Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 85471 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #75 skrivet: tor 17 jan 2008 12:28:22 »
Det är nog så kikarbara.
Däremot var de väldigt snabba med att censurera ordet gubbslem när jag använde det för något år sedan. 

Ändå är det namnet på en växt, precis som ordet fetknopp.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #76 skrivet: tor 17 jan 2008 12:43:54 »
Kul det visste jag inte. Slog upp det och det var en alg. Man censurerar alltså även alger på AP men inte tillmälen om kvinnor.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #77 skrivet: tor 17 jan 2008 13:25:31 »
Det är nåt lurt med de där, vi får se! ???

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #78 skrivet: tor 17 jan 2008 13:30:09 »
Ha ha riktigt skojiga prickar där på AP.  ;D ;D ;D

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #79 skrivet: tor 17 jan 2008 13:38:34 »
Då uppstår ju automatiskt frågan,Vad trodde du att det var? ;D ???

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #80 skrivet: fre 18 jan 2008 00:16:06 »
Det blev en herrklubb

Utan att ha läst hela tråden vill jag lägga mig i. PES är en sammanslutning (herrklubb är en bra benämning) som inte tillåter alla. Jag har provat. Vid det första tillfället (BlåbärsPutte och ifrågasatte en del saker som hade med sidans säkerhet att göra) åkte jag ut med en livstidsdom. Putte kan inte ens titta på www.precisensan.com.

Det andra försöket slutade med att "Pierre" får vara kvar, om "han" håller sig på mattan. Att hålla sig på mattan, på den siten, är att vara trevlig, inte ifrågasätta, inte antyda något "fuffens", eller med andra ord hålla med föregående talare. Mitt råd till de som vill vara kvar: Dunka i så många ryggar Du kan.

Vilket forum lägger ner först? Jag är benägen att hålla med Reggis, men jag hoppas på PES.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #81 skrivet: fre 18 jan 2008 00:36:14 »
Det är exakt som i livet i övrigt! Har man pengar kan man asgarva åt skitstövlarna, jag har sett arbetsplatser med nedtryckta unga å gamla människor, och du ska tro att jag har stått i fokus som mycket "obekväm"... Men mitt valspråk har varit klart och tydligt, (Jag har inte längre härifrån än jag hade hit)! Jag tar hellre en strid så att det blir klart var vi står, men en kvinna har ett helvete att hävda sig överallt, var det än är...Det var en jobbarkompis som hörde när jag brakade ihop med en hög chef, han kom sen o frågade hur fan kan, törs du skälla ut han så där? mitt svar är o var, när jag vet att jag har rätt och kan klä det i ord, då kör jag, men man får inte säga något som är minsta fel, då är man torsk! Sen efterföljden har oftast blivit, att när dom tänkt en stund, då visar det sig om det är en karl eller som populärt kallas kärring, oftast har det varit bra folk som tar åt sig på rätt sätt, däremot är det svårt att skälla ut en kvinna, det känns inte naturligt! men det finns folk till det ochså tydligen... 8)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #82 skrivet: fre 18 jan 2008 08:53:15 »
Sexismen fortsätter på Antikprat. Se signaturen PP:s inlägg sist här.


AntikPrat: Allmänt: Debatt SVT1
 
Ziggezagge
torsdag den 17 januari 2008 - 23.09

 
Har precis bevittnat detta program där alla pratade i mun på varandra,och en del mer än andra. Huuur tänker man när man bjuder in en sån person som Anette Kullenberg ?? Har den människan ingen som helst insikt i hur hon beter sig ? Värre än en mistlur om ni frågar mig..

MH
torsdag den 17 januari 2008 - 23.19

 
Jag hoppas att hon har bett någon spela in programmet, så hon får se själv.

PP
torsdag den 17 januari 2008 - 23.54

 
Hon har berömda syskon och är dessutom övervintrad 68a vilket innebär att hon antingen legat med alla förekommande TV-chefer eller att dom var så påtända då att dom inte minns vilket.


convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #83 skrivet: fre 18 jan 2008 08:57:45 »
Ruggigt.
Allt går.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #84 skrivet: fre 18 jan 2008 10:06:31 »
Conv. varför har du liljekonvalj i avataren? Är du ångermanlänning? ???

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #85 skrivet: fre 18 jan 2008 10:35:23 »
Såg att MH hade kommentar, är inte det en kompis till dig? ???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #86 skrivet: fre 18 jan 2008 16:06:10 »
Man får tycka vad man vill om den här personen, det är inte det jag kritiserar utan det sexistiska påståendet från PP och inget annat. Det är lågvatten. Jag kan själv vara hård i min kritik av till exempel Maud Olofsson men jag skulle aldrig påstå att hon blev partiledare för att hon brukade brukade suga av partitoppen på centerns riksstämmor. Kritik är en sak men snaskiga antydningar att vissa kvinnor inte nått sin position på grund av kompetens utan för att de "bjudit" på sexuella tjänster, det är något annat.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #87 skrivet: fre 18 jan 2008 16:25:23 »
Håller med dig Anja i din kritik av PES föresten. Där för man inte gärna diskussioner för det finns några där som inte bara vet bäst utan de vet allt. Har man en annan och modernare åsikt så är man en marginaliserad medborgare enligt dessa herrar. Det går ändå inte att komma ifrån att om man vill ha fakta så är PES bra. De som svarar där gör alltid sitt bästa. Det är inga toksvar där som på Antikprat.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #88 skrivet: fre 18 jan 2008 18:56:58 »
Utan att ha läst hela tråden vill jag lägga mig i. PES är en sammanslutning (herrklubb är en bra benämning) som inte tillåter alla. Jag har provat. Vid det första tillfället (BlåbärsPutte och ifrågasatte en del saker som hade med sidans säkerhet att göra) åkte jag ut med en livstidsdom. Putte kan inte ens titta på www.precisensan.com.

När PES stora fiender -som vara satta på livstids IP-avstängning- var lika med Blåbärsputte, Reseda -som inte heller fick ens läsa forumet och sedan Retro (jag) -inte läsa heller, tre flickor över 40, då kan man väl inte annat än skratta åt det eller?  (IP-numren är säkert avstängda än, men folk får ju ett nytt IP så småningom, olika fort beroende på internetleverantör)

De kraftigaste åtgärderna tas mot en trio medelålders damer som inte ens agerat särskilt gemensamt mot PES utan var och en på sitt sätt tyckt och tänkt nåt.

Man kunde ju tro att de utsatts för allvarliga hot från internethuliganer men icke, bara några äldre kvinnor som diskuterar sånt som recept och sticklingar.

Kan det då vara att det ÄR en herrklubb det där? :)

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #89 skrivet: fre 18 jan 2008 22:37:37 »
Conv. varför har du liljekonvalj i avataren? Är du ångermanlänning? ???

Jajamän - eller åtminstone hälften av mig är det. Annars har jag berättat tidigare att jag valt nicket för att jag är så himla ljuv (och giftig).
Allt går.