Författare Ämne: Gammal tapet  (läst 23709 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gammal tapet TRADERA
« Svar #15 skrivet: sön 10 feb 2008 00:38:18 »
Har en del frundeleringar själv om sidokategorier Tradera och försökte hitta en emailadress, men fick bara som standardfrågor= "svar".

Skall du connecta tradera så får du använda deras hjälpsida, tror att det finns en underrubrik på förslag om förbättringar etc. Men därigenom når du deras support och kundtjänst.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Gammal tapet
« Svar #16 skrivet: sön 10 feb 2008 10:41:32 »
Nu har jag letat albumet med tapeter i snart sagt vart skrymsle men det verkar vara som bortblåst. Nu slutar jag och i och med det så lär det väl dyka upp, det är mer en regel än undantag i vårt hem (och på landet också för den delen).
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Psst;

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
SV: Gammal tapet
« Svar #17 skrivet: tis 29 jul 2008 21:52:34 »
För den moderna kvinnan, mannen som intresserar sig för inredning betyder ordet ”tapet” väggbeklädnad av papper.  Skaffar man sig ett förhållande så kan man i varje fall i början utrycka att ”något är på tapeten”.
Men tapet har från början avsett textil, inte bara som tapet utan även som matrial i ett förkläde.
Din tapet (bild 1) är svårt att tidsbestämma men den har en design som passar i en matsal till möbler 1920-30 tal tycker jag.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Gammal tapet
« Svar #18 skrivet: tis 29 jul 2008 22:27:17 »
När kan denna ha varit på tapeten då ;D Har inte så mycket av den och funderar på att sälja den som dockhustapet.  ::)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gammal tapet
« Svar #19 skrivet: ons 30 jul 2008 07:10:35 »
När kan denna ha varit på tapeten då ;D Har inte så mycket av den och funderar på att sälja den som dockhustapet.  ::)

Jag tycker att den är lite svårbedömd, kan vara allt från sextiotal och framåt egentligen för den är lite tidlös; men strukturen undertill gör att jag får lite åttiotalsvibbar utav den, ev senare också? Kommer du ihåg när du använde den?

Jag hade en sandersontapet från slutet av sextiotalet som var väldigt lik den, men den var slät i botten.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Gammal tapet
« Svar #20 skrivet: ons 30 jul 2008 09:47:15 »
Jag har ingen aning om när den kan vara från. Den låg i en "blandad fyndlåda" på loppis och kom med på köpet så att säga.
Ytan på den känns nästan lite plastig.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))