Allmänt > Fria diskussioner

ZEBRALAGEN!?

<< < (2/2)

Reggis:
Jag tycker den är jättebra. I Stockholm fungerar den utmärkt. Verkar hämmande på stressen i trafiken och är ett plus för att göra staden till en plats man kan bo i.

Däremot håller jag med om cyklisterna. Jag är av den uppfattningen att cykeln bör förbjudas inom tättbebyggt område. Cyklisterna kör som galningar på gångvägar, mot rött och inte respekterar de zebralagen heller. Kan inte polisen beivra de här cykelmarodörerna så är förbud enda lösningen.

Reseda:
§ 34 var det väl vi skulle kunna utantill? Vägtrafikant skall iaktta den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna.
Även i övrigt skall vägtrafikant uppträda så, att han inte onödigtvis hindrar eller stör dem som bo eller uppehålla sig vid vägen.

Minns den än, för jag rabblade på vägen i sista meningen och blev med en blick smälld på kinden av den bistre (vad tusan kallas han?) bilskoleinspektören.

Jag klarade dock första teoriprovet och uppkörningen trots detta faseliga klavertramp! Mitt körkort kostade sammanlagt 314:-

kikarbara:
Och jag minns bara en sak från uppkörningen. Ett rött sträck på vänster hand och ett blått på höger och så att hålla koll på om jag skulle svänga rött eller blått. Jag kan nämligen inte skilja på höger och vänster vid stress. (jag är dubbelhandad, eller såndär vänsterhänt som fick lära mig att använda höger som liten...).

kas:
 Ja 34 fanns den ochså, men ser du skillnad 34 kontra 37? Visst fanns det omöjliga förare då, ett ex. var han som inte vred på huvudet i korsningar, han hade kört upp 34 ggr. och fick nog aldrig styrlapp, nuförtiden verkar det vara nåt socialt angeläget att folk måste få lappen, men så händer det mycket i trafiken! De här köolyckorna Klassiska idiotier, avstånd är a-o i alla lägen utom vid umgänge, det har REGGIE sagt! ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion