Allmänt > Fria diskussioner
Antikrundan + Antikmagasinet
JJ:
När det gäller Antikrundan så tyckte jag att Pensers samlingar var intressantast. Tänk att en så förmögen man inte hade den största samlingen med vykort från sin hemort (var det Eslöv?).
Antikmagasinet var en positiv överraskning, även om ämnet var väldigt ytligt behandlat och lite segt som vanligt när TV producerar. Den vanliga stringhyllan nämndes och visades, men inte ett ord om de snyggare varianterna med skåp och andra tillbehör. Nästa program blir väl inte så intressant då det kommer att handla om allmoge (vete 17 om man skall titta då...)
Reggis:
Menar du Anna Lundberg â€kas†så kan du träffa henne personligen om du går på loppisar i Skåne på sommaren. I somras såg jag henne flera gånger. Hon var både i Degeberga och i Ryinge med flera platser.
Tycker alltid att Knut är bra och kul att titta på. Jag tycker det var ett bra program. Antikrundan var också skaplig men den börjar bli lite uttjatat. Några av experterna håller inte riktigt måttet utan måste anstränga sig med â€ohh så mycket†för att få liv i sina visningar. Då är det skillnad på Knut. Han kan skapa intresse utan â€ohh så mycket†även om han använder det som knorr på det hela. Framför allt tycker jag Plåtnicklas (Pluntan eller vad han heter) är förbaskat träig och tillgjord trots att han är gjord av plåt.
Vince:
Själv tycker jag IKEA lampan från -56 i slutet av antikrundan och lite historia,dock inget nytt under solen,om stringhyllan var det intressantaste,resten är ju bara kul att se på i underhållnings syfte ;D
ada:
Ja, lampan glömde jag, Vince
JJ, Penser var en sköning, en riktig samlare utnytttjar väl inte sin förmögenhet till att på nåt osportsligt sätt få den största samlingen? Då förvinner väl alla samlarglädje kan jag tro
Sen fick jag lite samma känningar som du när de sa "nästa vecka ska vi prata om allmoge" :) (lite så man ville gestikulera två fingrar i halsen, men njae, så illa är det ju inte egentligen) kanske tittar för allmänbildningens skull, man kan ju hitta nåt man kan sälja för att köpa nåt man vill ha ;)
Reggis:
Det ligger något i det du säger Ada. Jag tycker nog jaktmomentet är viktigt. Det är ingen sport att sitta på Buckans kvalité och ropa. Nej att ge sig in hos enklare antikhandlare och lura av dem ett ekonomiskt dyrbart objekt för en struntsumma, det är sport och riktig glädje. Det är något erotiskt över det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion