Allmänt > Fria diskussioner

Våra olika forum

<< < (14/33) > >>

änglautanskor:
Jag kollade in på PES en stund i kväll, verkade ganska okej där, PES har något som jag saknar här.Att kunna sälja och köpa föremål, för att få en uppfattning om vad folk vill köpa samt för hur mycket??
Jag kan visa  här på forumet dragspel , glas , porslin mm, som jag har i min ägo ,men det jag är nyfiken på är om det finns något värde penningsmässigt av mina samlingar. Finns det nån annan som är intresserad av mina ägodelar , vad vet ni andra om samlingsmarknaden inom mina samlingsområden mm.
Jag tror att det finns fler här som undrar samma sak, i min ägo finns diverse dubletter av Pippitallrikar från Rörstrands, vill gärna byta dessa mot Mumintallrikar från Arabia.

Reseda:
Kanske en "värderingstråd" skulle kunna passa in? Om någon/några vill svara på sådana frågor. Att veta ett pris på saker man undrar över är lite spännande, tycker jag. Även att titta på bilder ang. andras föremål och värdering.

Jag säljer INTE. Men om jag har något, som en samlare hett eftertraktar så brukar jag släppa föremålet.......

Reggis:
Kan bara inte låta bli och visa hur lla det är med AP. Det är rent genant att läsa inläggen. Det sorgliga är att det är vuxna människor, troligen av hankön, som skrivit detta och dessutom får det ligga kvar ocensurerat. Alla dessa nedsättande omdömen om kvinnor som ligger ute på AP är beklagligt att se. Se till exempel nedanstående som är axat från denna site i dag:

AntikPrat: Allmänt: Minns Monas bravader....

Se och lär
onsdag den 16 januari 2008 - 12.03

Innan ni kastar smuts på Alliansen.
Lär av mästaren på fiffel...

F-Stim
onsdag den 16 januari 2008 - 12.09

Ja härligt Mona är tjejen med drag i

Knut
onsdag den 16 januari 2008 - 12.18

Hoppas vi få henne som statsminister snart och hennes fi-kompisar så det blir ordning på torpet Nu är det för många skandaler som skadar riktiga människor så då måste avgå stupiett och det blir ju fel det är mycket bättre att ha riktiga fi.t.t.or vid styret.

Graf
onsdag den 16 januari 2008 - 12.18

Jag anser att man kan kasta smuts på alla som ljuger, stjäl, fuskar och missköter sig. Särskilt de som i förtroende representerar folket och nationen (i utbyte mot gigantiska summor pengar). Vad han eller hon sedan har för partifärg spelar ingen roll.

ada:
Köp och sälj funkar bäst på ställen som Tradera, det är dit köpare söker sig, tycker det vore en otjänst mot folk att sätta annonser på ett forum som inte kan konkurrera mot sådan jättar -det håller priserna nere om inte annat- bara bra för köparen. Det är ju en bra värdemätare att titta på Traderas avslutade auktioner och se vad saker går för, vadsaker går för på PES anonsmarknad är inget vidare mått

Här har du Pippi Rörstrand avslutade
Mumin arabia avslutade

Sen kan du gott lägga in en bytes, längst ner i forumet, du vet var. men som du ser kan nu nog inte byta jämt, mumin är hårdvaluta :)

änglautanskor:
Okej då!!
Var ett himla dumt förslag ,
Jag tänkte bra men Ada hade rätt igen, bäst att kolla in på Traderas auktioner gällande diverse föremål.
Ska tydligen gömma Pippitallrikarna ett tag , ska istället plocka fram mina dubletter på Mumintallrikarna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion