Allmänt > Fria diskussioner
särbo, sambo mm, (klippt från Varför heter vi...)
Reseda:
JJ, jag tyckte det var lyckat detta med löningen! Då snavfel gör att andemeningen ändras helt ät kul. Såg i Aftonbladet att polisen i Rödby-fallet beteckandes som IMPOTENT i stället för inkompetent! DEt var lite småkul. Pedant hoppas jag vid gud att jag aldrig blir. Är nämligen uppväxt i ett pedantskött hem. ;D
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet fre 11 jan 2008 18:56:51 ---JJ, jag tyckte det var lyckat detta med löningen! Då snavfel gör att andemeningen ändras helt ät kul. Såg i Aftonbladet att polisen i Rödby-fallet beteckandes som IMPOTENT i stället för inkompetent! DEt var lite småkul. Pedant hoppas jag vid gud att jag aldrig blir. Är nämligen uppväxt i ett pedantskött hem. ;D
--- Slut citat ---
Hm, jag har en mor som är nästan sjukligt pedant... kanske därför jag blev som jag blev då? Det hade kanske kunnat finnas lite hopp för mina barn som växer upp med en notorisk runtskräpare, men icke-då, de brås på mig. Och det här med att skaffa en pedantisk man det gjorde jag faktiskt... han tröttnade på att tjata efter sådär en fem år och nu skräpar han runt han med... så det höll inte i längden.
Jag minns fortfarande när jag skulle åka med i hans bil första gången... jag vågade knappt sätta mig. Jag var liksom van vid att kalla golvet nedanför framsätets passagerarsida för "amerikanskt askfat"... där la jag allt i förhoppningen att jag skulle städa bilen en vacker dag (och den lät vänta på sig) och så skulle jag stiga in i en HELT dammfri bil... *huvva*. Det var en fasa det. (*är det sååå golvet på en bil ser ut???).
JJ:
--- Citat från: Reseda skrivet fre 11 jan 2008 18:56:51 ---Pedant hoppas jag vid gud att jag aldrig blir. Är nämligen uppväxt i ett pedantskött hem. ;D
--- Slut citat ---
Mitt hem kan inte kallas pedantskött på långa håll. Det är väl snarare fråga om en diametral motsats... Men å andra sidan har jag inte haft besök på flera år så kritiken har jag sluppit. Men med ett fullbordat projekt vardagsrum så kommer jag att kunna bjuda hem folk utan att skämmas, och efter det kommer projekt sovrum att påbörjas.
kikarbara:
*visslar lite rodnande efter sista ommöbleringen mitt i tråden* Ooops! I did it again...
Reggis:
Jag är usel på att hålla på med hushållsarbete och det beror på ovilja och inget annat. Visst jag kan dra runt en dammsugare någon gång i kvartalet, det är allt. När jag då träffat på den här typen av killar som tror att man är deras mamma får jag krupp. Killar som passar på att stoppa ner lite kläder i ens tvättkorg efter några veckors bekantskap. Dom brukar få en plastkasse i handen med sina skitiga kläder och en kick i baken.
Sen hade jag en princip för att slippa dem. Inga främmande tandborstar i mitt badrumsskåp, därmed basta. Så fort de har dykt upp så har killen åkt ut. Det gäller att hålla på principer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion