Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Rörstrandskoppar

<< < (4/5) > >>

Tallen:
Ja när man ser Rosette-koppen vill man ju ha ett fat med... :P ironiskt nog har jag 1 tekopp och 4 kaffefat, vilket ju inte passar...så om det är nån som har tekoppsfaten kan ni ju alltid kontakta mig  :D Sen är jag ju alltid sugen på andra dekorer än dom jag har... ;)

ada:
Ajdå, ser du det på min bild om det är en tekopp eller kaffekopp? För det är två koppar och ett fat som finns... Jag har dem ju inte här så jag kan mäta -nu ångrar jag att jag inte packade ner proslinet och tog med...

Tallen:
Det är svårt att se, det enda som skiljer är ju storleken... :) Tekoppen är 7,5 cm hög och diametern är 9 cm, fatet är 15,5 cm. Kaffekoppens mått uppskattar jag till 6 cm hög, 7,5 cm i diameter och fatet är 13,5 cm.
Du får mäta och återkomma, du får gärna ta kaffefat från mig om du vill (och om det är kaffekoppar du har)

ada:
Tack så hjärtligt för kaffefatet om det nu är kaffekoppar, ser kopparna stora ut på denna bilden eller är de bara närmare kameran?

Kopparna står i "min" timmerstuga (jag sover där på somrarna) vid sjön i djupaste Finland, det var smällkallt och med fara för att förfrysa fingrarna :) fotograferade jag kopparna, måtten kunde jag förstås be pappa ta, annars får det vara till sommaren

Tallen:
Ja det var svårt att se...skulle kunna vara båda delar... ???

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion