Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 86115 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #60 skrivet: ons 16 jan 2008 14:46:32 »
Den här siten lider av brist på frågor. Att få till debatter i en skaplig ton tror jag är på gång men just faktasidan är klen just nu. Det är PES styrka att där är det många som hjälps åt att svara på frågor.

Jag håller med. Det är mycket diskussioner på allmänt, men sådant drar inte hit medlemmar. Då kan man titta på vilket forum som helst.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #61 skrivet: ons 16 jan 2008 15:16:36 »
Ja vad gör vi åt det då? Skall vi ta fram lite okända prylar vi har och lägga ut som frågor kanske?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #62 skrivet: ons 16 jan 2008 15:23:28 »
Bra förslag. Ska se över mina prylar!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #63 skrivet: ons 16 jan 2008 16:27:02 »
Bra förslag. Ska se över mina prylar!

Fjoll... *rodnar lite* Jag tror att jag har en fråga på leksaker som du kan svara på? Skulle verkligen gärna vilja veta...

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #64 skrivet: ons 16 jan 2008 17:10:46 »
Ja själv tycker jag att jag bjuder till efter bästa förmåga  ;) ibland till övermått  :-[ men om vi tycker så kan jag lägga på ett kol  ::)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #65 skrivet: ons 16 jan 2008 21:15:35 »
Jag kollade in på PES en stund i kväll, verkade ganska okej där, PES har något som jag saknar här.Att kunna sälja och köpa föremål, för att få en uppfattning om vad folk vill köpa samt för hur mycket??
Jag kan visa  här på forumet dragspel , glas , porslin mm, som jag har i min ägo ,men det jag är nyfiken på är om det finns något värde penningsmässigt av mina samlingar. Finns det nån annan som är intresserad av mina ägodelar , vad vet ni andra om samlingsmarknaden inom mina samlingsområden mm.
Jag tror att det finns fler här som undrar samma sak, i min ägo finns diverse dubletter av Pippitallrikar från Rörstrands, vill gärna byta dessa mot Mumintallrikar från Arabia.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #66 skrivet: ons 16 jan 2008 21:21:33 »
Kanske en "värderingstråd" skulle kunna passa in? Om någon/några vill svara på sådana frågor. Att veta ett pris på saker man undrar över är lite spännande, tycker jag. Även att titta på bilder ang. andras föremål och värdering.

Jag säljer INTE. Men om jag har något, som en samlare hett eftertraktar så brukar jag släppa föremålet.......

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #67 skrivet: ons 16 jan 2008 21:27:43 »
Kan bara inte låta bli och visa hur lla det är med AP. Det är rent genant att läsa inläggen. Det sorgliga är att det är vuxna människor, troligen av hankön, som skrivit detta och dessutom får det ligga kvar ocensurerat. Alla dessa nedsättande omdömen om kvinnor som ligger ute på AP är beklagligt att se. Se till exempel nedanstående som är axat från denna site i dag:

AntikPrat: Allmänt: Minns Monas bravader....
 
Se och lär
onsdag den 16 januari 2008 - 12.03

 
Innan ni kastar smuts på Alliansen.
Lär av mästaren på fiffel...

F-Stim
onsdag den 16 januari 2008 - 12.09

 
Ja härligt Mona är tjejen med drag i

Knut
onsdag den 16 januari 2008 - 12.18

 
Hoppas vi få henne som statsminister snart och hennes fi-kompisar så det blir ordning på torpet Nu är det för många skandaler som skadar riktiga människor så då måste avgå stupiett och det blir ju fel det är mycket bättre att ha riktiga fi.t.t.or vid styret.

Graf
onsdag den 16 januari 2008 - 12.18

 
Jag anser att man kan kasta smuts på alla som ljuger, stjäl, fuskar och missköter sig. Särskilt de som i förtroende representerar folket och nationen (i utbyte mot gigantiska summor pengar). Vad han eller hon sedan har för partifärg spelar ingen roll.


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #68 skrivet: ons 16 jan 2008 21:30:52 »
Köp och sälj funkar bäst på ställen som Tradera, det är dit köpare söker sig, tycker det vore en otjänst mot folk att sätta annonser på ett forum som inte kan konkurrera mot sådan jättar -det håller priserna nere om inte annat- bara bra för köparen. Det är ju en bra värdemätare att titta på Traderas avslutade auktioner och se vad saker går för, vadsaker går för på PES anonsmarknad är inget vidare mått

Här har du Pippi Rörstrand avslutade
Mumin arabia avslutade

Sen kan du gott lägga in en bytes, längst ner i forumet, du vet var. men som du ser kan nu nog inte byta jämt, mumin är hårdvaluta :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #69 skrivet: ons 16 jan 2008 21:51:46 »
Okej då!!
Var ett himla dumt förslag ,
Jag tänkte bra men Ada hade rätt igen, bäst att kolla in på Traderas auktioner gällande diverse föremål.
Ska tydligen gömma Pippitallrikarna ett tag , ska istället plocka fram mina dubletter på Mumintallrikarna.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #70 skrivet: ons 16 jan 2008 23:26:45 »
Jag tycker det var ett bra förslag Ängla! Om den presumtive säljaren el köparen väljer att göra upp en affär här på Retro tror jag inte man ska förringa dennes beslut. Har de hittat hit så vet de nog vad Tradera är också.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #71 skrivet: tor 17 jan 2008 08:16:29 »
Jag tycker också att förslaget är OK. På Tradera huserar ju kreti och pleti. Jag skulle nog föredra att handla av en person som man  har haft dialoger med på ett forum än en helt okänd traderasäljare/köpare.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #72 skrivet: tor 17 jan 2008 08:25:41 »
Så länge det här forumet är så litet som det är nu, så är det tryggt och rart att handla här. Men det kommer att komma fler medlemmar, folk som tittar in för annonsers skull etc, och osäkra forum med hög upplevd trygghetsfaktor, är en dröm för bedragare som vill åt snabba pengar.
Även om kreti och pleti huserar på tradera, så finns det trots allt ett omdömessystem, man kan se när någon registrerade sitt nick och kan följa lite historik.
Jag kan nog hålla med Ada om att det finns så gott om köp och säljsidor ändå. Att en hel del kontakter skapas här ändå, och att det finns en efterlysnings/bytessida tror jag nästan är precis lagom för en sådan här sajt i längden?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #73 skrivet: tor 17 jan 2008 08:27:40 »
Det är nog så kikarbara.

Var just inne på AP och kollade igen. Att kalla kvinnor för fittor, etc är tydligen helt OK. Det utdrag från AP som jag kopierade in här ovan finns kvar i dag. Däremot var de väldigt snabba med att censurera ordet gubbslem när jag använde det för något år sedan. 



kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #74 skrivet: tor 17 jan 2008 10:21:47 »
Det kan vara en hund! ??? Man kan inte veta? Vi får avvakta o se!  :-*
« Senast ändrad: tor 17 jan 2008 11:15:35 av kas »