Författare Ämne: Olika definitioner på loppis  (läst 3449 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Olika definitioner på loppis
« skrivet: sön 13 jan 2008 16:39:43 »
När man ser på Antikrundan och liknande program så kallar de utemarknader som Degeberga, Markaryd mm för loppis. Jag kan tänka mig att experterna som är vana vid stora kvalitetsmässor i Sverige men främst utomlands tycker att utbudet på dyra saker är obetydligt på utemarknaderna och att där bara finns "loppisgods".

Om man jämför med de loppisarna som jag går på normalt så kan dessa kallas soptippar då det knappast går att hitta saker som man hittar på utemarknaderna. Man får ligga i och åka från det ena stället till det andra, ofta i 4-5 timmar för att hitta en sak som man gillar, men ibland hittar man inget ändå. Undrar om antikexperterna någon gång har varit på en äkta loppis...?

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Olika definitioner på loppis
« Svar #1 skrivet: sön 13 jan 2008 18:32:32 »
Jag minns en gång på Älvsjömässan. En av experterna och jag gick och pratade på väg från ett utställarrum till våra montrar. Jag skulle vika av, medan experten skulle fortsätta till sin monter på Fina avdelningen. Experten sa:
-Jaha, ska du till loppisavdelningen?
Jag blev väldigt ledsen och tyckte det var onödigt och taskigt sagt, men det var nog inte menat så, bara en "freudian slip" som visar vad åtminstone den här experten anser om utbudet utanför Fina avdelningen.
För övrigt vet jag att många av experterna jagar på äkta loppisar också...
Allt går.