Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 85596 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #45 skrivet: mån 14 jan 2008 23:07:17 »
REGGIE, det här är ju mitt fel, va fan hade jag i din byrålåda att göra?  ???Jag är ju sjuk, som ursäkt är det uruselt, men hade inte telefoneländet skramlat, då hade inte den här fadäsen uppstått, nu drar jag ur jacket och hoppas ;D. Inte är det som Nordkorea,  :o kanske som Kazakstan, där finns det mycket får. ;D Vi syns i nästa avsnitt av följetongen :-*

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #46 skrivet: mån 14 jan 2008 23:18:08 »
Får?  En får tacka :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #47 skrivet: tis 15 jan 2008 08:50:53 »
Nästa rad kan jag:
"Närhelst man vill så plockar man fram sin ask." Subtilt dubbeltydigt.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #48 skrivet: tis 15 jan 2008 09:37:45 »
Jo, jag tycker nog Ada påminner om Kim Jong och kan därför liksom honom vara en transpiration av den framlidne Kim Il-Sung. Det kan vara varmt i Nordkorea ibland och det verkar gynnsamt för uppkomsten av solipsism. Nu skall jag inte vara elak utan ”nu skall vi vara, nu skall vi vara snälla, tjohej”.



ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #49 skrivet: tis 15 jan 2008 13:52:32 »
Ja så är det, här vinkar jag till folket :) Nu slår ni på webbkamerorna och vinkar tillbaka, de som inte vinkar tillbaka avrättar jag datorn för genom virus :)



(Läste just att han kallar sig internet expert, men han www policy får Kina att framstå som silicon valley)
« Senast ändrad: tis 15 jan 2008 14:27:42 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #50 skrivet: tis 15 jan 2008 14:13:23 »
ÄHh! Det är Kazakstan som gäller, den där KorElvis är jag inte imponerad av ;D :-*

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #51 skrivet: tis 15 jan 2008 14:45:26 »
Skönt att detta forum finns. AP är ju bara för mycket nu för tiden.
Det enda ämnet där det händer lite i är Allmänt, verkligen tråkigt att alla bara kastar dynga på varandra där!
Kommer även jag ihåg när forumet levde, men nu är det bara en sorglig rest av sig själv.
Håller med alla andra som yttrat sig om detta och tror även jag att något måste ske i det forumet annars kommer det att självdö.
Tack för att detta forum finns, skriver inte så ofta men är inne och läser då och då!  :D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #52 skrivet: ons 16 jan 2008 11:45:25 »
Jag skrev ett längre inlägg på AP under allmänt runt frågan om den prispress som kommer att ske på arbetskraft de närmaste åren då arbetsmarknaden kommer att öppnas för arbetskraftsimport. Det var ett seriöst inlägg.

De kommentarer som kom handlade alla om min person och mina brister som människa samt att jag även skrev på det här forumet (Retroforum) och borde hålla mig här. Därefter kom påståenden som att jag trodde Kina var med i EU osv. När man klarat av detta så togs tråden bort.

Häpen följde jag trådens förvandling från seriöst inlägg till förklenande omdömen om författaren och till sist inlägg präglade av bristande läsförståelse varefter sedan tråden likviderades. Måste erkänna att AP bara blir intressantare och intressantare som studieobjekt.


Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #53 skrivet: ons 16 jan 2008 13:20:26 »
Och där har vi, det som enligt mig, är det stora problemet på AP. Man skriver ett seriöst inlägg, får en del seriösa svar men som vanligt kommer det också en masska skit. Då tas hela tråden bort! Gång på gång. Där tycker jag faktiskt du Reggis är ett under av tålmodighet då dina seriösa inlägg vida överstiger mina. I längden blir det så att skitinläggen premieras. Det är ju så uppenbart att vissa personer endast gör inlägg för att få bort trådar som inte faller dem i smaken. Britta har råkat ut för precis samma sak, en massa skitinlägg som gör att tråden försvinner. Vad jag inte förstår är att de på det sättet tappar expertis som är väldigt värdefull. Så länge detta pågår så tror jag att det forumet går mot sin undergång, tyvärr. Fortfarande går jag in ibland, svarar på frågor under min "kunskapsnisch" men sällan på någon annan avd. Vem vill tillbringa tiden med att läsa trådar där framförallt "de ickepriviligerade", invandrare, ickesvenskar, kvinnor och homosexuella hela tiden beskrivs som samhällets avskum och slödder. Inte jag. En efter en har de försvunnit, de nick som skrivit inlägg som jag verkligen uppskattat och kvar finns bara en massa engångsnick som skriver blaj.

PES vet jag eg inte så mycket om. Har förståss varit där men det har inte blivit så mycket. Faktiskt är det så att jag trivs bra här (som tjuren Ferdinand). Hoppas bara att fler kommer på att man de facto kan diskutera, inte alltid ha samma uppfattning men ändå respektera varandra.

Jag tror att registrering är ett måste om man vill hålla avarterna borta men jag förstår också att det kräver sin administratör. Förstår att du lägger ned en faslig massa tid Ada och det kan jag bara buga och tacka för.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #54 skrivet: ons 16 jan 2008 13:29:01 »
Den här siten lider av brist på frågor. Att få till debatter i en skaplig ton tror jag är på gång men just faktasidan är klen just nu. Det är PES styrka att där är det många som hjälps åt att svara på frågor.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #55 skrivet: ons 16 jan 2008 13:58:23 »
Fjoll dom törs inget annat! ;)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #56 skrivet: ons 16 jan 2008 14:06:19 »
Det blev lite fel, jag menar naturligtvis att jag hoppas att fler kommer på att man kan ställa frågor utan att bli idiotförklarad om man stavar fel men framförallt att många fler som har kunskapen och viljan att dela med sig av den hittar hit.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #57 skrivet: ons 16 jan 2008 14:07:50 »
kas, menar du registrering eller?
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #58 skrivet: ons 16 jan 2008 14:15:43 »
Naturligtvis! Jag är väl kvar för att dom inte vill erkänna att dom läser här! ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #59 skrivet: ons 16 jan 2008 14:45:14 »
Fler frågor är välkommet såklart, för flera stycken medlemmar här är samma kunniga personer som både där och där. Annars har forumet gjort ett lyft från mellandagarna och framåt, i en högre division vad gäller besök och inlägg per dag, nya medlemmar

Sen är det inte bara till för att fråga utan också för att diskutera ting, vi kan ju faktiskt lyfta fram formgivare och det ena och andra för diskussion ändå.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se