Författare Ämne: Detta är en knackelibank!!  (läst 6514 gånger)

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
Detta är en knackelibank!!
« skrivet: sön 13 jan 2008 19:23:04 »
Detta är en knackelibank!! Bara så ni vet så kan en sån användas av både kvinna och man. Består av ett kort hammarskaft och givetvis själva banken. Den kan med fördel användas till diverse saker som måste ha sej en bank eller två för att de ej fungerar eller så, kanske de sitter fast och genast så släpper dom då. Eller om du är arg på ditt porslin så är den utmärkt för en hänsyslös hämnd.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #1 skrivet: sön 13 jan 2008 20:28:20 »
Jag har alltid undrat vad den kulformade änden på en knackelibank är bra för. Jag blir alltid jätteirriterad om jag är på jakt efter en hammare och sen får man tag i en sån där mackapär som man inte kan dra ut spikar med.
Allt går.

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #2 skrivet: sön 13 jan 2008 20:31:53 »
Bara slå med den så ser du efter ett tag om det var rätt verktyg. Vi andra kanske försöker att knacka till en plåtbit eller nåt enkelt, hi-hi, man är ju bara man. Det sista sagt med glimten i ögat för eventuella QVINNOR.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #3 skrivet: sön 13 jan 2008 20:37:32 »
Sån har ju alla kvinnor som lånar makens bil i handväskan, perfekt att knacka ut bucklorna man orsakat med!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #4 skrivet: sön 13 jan 2008 20:49:42 »
Bucklor, jaha. Man lär sig. Jag har flera knackelibanker som jag med ilska skickat iväg i nåt hörn. Jag bankar aldrig på plåtbitar och bucklor hör liksom till livet. Däremot drar jag ut spik titt som tätt och har inte tidiagre förstått vitsen med dessa missfoster till hammare.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #5 skrivet: sön 13 jan 2008 20:50:46 »
Hm, sökte på knackelibank på tradera utan att få något napp, varken på pågående eller avslutade auktioner. Den torde vara sällsynt så var rädd om den  :P


nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #6 skrivet: sön 13 jan 2008 21:02:21 »
Bucklor, jaha. Man lär sig. Jag har flera knackelibanker som jag med ilska skickat iväg i nåt hörn. Jag bankar aldrig på plåtbitar och bucklor hör liksom till livet. Däremot drar jag ut spik titt som tätt och har inte tidiagre förstått vitsen med dessa missfoster till hammare.

Då ska du skaffa en Knippseliavklipp och prova med, dom brukar fungera bra och ser ut som följer :P

Bilden lånad på gratissidan.
www.fotoakuten.se

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #7 skrivet: sön 13 jan 2008 21:13:55 »
Denna knackelibank har orsakat många stora ögon och höjda ögonbryn bland 20-åringar som skall bli män. Ni vet, såna där beväringar. Just denna  knackelibank har löst många problem som dom har haft, med en enkel förklaring har dom löst uppgifter som förut har sett sej olösliga och bara att se nöjet när dom har löst ett problem har gett mej mycket lycka. Det gäller dock när man har med såna här avancerade verktyg att göra att man är lätt på handen och inte stressar fram ett snabbt resultat, förr kunde jag jämföra detta med hur man gör med kvinnor men det får jag inte längre för då är det nog sexuella trakasserier enligt högste chefen. Nu kan du gärna läsa ÖB om du vill, jag tror inte att han har tid att läsa detta i den ekonomiskt sett totalhavererade försvarsmakten som inte har råd med någonting....så gör dej en knackelibank och använd den med förstånd. Men bara lätta knackningar, annars kunde du använt nåt med längre handtag...

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #8 skrivet: sön 13 jan 2008 21:42:39 »

Då ska du skaffa en Knippseliavklipp och prova med, dom brukar fungera bra och ser ut som följer :P

Knippeliknipser är bra till mycket, dock ej att dra ut spikar med, för man vill ju kunna använda spiken igen, ju. När man ska banka ut böjd klippspik kan kanske knackelibanker funkar, förstås, men oftast far ju spikeländet iväg åt nåt håll och parkettgolvet får så mycket jack.
Allt går.

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #9 skrivet: sön 13 jan 2008 21:54:17 »
Blev tvingad att väga och mäta den, 383 gram och nästan 17 cm lååång, passar perfekt i handväskan eller nattduksbordet. Garanterat benfri...

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #10 skrivet: sön 13 jan 2008 21:58:24 »
Hua, ont om man ska ha den i väskan och dra igen blixtlåset eller i byrån och stänga lådan :o ;D

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #11 skrivet: sön 13 jan 2008 22:05:00 »
OK, fattar att du fattar!

En bild säger mer än tusen ord ::)! Kan nog vara jämförbar med nåt annat, men den är inte så trubbig..

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Detta är en knackelibank!!
« Svar #12 skrivet: mån 14 jan 2008 01:15:11 »
Hahahaha använd era små knackelibanlar ni! Här tar vi fram


STORA  BRÃ…DÖN
då vi ska utträtta något slagjobb. Till knackelibank använder jag mortelstöten.

I handväskan har jag mannens mest fruktade vapen:

VÃ…FFELJÄRNET