Författare Ämne: Våra olika forum  (läst 86213 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #105 skrivet: mån 21 jan 2008 08:38:26 »
Nu är det så att jag har lite känsla för vad personerna som svarar och diskuterar på nätet står för. Det kan jag läsa av utifrån ordval och på vilket sätt de svarar. Den här lite överlägsna tonen, som är så vanlig bland lite äldre herrar, är inte speciellt svår att diagnostisera. Den är rätt vanlig på PES är jag rädd för. Fast som jag säger, den sitter i ryggmärgen och den får man stå ut med om man skall vara aktiv där. Samtidigt så måste ju dessa lite äldre herrar leva upp till sin självbild och det gör att de är väldigt hjälpsamma när man frågar och det är positivt.

Sen din teori att det skulle vara fel på mig, Anja, Reseda, Ada, etc är intressant. Det är bara det att vi kanske är lite trötta på den här tonen och inte köper vad som helst. PES är definitivt inte det enda stället man möter den, utan den finns lite varstans.

När det gäller AP så är det betydligt värre. Där härjar ju i stort sett diverse politiskt slödder och personer med ett extremt behov av att få mobba andra människor. Ett annat utmärkande drag hos AP är också den extremt låga intellektuella nivå som diskussionerna förs på. Det tror jag beror på att deltagarna i stort sett står att söka bland socialt handikappade personer ofta verksamma på Tradera som brötessäljare. Därmed inte sagt att alla brötessäljare på Tradera skulle vara socialt handikappade men många är det.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Våra olika forum
« Svar #106 skrivet: mån 21 jan 2008 09:24:14 »
Det tror jag beror på att deltagarna i stort sett står att söka bland socialt handikappade personer ofta verksamma på Tradera som brötessäljare. Därmed inte sagt att alla brötessäljare på Tradera skulle vara socialt handikappade men många är det.



;) tack för det sista tillägget./brötessäljaren.

Såg ni förrästen ang det här med herrklubbar bilagan som följde med gt/expressen igår med "herrarna" som svarade på ett läsarproblem? Jag baxnade och gick i taket. Snälla, snälla, snälla, gt/expressen, gör inte er själva till åtlöje, byt ut Aschberg och han boxaren med omedelbar verkan innan ni gör er själva till åtlöje fullständigt, genom en förlöjligande manskarikatyr. Jag vägrar tro att det finns en stor andel män som helt och hållet tänker och agerar i hemmet beroende på testosteronhalt eller manschauvinism. Eller har jag bara haft en oerhörd tur (skicklighet)i mitt val av livskamrater/ (män)???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #107 skrivet: mån 21 jan 2008 13:03:54 »
Är du fortfarande medlem ? , jag tvivlar! för det du beskriver det forumet som stämmer inte. Okey att du upplever det som du beskriver det, det tvivlar jag inte på för utav vad jag kan läsa i dina kommentarer såsom "Att drivkraften är att visa sig på styva linan av egoförstärkningsskäl har ingen betydelse." visar bara på att felet kanske inte ligger hos de som svarar utan de som tar imot svaren!

Jag trodde vi var överens om att det beror på vem man är vilket bemötande man får (vi har växlat ett par ord i två tre PM), men du hävdar ändå att forumet inte ÄR sådant. Det är precis lika sant att forumet ÄR som en annan individ uppfattar det. Av samma anledning får DU gärna behålla din uppfattning, för den grundar sig på vad DU ser och upplever. (utan att jag ska stänga av dej eller censurera det du säger -vilket andra raskt skulle göra)

Anja syftade på att det Blåbärsputte sagt ligger kvar för läsning, så följ uppmaningen och läs inläggen, varför skulle det vara grund till uteslutning kan man verkligen fråga sig.

Ett tips är tråden om PES-rådet flyttad från annan tråd tror jag, börjar konstigt, förklaringen kommer inklippt längre fram http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=5910, man kan notera att PES-rådet där först diskuterar saken, men meningsmotståndarna blir därefter uteslutna -i rättvisans namn får man ju lyfta fram Hektor som också är avstängd, det är en man tror jag. Notera att de aldrig svarar på frågan hur många kvinnor det finns i PES-rådet.
I forumreglerna står förresten inskrivet att man inte får kritisera forumet i annat forum heller, och det håller de koll på.
Citera
Vi strävar efter att forumet ska vara ett lärorikt, kreativt och trevligt forum där kunskaper, funderingar och idéer ska få flöda fritt, utan personangrepp och utan avsiktliga förolämpningar. För att uppnå detta mål har vi valt att tillämpa följande uppföranderegler, som innebär att du inte får:

---
b. på forumet eller på andra webbplatser posta inlägg som syftar till att skada anseendet hos forumet eller någon av dess användare;
---

Din användning av forumet förutsätter att du följer de regler som beskrivits ovan. Vi förbehåller oss rätten att (och kommer att) övervaka forumet för att tillse att dessa regler följs. Vid överträdelser av dessa regler kan vi komma att, utan förvarning, ta bort inlägg på forumet. I allvarliga fall kan vi även komma att stänga av dig från hela eller delar av forumet samt vidta andra lämpliga åtgärder för att upprätthålla dessa regler.
(se vad de "allvarliga fallen" består av!)

Jag kallar mej inte feminist personligen, för jag uppskattar inte skuldbeläggandet av ett helt kön och att skapa könskrig -när män är det bästa som finns :), däremot har jag stött på individer som ställer till stor skada genom att de faktiskt väljer bort folk efter kön, där jag arbetat t ex. Dessa individer som ser ner på andra med uttryck som "men lilla stumpan" existerar i högsta grad, på våra antikfora existerar de också, det tar sig otäcka uttryck ibland, som när man ser ett verkligt hat gentemot en annan skribent framträda.

Det kvarstår att det är ytterst komiskt att de PES ser som största hot och värsta fiender är en handfull äldre damer.
« Senast ändrad: mån 21 jan 2008 14:25:10 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #108 skrivet: mån 21 jan 2008 13:16:33 »
"Det kvarstår att det är ytterst komiskt att de PES ser som största hot och värsta fiender är en handfull äldre damer."

Och det p g a att vi inte förstår storheten i detta forum och dess deltagare. Så har vi lite svårt för att vara "käre broder" och  ryggdunkande. Vi besitter också, hualigen, viss självironi också.

Så gillar vi att spetsa tillvaron med lite provokation. DET ses inte med blida ögon. Vi har så innerligt svårt för det knastertorra som tar sig själv på såååå stort allvar.

Vår konstiga humor ska vi inte räkna bort i sammanhanget. Den är mycket märklig. Så märklig att allt vi skriver tas på största allvar.

Ibland råkar vi ilskna till över orättvisor. Det får inte äldre damer göra. De får inte heller peka på felaktigheter.

TACK gode gud för att vi är som vi är. ROLIGT har vi i alla fall.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #109 skrivet: mån 21 jan 2008 15:30:00 »
Ã…kte ur igen!!!  >:(Man kan se det som att Byäldste styr enligt Jantlagen i verkligheten, för så är det ju! Måste vara vä'ldigt frustrerande och hotande att en kvinna dyker upp på horisonten, men det finns bara en sak att göra negligera, kör över dom, hoppsan, du får vänta på din tur...man ska inte gå i svaromål, låt dom ropa ut i världsrymden, nötena dör sakta men säkert ut!  ::)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #110 skrivet: mån 21 jan 2008 15:34:39 »
Känn dej nu inte förtryckt av andras åsikter PAT, för du får ha precis en sån åsikt utan att åka ur Retroforum :)

Mer liv om det finns mothugg om man säger så.


Och kas får kanske precisera, åkt ur ett forum?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #111 skrivet: mån 21 jan 2008 15:44:53 »
"Mer liv om det finns mothugg om man säger så."

Ja, annars kan man ju sitta och beundra varann på Nördsidan.

kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #112 skrivet: mån 21 jan 2008 15:49:35 »
Webben ,så klart! Ibland hinner jag inte sända, då kopar jag för klistring om jag skulle råka komma upp igen...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #113 skrivet: mån 21 jan 2008 16:03:07 »
Jag läste lite Blåbärsputte på PES med fascination. Tål man inte det så har man mycket stora fötter. Fast det som var intressantast och stödjer det jag säger ovan var följande text:

“Raderat inlägg
 
Obegripliga inlägg som inte tillförde diskussionen något har raderats.
Med tanke på de senaste inläggen om begriplighet som en förutsättning för ett fungerande och givande forum är denna radering självklar.

Bruce
Administratör”

Allt som Bruce inte förstår eller begriper det skall censureras, ett intressant ställningstagande. Den attityden skall jag börja med på mitt jobb. ”Nu förstår jag inte så mina öron har just slutat fungera”, skall jag säga så fort jag inte förstår eller inte håller med. 

Bruce har valt ”Guds hand” för att illustrera sig själv på bild. Det kanske säger en del om hur han uppfattar sig själv och sin funktion.


kas

  • Gäst
SV: Våra olika forum
« Svar #114 skrivet: mån 21 jan 2008 16:18:07 »
Jag jobbade med en Kalixfödd, han blev arbetsledare med eget kontor, och vi satt där pratade, då visade han en lista med stämplar som han beställt, bl.a. HAR TAGIT DEL MEN EJ FÖRSTÃ…TT, din vän på andra saiten kanske har den taktiken ochså? ;D :D ;)

PAT

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #115 skrivet: mån 21 jan 2008 17:30:32 »
Ada: "Känn dej nu inte förtryckt av andras åsikter PAT"
-Inte en chans  ;)

Ada: "för jag uppskattar inte skuldbeläggandet av ett helt kön och att skapa könskrig -när män är det bästa som finns Leende (smiley)"
Det där tyckte jag var fint sakt! , stämmer in på mig med fast det sista skulle varit "-när kvinnor är det bästa som finns."

Nu låter jag denna tråd vila för mig angående det jag svarat innan så kan de andra medlemarna och icke medlemar skapa sig en egen uppfattning om saken.

Edit: "in" skulle det vara.
« Senast ändrad: ons 23 jan 2008 06:06:40 av PAT »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #116 skrivet: tis 22 jan 2008 21:46:21 »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #117 skrivet: tis 22 jan 2008 21:52:30 »
Jag anser INTE att ! tillför A-P något positivt. Ja det kanske skulle vara att han kallade mig Moderatfi.ta förstås. Vem som döljer sig bakom ! har väl de flesta redan räknat ut.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #118 skrivet: tis 22 jan 2008 21:58:25 »
Ja det var ju tur att jag kollade dina länkar Ada. Var inne och såg bedrövelsen på AP. Där har du däremot många olagliga inlägg. De värsta, förutom den öppna rasismen, har varit de förtalskampanjer som skett där av Myrorna, Stadsmissionen och andra hjälporganisationer.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Våra olika forum
« Svar #119 skrivet: tis 22 jan 2008 22:01:05 »
Det är ju riktigt fult att kalla dej för saker, Reseda, jag betraktade tråden på ett annat sätt förstås ovetande om vem som sagt vad innan, det är oavsett vem som säger vad ganska typiskt för AP det där tjafset

Jag noterade också andra trådar om nedladdning osv, Reggis
Mitt senaste projekt www.ipnr.se