Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 86503 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #120 skrivet: tis 22 jan 2008 22:11:08 »
! tar alla chanser att kalla andra skribenter för rasister, smygrasister mm dumheter. Vänder snart sagt vartenda inlägg till att där finns dold rasism. Otroligt tröttsamt.

Man måste kunna debattera dagsaktuella händelser utan att det ses som rasistiska påhopp. Orden rasism och rasist är idag så flitigt felaktigt använda, att de numera helt förlorat sin grundbetydelse. De används bara som stoppklossar för oliktänkande i en debatt. Tyvärr.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #121 skrivet: tor 24 jan 2008 21:23:24 »
Trevlig ton det är på AP nu för tiden. Jag framförde en åsikt om omdömen och svaret kan ni läsa själva.

Jamila
torsdag den 24 januari 2008 - 20.09

 
Det finns ett avtal mellan två parter. Den ena partnern skall uppfylla sin del av avtalet genom att betala, den andra genom att se till att en vara kommer till den betalande på avtalat sätt.

Omdömet skall naturligtvis sättas så snart som möjligt efter det att en part uppfyllt sin del av avtalet. Är det så att säljaren får pengarna inom avsedd tid och på rätt sätt så är det väl bara att sätta positivt. Varför vänta köparen har ju uppfyllt sin del.

När sedan köparen får varan så är det köparens sak att se om säljaren uppfyllt sin del. Är det så sätts positivt i annat fall negativt.

Jag undrar varför ni kopplar ihop det är? Det är just denna hopkoppling som leder till ”hämndnegativa” och annat som ni pratar om.

Är det så att köparen sätter negativt och säljaren uppfattar det som fel så får väl säljaren ta kontakt med köparen eller kommentera det negativa omdömet. Men att ligga och vänta på det här sättet gör ju att systemet blir meningslöst.

Jag tycker Tradera borde redovisa vilka säljare som inte törs sätta sitt omdöme först, för det tyder ju på att en sådan säljare är osäker.

Ted Bundy
torsdag den 24 januari 2008 - 20.24

 
Jamila ditt skitluder jag tycker att AP ska redovisa DIN ip-adress så att vi kan spåra dig och hälsa på dig.

Vad tycker du om den iden?

Jag skulle ge min högra testikel på att få träffa dig just nu, du har så fel så att det är sjukt åt det.

OMDÖMMEN ÄR INTE OBLIGATORISKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DET ÄR UPP TILL VAR OCH EN ATT GE DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jamila
torsdag den 24 januari 2008 - 21.07

 
Tack för dina vänliga ord Ted Bundy, de stämmer så väl med den nivå de som säljer på Tradera befinner sig på. Du bara bekräftar min uppfattning om er intellektuelle status.

Jag kommenterar bohem här ovan så du kan behålla din testikel, den är troligen steril i alla fall. Varför inte donera den till sameslöjden i Pajala. Där kan man säkert göra en pungskinnslampa av den om du tar med fodralet också.



Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #122 skrivet: fre 25 jan 2008 01:07:19 »
Märkligt att skitluder passerar ordcensuren när inte rasist gör det.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #123 skrivet: fre 25 jan 2008 01:12:52 »
censuren känner bara igen ordet skit och luder för sig skulle jag tro
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #124 skrivet: fre 25 jan 2008 01:22:14 »
Nä nu dööör jag, förlåt men Reseda får min skrattmuskler att krampa ;D ;D ;D
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #125 skrivet: fre 25 jan 2008 01:39:16 »
Fjoll, LÄCKERT denna dag har alltså varit betydelsefull. Jag har fått någon att gapskratta! KRAM på dig!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #126 skrivet: fre 25 jan 2008 08:22:02 »
Var in och tittade på AP. Inlägget ligger fortfarande kvar. Att kalla kvinnor för skitluder är tydligen helt OK på denna site liksom olika typer av hot. Men skriv gubbslem eller något liknande så är det borttaget inom 10 minuter.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #127 skrivet: fre 25 jan 2008 12:02:08 »
Reggis, det är väl självklart att man inte får kalla SKAPELSENS KRONA MANNEN  för GUBBSLEM!!

Du om någon måste ju inse, hur du förorsakat lång köbildning till akutpsyk genom detta ditt tilltag! Eftersom vi kvinnor aldrig tar ett uttalande av en man på allvar, så tycker jag att skitluder är inget att uppröras över. Däremot måste vi förstå att, när en kvinna talar, så tar männen det helt korrekt på största allvar!!

FYYYYY DEJ!!  ;D  ;D  ;D
« Senast ändrad: fre 25 jan 2008 12:08:06 av Reseda »

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #128 skrivet: fre 25 jan 2008 12:38:15 »
Jag missade det, det verkar bara borta nu  ::)
Men det är ju precis som vanligt, jag menar tonen på AP.
Man förvånar sig inte, det är precis så det blir när man får lov att vara anonym!  ;)
Kanske man skulle skriva nåt oskyldigt, får se hur länge det dröjer innan  någon hoppar in och gör en "groda"!  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #129 skrivet: fre 25 jan 2008 14:41:52 »
Det beror inte på det, det beror på Administratorn. Det vill säga den här kvinnan som egentligen är en man på AP. Har man/kvinnan där uppfattningen att man kan tilltala kvinnor med tillmälen typ skitkärring, skitluder och liknande så blir naturligtvis det nivån.

Den sexistiska tråden om Mona är naturligtvis kvar. Jag tror helt enkelt att AP:s Admin inte förstår bättre. Han som kallar sig hon inser inte skillnaden mellan att kritisera, skoja om och den här typen av osmakligheter. Tror det är huvudorsaken.



Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #130 skrivet: fre 25 jan 2008 15:34:58 »
Menar du att hon / admin är en man... med namnet Christina? ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #131 skrivet: fre 25 jan 2008 15:42:24 »
Ska man se neutralt diplomatiskt på det hela så är ett gift par inblandade i den sajten, hon är innehavare av antikbutik, han tekniskt ansvarig. http://www.antikviteter.net/kontakt.htm  "Ansvarig utgivare" är nog att ta i, för det skulle gälla om man hade ett utgivingsbevis (som en webbtidning), och det fria ordet enligt pressregler skulle låta en ta ut svängarna i forumet, något sådan existerar inte.

De kan tänkas skriva i varandras namn.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #132 skrivet: fre 25 jan 2008 16:06:34 »
Alla mail jag har fått från AP har varit skrivna av en han, kommer inte ihåg namnet. Sen varför han kallar sig Christina ibland har jag ingen aning om. Han får kalla sig Drottning Silvia för mig om han vill eller varför inte bara Drottningen.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #133 skrivet: fre 25 jan 2008 16:46:47 »
För att undvika några missuppfattningar så vill jag bara tillägga att jag INTE på något vis tycker det är ok att kalla kvinnor för "skitluder". Vet inte om det var Reseda som hade blivit kallad detta på AP men jag gissar att det var så och oavsett vem det gäller så tycker jag inte om det. Skulle aldrig falla mig in att skratta åt det på något annat forum men här på retro i allmänhet och denna tråden i synnerhet fick det en helt annan betydelse. Jag är tror och hoppas att ni vet vad jag talar om, har ju inte precis hållit inne med var jag står.

Visst är det otroligt hur känsliga vi är (eller är det bara jag) för sammanhanget och de människor vi kommunicerar med? Här skrattade jag så jag fick kramp men i ett annat sammanhang hade det blivit motsatsen, kräkkänslor.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #134 skrivet: fre 25 jan 2008 17:18:23 »
Fjoll, herregud visst fattar vi, vi är inte födda i farstun!!  ;D ;D

Det var Reggis som fick heta skitluder, av någon som inte tålde att hon yttrade sig.