblåa sittvagnen... mumma!! Jag gillar dem så fyrkantiga som möjligt måste jag säga...

Den som det står bra skick på, den sista, undrar jag nästan hur bra den egentligen är i skicket? Suffletten ser lätt fuktskadad eller missfärgad ut på bild?

Lurv, visst var det samma vagn som var ute på annons, för något år sedan eller så?

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #20 skrivet: tis 11 mar 2008 07:49:07 »
Den rödblåa sittvagnen... mumma!! Jag gillar dem så fyrkantiga som möjligt måste jag säga...

Den som det står bra skick på, den sista, undrar jag nästan hur bra den egentligen är i skicket? Suffletten ser lätt fuktskadad eller missfärgad ut på bild?

Lurv, visst var det samma vagn som var ute på annons, för något år sedan eller så?

Iallafall var det en likadan :-) Vissa av dessa vagnar har varit ute ett flertal gånger utan att bli sålda vad jag vet. Bägge dom danska vagnarna cirkulerade flera gånger i våras, den vit/gröna var även ute i höstas.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #21 skrivet: tis 11 mar 2008 11:46:38 »
Iallafall var det en likadan :-) Vissa av dessa vagnar har varit ute ett flertal gånger utan att bli sålda vad jag vet. Bägge dom danska vagnarna cirkulerade flera gånger i våras, den vit/gröna var även ute i höstas.

Ja, de danska kände jag igen, och jag tror fortfarande att de dock har överskattat prisläget nååågot. Den gröna har jag för mig var ute till ett väldigt väldigt högt pris sist med, den är lite fräck men jag är lite frågande till färgen måste jag väl tillägga... utöver skicket då, annars gillar jag dessa chassin... har haft en blåvit sådan eller i varje fall väldigt väldigt lik.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #22 skrivet: fre 25 apr 2008 18:55:23 »
Ett snabbt inhopp i en tråd bara för att visa baksidan på en katalog jag köpte för ett tag sedan. Hemservice - ett IKEA-företag sålde barnvagnar per postorder 1959.

Bild på framsidan ligger i denna tråd: http://www.retroforum.se/index.php/topic,1233.0.html

Och här kommer då baksidan.......

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #23 skrivet: tis 19 maj 2009 16:57:52 »
Satt o kollade Blocket idag och hittade denna retrovagn till salu för 500 lappen...
http://www.blocket.se/stockholm/Gammal_nostalgi_barnvagn_1950_tal_19992111.htm?ca=11&w=1

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Prislägen på retrovagnar
« Svar #24 skrivet: tis 19 maj 2009 17:15:13 »
Ser att säljare har fått sänka priset något, tror att intresset för retrovagnar kanske är något sjunkande, i varje fall om man jämför med för ett par år sedan.
Torrsprickor och skador i suflett drar säkert ner intresset, annars är det en rolig vagn.