Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 85520 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #15 skrivet: fre 11 jan 2008 10:43:54 »
Ja hur hans (admins), enligt min uppfattning, virriga hjärna fungerar har jag haft funderingar runt. Jag har blivit avstängd där minst 10 gånger. Ingen gång har det handlat om några ”olagliga” inlägg eller påhopp. Det enda har varit att jag gett svar på tal och att jag är kvinna, det har varit skälet. Men som sagt var det är deras site. Vill de ha ett gäng med rasister där så är det deras val. Dessutom förstår jag inte varför det påstås att det är en hon som är admin när det de facto är en han. 


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #16 skrivet: fre 11 jan 2008 12:12:15 »
Skall AP vara kvar krävs nog två åtgärder. Dels att man rengör siten från alla rasister och Danskar samt moderniserar sitt system. För att få bort rasisterna måste det nog till inloggning. Tyvärr så tror jag inte att man kommer att klara av en modernisering och skulle man göra det så har nog de flesta försvunnit efter en sådan. Nej AP är rökt.

Förutom det är ju det Danska problemet svårlöst. Hur skall man komma åt det? Det enda sättet jag kan komma på är med ett röstprov. Du måste vara uppkopplad med ljud och visa att du kan prata rent. Ett bekymmer med det är att det kan leda till åldersdiskriminering. Småbarn kan stängs ute eftersom de kan låta som Danskar. Har ni tänkt på det. Vi föds alla som Danskar och sedan utvecklas vi övriga och lär oss prata rent mens de som förblir Danskar stannar upp i sin mentala utveckling och förblir Danskar. Det är nog från detta som begreppet ”En Dansk skalle” kommer. Någonting hårt och träliknande.

Tack för dagens första garv :) "Dels att man rengör siten från alla rasister och Danskar..."

Jag som den ordentliga Admin som ska hålla rent från hets mot folkgrupp, betecknar detta som humor -så ni vet.
« Senast ändrad: fre 11 jan 2008 12:16:22 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #17 skrivet: fre 11 jan 2008 13:03:32 »
Jag måste erkänna att jag trodde inte mina ögon när Admin på AP stök mitt skämt om Danskar mens allt hån mot personer med muslimsk trosuppfattning låg kvar.

När det gäller PES så måste jag ge den siten en eloge. Där finns det personer som svarar seriöst på frågor. Lite synd bara att tonen ibland skall vara så stroppig. För övrigt tycker jag det är en bra site. Fast den är rätt torr måste jag erkänna. Den präglas inte av personer med speciellt hög social kompetens. Fast jämfört med dagens AP är den fantastisk. 

Lite synd att det inte är så mycket frågor här på Retro på mina specialiteter som mattor (främst persiska), modern konst och utomeuropeiskt konsthantverk. Fast det kommer väl vad det lider. Jag tycker det är lite kul att svara på frågor ibland. Man lär sig en massa på det. Annars är den sociala kompetensen rätt hög här fast det är inte så konstigt då det är mest kvinnor här och vi är ju överlägsna männen på det området, eller hur flickor.



kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #18 skrivet: fre 11 jan 2008 20:27:23 »
Jag tycker du ska ha ett urval av män i lådan, allt efter humör...Själv har jag åkt på inkörning till nåt i influensa, har hostat nåra dar nu, for till förorten till Stollholm, Uppsala alltså och när jag kom in på affär där börjar snorkranen att droppa o nysa, då blev det bråttom hem! Den där grannkanalen orkar jag inte ägna en tanke nu, nu ska jag riktigt njuta av att jag är sjuk, första ggn. på två år eller åt det hållet, jag brukar vara seg o klara mig, så i morron kanske jag inte är kontaktbar, till mångas förtret eller glädje... jag brukar vara nästan död, så är det. Det hjälper inte ens om flickorna lyfter på kjolen i detta nu! Och sprit är inte att tänka på, med min kropp så innan jag blir full, så är jag frisk igen...
Nu ska jag läsa bibeln en stund och begrunda mina synder, har kommit till stället där gud gav kvinnan till mannen, ska bli spännande och se vad som egentligen gick snett? ;D ;)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #19 skrivet: fre 11 jan 2008 20:41:28 »
Jag tycker du ska ha ett urval av män i lådan, allt efter humör...Själv har jag åkt på inkörning till nåt i influensa, har hostat nåra dar nu, for till förorten till Stollholm, Uppsala alltså och när jag kom in på affär där börjar snorkranen att droppa o nysa, då blev det bråttom hem! Den där grannkanalen orkar jag inte ägna en tanke nu, nu ska jag riktigt njuta av att jag är sjuk, första ggn. på två år eller åt det hållet, jag brukar vara seg o klara mig, så i morron kanske jag inte är kontaktbar, till mångas förtret eller glädje... jag brukar vara nästan död, så är det. Det hjälper inte ens om flickorna lyfter på kjolen i detta nu! Och sprit är inte att tänka på, med min kropp så innan jag blir full, så är jag frisk igen...
Nu ska jag läsa bibeln en stund och begrunda mina synder, har kommit till stället där gud gav kvinnan till mannen, ska bli spännande och se vad som egentligen gick snett? ;D ;)

Hm, du har nog umgåtts för mycket med mig de sista dagarna, för det är precis så det har varit här. Influensa med hög feber och brakförkylning i ett. Igår som först kom en flaska kan-jang till undsättning, så idag har jag varit människa lite då ochdå... *snörvel* Men det har varit en lååång vecka!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #20 skrivet: fre 11 jan 2008 20:49:03 »
Krya på er era stackare

Sen tycker jag det är bra när det är blandat pojkar och flickor, det lockar oftast fram det bästa hos alla, jag umgås på flera områden naturligt med män, flickgäng är jag snarare lite rädd för, så mycket intriger bakom ryggen...

Tror blandningen löser sig av sig själv, då det alltid finns förståndiga pojkar som söker sig till där flickorna finns  ;)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #21 skrivet: fre 11 jan 2008 20:52:43 »
Faktiskt så har även jag varit förkyld i några dagar, men det har som tur är varit en ganska mild variant. Annars brukar jag bli förkyld ungefär med ett års mellanrum, men förra gången var i mitten av November - blev då frisk lagom till företagets julbord (det hade varit synd om jag inte hade kunnat känna smak då).

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #22 skrivet: fre 11 jan 2008 21:00:19 »
Krya på er era stackare

Sen tycker jag det är bra när det är blandat pojkar och flickor, det lockar oftast fram det bästa hos alla, jag umgås på flera områden naturligt med män, flickgäng är jag snarare lite rädd för, så mycket intriger bakom ryggen...

Tror blandningen löser sig av sig själv, då det alltid finns förståndiga pojkar som söker sig till där flickorna finns  ;)

Skall jag vara ärlig så har jag ofta och i många sammanhang föredragit att umgås med män. Jag har lite lättare att förstå deras sätt att kommunicera och glömmer ibland att jag inte är "en av grabbarna".

Och jo... jag HAR varit på sightseeing på herrtoa på en finare restaurang en gång (en nyårsafton) när en av dåtidens radiolegender guidade runt mig efter att han hade stå-uppat, i mitten på åttiotalet en gång... *suck* Den upplevelsen glömmer jag ALDRIG. Det var inte önskestället att trippa runt i högklackat kan jag säga... *hrm, rodnar nästan*.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #23 skrivet: fre 11 jan 2008 21:33:49 »
Javisst är det kul när dom står i en lång rad och pinkar. Har vid flera tillfällen försökt att fota det hela. En gång stod jag i ett toalettbås och kikade över kanten. Men en kille upptäckte mig så jag var tvungen att sticka innan bild, synd. Skall göra försök nästa gång jag är på Söderstadion.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #24 skrivet: fre 11 jan 2008 21:50:30 »
Javisst är det kul när dom står i en lång rad och pinkar. Har vid flera tillfällen försökt att fota det hela. En gång stod jag i ett toalettbås och kikade över kanten. Men en kille upptäckte mig så jag var tvungen att sticka innan bild, synd. Skall göra försök nästa gång jag är på Söderstadion.

Jag minns eventet som mindre kul, jag blev bokstavligt talat insläpad och grabbarna på rad verkade tro att det antingen tillhörde föreställningen eller att de fick ett extranummer; eller jo, det fick de ju med, på MIN bekostnad.  :-[

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #25 skrivet: fre 11 jan 2008 21:55:02 »
Det beror nog på att jag hade en kamera i högsta hugg som gjorde dom misstänksamma.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #26 skrivet: fre 11 jan 2008 21:58:55 »
Det beror nog på att jag hade en kamera i högsta hugg som gjorde dom misstänksamma.

*sss* det hade ju kunnat bli en bild för vilken försida som helst förmodar jag...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #27 skrivet: fre 11 jan 2008 22:16:49 »
Men snälla Kas, vad sysslar du med?
Är du en vuxen man ..........eller??
Sluta upp med att fjanta runt och tro att du retar någon, det enda du gör är att göra bort  dig själv.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #28 skrivet: lör 12 jan 2008 12:52:36 »
kas är ju förkyld. Det vet vi väl alla, hur nära döden en karl som är sjuk känner sig  ;D

Hoppas hustrun förstår hans heroiska lidande.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #29 skrivet: lör 12 jan 2008 22:28:04 »
Är uppe just nu en stund och försöker att ta för mig av vad det nu är, så fort jag ställer mig upp så nyser jag, då har ändå inte ätit nåt från ICA...Får jag feber kring 38c då är jag helt borta,(stör ingen)men jag får drömmar helt plötsligt, senaste var att jag låg i REGGIES byrålåda, men så ringer telefonen, så jag vet inte hur det slutade :(...Nu tror jag att det yrar, men det kan vara roligt ochså ;D...kom ihåg att det går iiiingen nöd på mig, och nå pjosk är inte att tänka på! NATTI!!! ;)