Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 85618 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #90 skrivet: fre 18 jan 2008 23:43:46 »
Jag känner en som hette Birgitta S som flicka, hon var galen i konvaljparfym! y or n!  ???

PAT

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #91 skrivet: lör 19 jan 2008 00:54:58 »
Ada : "Kan det då vara att det ÄR en herrklubb det där? Leende (smiley)"

På den frågan svarar jag Näe! eller som Brasse sa i fem myror FEL FEL FEL..

Jag har läst lite vad ni säger om PES och hur man kan ha så olika uppfattningar om ett forum tycker jag är märkligt.

Anja: "PES är en sammanslutning (herrklubb är en bra benämning) som inte tillåter alla. Jag har provat. Vid det första tillfället (BlåbärsPutte och ifrågasatte en del saker som hade med sidans säkerhet att göra) åkte jag ut med en livstidsdom."

Jag tvivlar på att du bara sådär blev bannad..och jag tvivlar framför allt på att du blev bannad bara för att du är en kvinna ,

Att du sen skaffar ett nytt alias och som du själva skriver "Det andra försöket slutade med att "Pierre" får vara kvar, om "han" håller sig på mattan. Att hålla sig på mattan, på den siten, är att vara trevlig, inte ifrågasätta, inte antyda något "fuffens", eller med andra ord hålla med föregående talare. Mitt råd till de som vill vara kvar: Dunka i så många ryggar Du kan."..

-hm..om du menar att hålla sig på mattan genom att följa forumreglerna och att vara trevlig så är vi inne på korrekt sätt hur man skall förhålla sig på ett forum..det dära med "fuffens" och "hålla med föregående talare" och "dunka i så många ryggar du kan" får stå för dig hur du upplever det.

Edit:(blir bättre såhär :))
Om man ställer in sitt "visir" på könsrelaterat så kommer du garanterat att hitta något du inte gillar eller kan ifrågasätta även på ett forum för Design, Antikt och Retro.
« Senast ändrad: lör 19 jan 2008 01:52:19 av PAT »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #92 skrivet: lör 19 jan 2008 02:16:32 »
Uppfattningen om PES har bildats av deras agerande. En administration som raderar och skickar meddelande efter meddelande om att sådär får man inte skriva -när det t ex frågas om hur forumrådet tillsatts- får man inte fråga det?  Du kan få del av många sådana meddelanden både från mej och Anja. De går in i folks profil och stryker länk. Man blir utesluten om man bläddrar medlem 1, medlem 2, osv.

Och det är fakta att PES fiende nr 1 (som de hanterade det) var tre medelålders damer. Min fråga "Kan det då vara att det ÄR en herrklubb det där?" var retorisk och var avsedda att så förbli, med ett leende

Vi ska inte glömma att PES agressivt när jag startat Retroforum gick ut och marknadsförde PES som Sveriges bästa retroforum, titta också på bilden från själva PES att där står att det är ett "Retro- och antikforum"


Låt oss inte heller glömma hur PES låter ren smutskastning av Retros admin fortgå -för det ÄR fria fantasier som lades ut om vad jag hade gjort -fullkomligt motbjudande! Det grövsta är att jag ska ha "förföljt" Liljerik "under en längre tid" under namnet Mira när jag inte ens hette det mer än sex veckor (varav två på semester) Hela historien finns sparad här http://retroforum.se/xxx/utvadring.htm

I den länken finns också inklippt en del av administrationens kommentarer i PM, så varsågod och läs

Så du förstår att PES beteende inte baseras på saklighet och korrekthet
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #93 skrivet: lör 19 jan 2008 15:03:11 »
Äntligen kommer det fram att PES låg bakom början till slutet, Jag själv var ju med och trodde att en helt annan person dolde sig bakom fegnick! Vad som fascinerar mest då och nu, är, hur kan karlen hålla på i det oändliga med bara felaktiga inlägg, vad var syftet? Jag blev ombedd att vara tyst! Syftet var väl att få bort Annikki från AP, vad jag förstår ...Vi blev avstängda båda två så småningom! Och AP är väldigt försiktiga att Svara på mail, de svarar inte överhuvudtaget om jag mailar, för admin där fick sig sitt livs överraskning när jag offentligt la ut vad han mailat till Annikki, på hans eget forum, alla kunde läsa, att jag skulle ryka var ju självklart, de förstod jag, men att dom är så fega att inte kunna stå till svars för sina dumheter är en gåta? Var är då sambandet/politiken mellan AP- PES? Ja fråga inte mig, Jo, dumhet är nog ett bra förslag!
Sen att jag av misstag regade på PES är ju inte nån höjdare för mig, men det var inga problem alls... så småningom kom jag rätt...det finns andra funderingar kring detta, de har varit artiga mot mig,osv.
men nog vet dessa herrar vem jag är, rentav kanske de har en aning mera hjärnbark än admin på AP, Men jag har ju fri tillgång dit när det behagar mig, med att hissa dödskalleflaggan "Jolly Roger"! 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #94 skrivet: sön 20 jan 2008 18:59:36 »
Visst är PES en gubbsite Pat, inget fel i det heller. Gubbarna skall väl få ha någonting förutom pissrännorna på idrottsanläggningarna.

Märker man inte att PES till största delen befolkas och styrs av gubbslem så är man nog van vid att bli tagen för otillräknelig. Tonen där känner man igen från filmer som Ã…sa-Nisse bland grevar och baroner och Ã…sa-Nisse som polis. Trots att de saknas stil på det forumet så uppskattar jag alla deltagares villighet att anstränga sig för att svara på frågor.


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #95 skrivet: sön 20 jan 2008 19:26:37 »
Märker man inte att PES till största delen befolkas och styrs av gubbslem så är man nog van vid att bli tagen för otillräknelig.


Sarons lilja och ros! PES styrs av plankton!
Lite bröllopskonfekt fröken Britta?

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #96 skrivet: sön 20 jan 2008 19:28:17 »
Nu har han tittat på Ã…sa-Nisse ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #97 skrivet: sön 20 jan 2008 20:29:05 »
Läs det här på AP, denna stödsite till Sverigedemokraterna.

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/214252.html?1200856691


PAT

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #98 skrivet: sön 20 jan 2008 20:41:21 »
Visst är PES en gubbsite Pat, inget fel i det heller. Gubbarna skall väl få ha någonting förutom pissrännorna på idrottsanläggningarna.

Märker man inte att PES till största delen befolkas och styrs av gubbslem så är man nog van vid att bli tagen för otillräknelig. Tonen där känner man igen från filmer som Ã…sa-Nisse bland grevar och baroner och Ã…sa-Nisse som polis. Trots att de saknas stil på det forumet så uppskattar jag alla deltagares villighet att anstränga sig för att svara på frågor.

En fråga bara, vad menar du med "gubbsite" ?

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #99 skrivet: sön 20 jan 2008 20:51:55 »
Läs det här på AP, denna stödsite till Sverigedemokraterna.

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/214252.html?1200856691



Jag fattar inte att dom får fortsätta ha AP igång, stäng ner skiten.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #100 skrivet: sön 20 jan 2008 21:02:45 »
Pat, jag tycker att hela stilen är att ”kom inte och säg något här för vi vet alltid bättre”. Klapp, klapp på huvudet, lille vän. Man nästan ser hur personerna bakom inläggen blåser upp sig som grodor under parningssäsongen.

Själva tonen är på något sätt lite överlägsen och medfödd och saknar den finess som är så kännetecknande för social kompetens. Det visar sig också genom att man inte klarade av de personer som Ada refererar till ovan utan var tvungna att stänga av dem då argumenten tröt.

Det här var baksidan. Framsidan är som jag tidigare sagt att man vill verkligen svara på frågor. Att drivkraften är att visa sig på styva linan av egoförstärkningsskäl har ingen betydelse.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #101 skrivet: sön 20 jan 2008 21:08:30 »
Här fortsätter SD-inläggen att strömma in på AP.

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/214299.html?1200848036


Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #102 skrivet: sön 20 jan 2008 22:49:30 »
Jag tvivlar på att du bara sådär blev bannad.
Läs inläggen.



Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #103 skrivet: sön 20 jan 2008 23:18:20 »
Jag blev kallad Moderatfi..a mm på A-P. Admin raderade det utan min inblandning. Det finns en liten sjuk gubbe på A-P som har satt i system att förfölja mig. Han tror också att alla alias som skriver något som inte passar honom är jag  ;D

PAT

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #104 skrivet: mån 21 jan 2008 05:46:33 »
Pat, jag tycker att hela stilen är att ”kom inte och säg något här för vi vet alltid bättre”. Klapp, klapp på huvudet, lille vän. Man nästan ser hur personerna bakom inläggen blåser upp sig som grodor under parningssäsongen.

Själva tonen är på något sätt lite överlägsen och medfödd och saknar den finess som är så kännetecknande för social kompetens. Det visar sig också genom att man inte klarade av de personer som Ada refererar till ovan utan var tvungna att stänga av dem då argumenten tröt.

Det här var baksidan. Framsidan är som jag tidigare sagt att man vill verkligen svara på frågor. Att drivkraften är att visa sig på styva linan av egoförstärkningsskäl har ingen betydelse.

Är du fortfarande medlem ? , jag tvivlar! för det du beskriver det forumet som stämmer inte. Okey att du upplever det som du beskriver det, det tvivlar jag inte på för utav vad jag kan läsa i dina kommentarer såsom "Att drivkraften är att visa sig på styva linan av egoförstärkningsskäl har ingen betydelse." visar bara på att felet kanske inte ligger hos de som svarar utan de som tar imot svaren!