Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 87395 gånger)

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #135 skrivet: fre 25 jan 2008 17:36:54 »
Nu är det nåt nytt på G igen om kvinnlighet på AP! Kul att se hur det går för den tråden?! Allmännt om allkvinnlighet. http://www.antikviteter.net/antikprat/
Kan inte få in en direktlänk! Undrar varför?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #136 skrivet: fre 25 jan 2008 18:13:41 »
Högerklicka å¨själva ämnet och kopiera genväg eller vad det heter
http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/215005.html?1201281106

De gör sig märkvärdiga med gamal mossiga citat igen
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #137 skrivet: fre 25 jan 2008 19:20:48 »
Kan man få påminna om att, det finns dom som bara hårdkollar vad som skrivs här, jag behöver väl inte nämna vilka forum? Den som vill prova saker ska inte torgföra de här, då är allt avslöjat!

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #138 skrivet: fre 25 jan 2008 23:59:44 »
Inte ska vi väl neka nördarna att ha lite roligt?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #139 skrivet: mån 28 jan 2008 12:09:50 »
Stämmer Reseda, här är ingen född i farstun och inte inte hoppas det runt av halta hönor heller ;D
Nu åker jag på en fyradagars semester, kanske slinker jag in beroende på tid. Kram!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #140 skrivet: mån 28 jan 2008 13:23:37 »
Halta hönor! Här kommer det inlägg direkt från gödselstacken på landet, kul. Finns det några fler sådana här lantliga talesätt som man kan suga i sig? 

Vi kanske skall öppna en tråd som heter ”Berättelser och talesätt från dynghögen”. Eller varför inte ”Öden och äventyr i laggården”, Reseda och Fjoll berättar sägner från den svenska ödemarken.

Här kan Reseda berätta om när det kom en bil och passerade hennes hem efter mörkrets inbrott för 7 år sedan. Det är ett samtalsämne kring frukostbordet än idag. Reseda säger ”kommer du ihåg Lasse när den där blåa Volvon passerade våren boning klockan 18:13 en vanlig måndag? ”Oj” säger Lasse, ”det var tider det”. ”Det kändes nästan som om man bodde i staden.”

Sen kan Fjoll följa upp med den gången det knackade på dörren. Vad stod det där utanför om inte ett Jehovas vittne som kört vilse i ödemarken. Än idag har inte Fjoll hämtat sig från chocken hon fick när han frågade om han fick låna en telefon. ”Vad är det för något, frågade Fjoll?” När han sen försökte beskriva vad telefon var så sa han att en telefon såg ut som en låda, ja något fyrkantigt, med en sladd på. Jasså du menar en man sa Fjoll och slängde igen dörren.

« Senast ändrad: mån 28 jan 2008 13:38:42 av Reggis »

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #141 skrivet: mån 28 jan 2008 14:06:14 »
Öden och äventyr i ladugården: Ja minsann det skulle jag kunna skriva en hel bok om. Men några sidor blir det i så fall även om hönsgården. Ni stassare har väl aldrig varit med om att fylla tuppen? Vansinnigt roligt. Man tager ett stycke delikat bakverk (tuppar är svaga för sådant) Häller på en skvätt brännvin (inte lätt att komma över för små barn för 50 år sedan, det fordrades mycken list och vakthållning) Skålen ställs ner i närhet av tupp. Tuppen motar bort alla hönorna och vill själv slafsa i sig godsakerna. Tuppen niger med benen i kors. Vinglar, flaxar och sätter i med ett ihållande galande. Han gal tills han blir hes. Faller sedan i drömlös sömn. Under denna sömn förpassar man tuppen in i ett hörn av hönshuset där han får sova ruset av sig. (inte kul om han legat på lagårdsbacken som ett hett eftertraktat byte för höken). Dagen därpå är tuppen tyst och smyger runt och skäms!

Den där om fula Rosa tar jag en annan gång!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #142 skrivet: mån 28 jan 2008 16:27:34 »
Här kan Reseda berätta om när det kom en bil och passerade hennes hem efter mörkrets inbrott för 7 år sedan. Det är ett samtalsämne kring frukostbordet än idag. Reseda säger ”kommer du ihåg Lasse när den där blåa Volvon passerade våren boning klockan 18:13 en vanlig måndag? ”Oj” säger Lasse, ”det var tider det”. ”Det kändes nästan som om man bodde i staden.”


Här kan jag bara relatera till ovanstående berättelse genom att berätta att vi var med om ungefär precis det här i fredags. Det kändes verkligen nästan som om man åter bodde i staden...
Sambon berättade för mig dagen efter att det knackade på vår ytterdörr strax efter 3 på natten. (jag är helt säker på att jag INTE sov framför teven, vet inte varför jag inte noterade detta stora event... *hrmpf* vi var ju barnfria som jag skrev häromdagen och behövde inte ta hänsyn till elaka morgonpigga små dvärgar som torterar vuxet folk dagen därpå).

Utanför dörren stod en dam med pupiller stora som tefat. Hon ville ha fatt på Arvid Olsson. Någon sådan finns dock inte här så hon fick lämna vår arma boning utan förrättat ärende. Men tänk, något sådant att någon kommer och knackar på dörren mitt i nattetid har faktiskt inte hänt oss sedan vi flyttade från stan. Vi kommer att prata om det här lång tid framöver i vår byggd.  ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #143 skrivet: mån 28 jan 2008 19:52:21 »
Ja det måste ha varit lika stort som den tomma ölflaskan som stod i porten när jag bodde på Strandvägen på Östermalm. I porten hade vi persiska mattor liggande i trapphuset och det var blommor i fönstren, marmorpelare, ja hela baletten som det skall vara där fint folk bor. Jag hade köpt en liten studielya som jag bodde i där. Det var i princip jag och ett stort gäng med mycket gamla damer som bodde där.

Så en dag var det någon som hade suttit i trapphuset och druckit öl samt låtit ölflaskan stå kvar i trapphuset. Jag vet att jag såg den på förmiddagen när jag gick men tänkte inte mer på det.

Så när jag kom hem på eftermiddagen var det full kalabalik i trappen. Alla tanterna var upprörda och förskrämda. Vem var det som hade varit inne i vårt fina trapphus? Man hade till och med kallat till extra föreningsmöte för att ta upp det här problemet med ölflaskan. ”Du kommer väl”, sa man till mig.

Jag gick dit på mötet och till slut fick jag dom att lugna ner sig. Jag frågade om det hänt förut och då svarade alla ”aldrig”, sånt här händer inte i vår fina trapp. Till slut enades vi om att inte göra något mer om det inte upprepades. Samtidigt föll Berlinmuren kom jag ihåg men vad är det jämfört med en ölflaska i ett trapphus på Östermalm. . 

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #144 skrivet: tis 29 jan 2008 15:39:37 »
Reggis  ;D ;D ;D obetalbart!!

Jag tror inte någon kommit sååå sent på dygnet för att fråga efter Hr Olsson. Men det är ganska vanligt att det kommer folk och frågar på bekvämare tider.

Här är det mest vädret och djur-fågellivet som är diskussionsämnen då man pratar med "folk i gatan".

Livet på landet lunkar på i jämn ganska stressfri takt. Jag blir nojjig i stan, där alla verkar ha så ryyyyysligt bråttom till ???

Kanske är någon storrea man missar. Men det påminner mer om förr i tiden, då det var någon sensation i staden. Som då Tommy Steele spelade i Idrottshuset och alla elever fr o m 7:de klass skolkade.  ::) (Jadå, jag skolkade också)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #145 skrivet: tis 5 feb 2008 18:33:33 »
Titta så sött man skriver om mig på AP. Det i en tråd som handlar om bland annat det här forumet. Här är länken till ämnet:

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/216917.html?1202232428

Signaturen Exekutionspatrullen skriver följande:
----------------------------------------
Exekutionspatrullen
   tisdag den 05 februari 2008 - 14.58

Och skicka Storrasisten som vill döda alla Danskar & tillverka något av dem för de publicerade bilderna på den fula gubben !
Jamila, ett farligt element i vårt samhälle
-----------------------------------------

Vart jag skall skickas framgår inte av texten, troligen ett koncentrationsläger. Jag tycker det är konstigt att det står kvar eftersom Admin varit inne och rensat. Annars är jag stolt över att ha retat denna person så mycket.





Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #146 skrivet: tis 5 feb 2008 19:44:53 »
Ja, det är precis som vanligt... de tar bort vissa delar men missar ofta de som är värst!
Dessutom måste allmänheten varnas för Jamila, det vet väl alla hur farligt det är att tala illa om danskarna, men kvinnor i politiken kan man kalla för vad som helst....!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #147 skrivet: tis 5 feb 2008 21:45:28 »
Den här mannen har dessutom fått för sig att orsaken till mina angrepp på Danmark är Mohammedteckningarna. Vad jag angripit Danmark för är att man har en rasistisk lagstiftning som innebär att Danska medborgare inte fritt får gifta sig med icke Danskar. Vi har faktiskt flyktingar från Danmark som består av par där ena parten är Dansk medborgare och den andre från annat land. De har varit tvungna att flytta till Sverige för att kunna gifta sig. Det är inte bara jag som är upprörd över detta utan jag såg att även Mikael Wiehe hade protesterat under ett uppträdande för danska politiker. Delar av den danska politiken stinker.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #148 skrivet: tis 5 feb 2008 22:39:17 »
Reggis, jag lägger nyckeln under dörrmattan om du blir hitskickad i natt. Gå in tyst om vi sover. Det finns rena badhanddukar i blå skåpet. Hästen är renbäddat. Sov gott grynet!!

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #149 skrivet: ons 6 feb 2008 23:37:44 »
Oj ! så gulligt av dig , får jag oxå sussa över , lovar att smyga tyst........Reggis och jag kan säkert komma överens  samt dela en flaska vin eller två innan vi ska sova snällt tillsammans