Allmänt > Fria diskussioner
Våra olika forum
kikarbara:
--- Citat från: kas skrivet tor 10 jan 2008 13:40:12 ---Tråden finns redan så det är bara att trampa på, jag tycker(man alltså), oavsett vad som häder utanför här, så är det ett dataprogram vi handskas med, då är det väl bra om vi lägger manken till och försöker hjälpa till och hålla det "strukturerat! Är det något fel inbyggt i min tanke? ???
Jag anser att älska,berömma osv. passar bra på skvallerk. även gorma...nu är vi kanske uppe i 5 olika skvallerkanaler, vad är vitsen? ???
--- Slut citat ---
Jag vet inte om jag behöver en vits. Men om Ada ger ett finger om att det är ostrukturerat och svårt att bemästra, tar för mycket plats eller vad som helst så lovar jag och svär på heder och det samvete jag har kvar att jag skall gå tillbaka och radera åtminstone 150 av mina inlägg och förhålla mig ytterst koncist och precist här framöver.
kas:
Det behövs vitsar, men jag tycker nog att Ada försiktigt har petat med armbågen om saker, åt mej ryter hon eller tiger, frågan är vad som är bäst, att kommunicera eller tiga? Vi lär nog få höra vad det lider att allt är mitt fel, alltmedan jag pekar på orsak o verkan...Vi kan hjälpas åt o vara lite hjälpsamma mot Ada! :-* Även om man får felaktig kritik ska man värdera och kanske ta åt sej något av den... 8)
ada:
Kas, hela "fria diskussioner" är en "skvallerkanal", du har inte förstått det tydligen. Det är alldeles korrekt att lägga en frågeställning som Våra olika forum som ett nytt ämne här. Skulle den diskussionen placeras i Skvallerkanalen skulle det bli tungrott, man håller isär diskussionerna ämnesvis det är tanken.
Det nya forumet ska hamna under www.antikviteter.org, som tydligen har med www.samlaren.org att göra, ett mycket bra initiativ tycker jag!
Antikprat är nu så hiskeligt långt från vad det var tänkt att vara, så jag tycker det mest är en tidsfråga, jag fattar inte att de inte skäms, utan fortsätter representera Antiknätet med diskussioner om "smutsiga muhammedaner" mm (principiellt citat från AP, jag kan nog hitta exakta sådana citat också har sparat en del)
kas:
Huvet på spiken! Jag har inte förstått de, så då är allt frid och fröjd då...Har nog en norman på gång till medl. ;)
Reggis:
Kikarbara, detta du tar upp med dessa stöddiga personer av manskön stämmer på pricken. Du skulle ha sett hur det var på AP när jag började skriva där. Då fick jag heta â€lilla antikexperten†och annat. När jag till allas förvåning svarade på diverse frågor så fanns det alltid någon tokstolle till man som var tvungen att bekräfta att mitt svar, enligt vad han kommit fram till, var korrekt. Man blir så tacksam. Det fenomenet har nu flyttat från AP till PES. Jag hoppas att vi slipper det fenomenet här. Hittills har det inte uppkommit.
Det här visar egentligen på att alla dessa forum behövs. â€Grabbarna†och generation kvinnor som lägger huvudet på sned och har lärt sig att tiga och ta emot har sitt PES. Personer som är megafoner för SD har sitt Antikprat där de kan tala förklenande om personer födda utanför Sverige. Vi som varken tycker om klappar på huvudet och har behov att trycka ner någon annan grupp i samhället kan skriva här.
När det gäller AP så håller jag helt med dig Ada, förfärligt på gränsen till åtalbart. Jag gjorde ett test på AP där jag uttalade mig förklenande om Danskar. Skrev i princip samma saker om Danskar som det stod om personer med utomnordiskt ursprung fast inte alls så nedlåtande och dessutom överdrivet och kåserande. Ja, vad hände? Inläggen blev naturligtvis censurerade, man skrattar på sig. Alla dessa diskriminerade Danskar måste skyddas, hi, hi.
Fast det värsta är ändå att det går att uttrycka sig och skämta rått om kvinnor men när jag använde ordet gubbslem så blev det naturligtvis otillåtet på en kvart. AP som site påminner om nattstånden urin från 1930 talet där kvinnor visste sin plats och det var i köket. Mellan varven var det en barnsäng också innan det blev dags att vara tjänarinna och slav igen.
Fast det är inte bara personer med utomnordiskt ursprung och kvinnor som förnedras. Ord som flata, hindukärring och annat används i negativ bemärkelse utan någon som helst censur men gubbslem, fy, det får man inte skriva m de stackas männen även om det är just det de här personerna är.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion