Hus och hem > Tapeter
Tapeterna i hus byggt 74...
ada:
--- Citat från: Chicaboom skrivet lör 12 jan 2008 15:06:52 ---Jag gillar det faktum att tavlorna är mindre än mönstret på tapeten. :)
--- Slut citat ---
jag har själv noterat att det inte är så mycket på väggarna ja... men det hängde allt en dubbelt så hög tavla på en zigenerska till vänster om parismotivet :)
ada:
--- Citat från: kikarbara skrivet lör 12 jan 2008 15:25:23 ---Wooow, vad fina tapeter!!!!!!!!!!
--- Slut citat ---
Jovisst är det fint, men tänk vad annorlunda vi skulle använda såna mönster idag, en fondtapet t ex, och verkligen hålla en viss stil, ingen gammal spinnrock mot väggen precis...
ada:
Vi ser i bokhyllan BILD 1 förresten även en Pinus 2784, Tapio Wirkkala, Iittala 1972
(namnet inkl artnr från http://www.marikan-maljakot.com/gallery/maljakot/000763.htm)
JJ:
--- Citat från: ada skrivet lör 12 jan 2008 15:26:00 ---Man ser också att det ännu var standard med dessa plastbehållare under överskåpet (kallar man det också kryddställ?).
--- Slut citat ---
Jag har sådana av plast i min lägenhet också, och huset är byggt 1979. När de var i glas så tillverkades de från början av Eda glasbruk.
convallaria:
--- Citat från: ada skrivet lör 12 jan 2008 14:41:29 ---
Convallaria känner nog igen tapeten, för jag var på vippen att visa att jag visste när tapeten i bakgrunden i en dukningsbild fanns men det blev inte av att jag scannade då
--- Slut citat ---
Jajamän, den känner jag igen. Jag flyttade hit för fyra år sen och har bara tapetserat om ett rum ännu. Den storblommiga i matsalen tyckte jag var förskräcklig först, men jag har börjat gilla den och den passar så bra till mina svarta möbler Jag tror att det är ett nytryck av en 1800-talstapet. Den sattes antagligen upp här i huset på 1960-talet. Jag hade tänkt ha en 1700-talstapet i matsalen och det blir kanske så, för den storblommiga är mycket skadad och jag har byggt till en vägg som står med sina gipsskivor bara sen två-tre år.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion