Allmänt > Fria diskussioner
Jakttråden!!
kas:
Härligt Fjoll, en kvinna ska man alltid ha med som lagar maten och gör upp eld ;D, kanske bär vatten ochså...bra salongsgevär är alltid poppis, själv la jag in licens på 22a, men ångrade mig i sista stund och tog 22 Winchester Magnum, kanske dumt för 22an går tystare och är minst lika bra, önskar att jag haft en Smith&Bender 2.2-9 med paralaxjustering på den, men man jagar så lite med den kalibern så snål som jag är sparar jag 10 000 och använder 150kr siktet... ;)
Fjoll:
Härlligt KAS, vi är på samma våglängd du och jag. Hur visste du om att jag är en jäkel på matlganing. Precis som Peter Stormare är jag en fena på att göra Kolbullar! Bära vatten, ingen match. Till ovanstående talanger kan även läggas att jag kan svinga en yxa och klyva veden till takspån om du så vill :-* Något mer som önskas min herre?
kas:
Kan du sjunga så vore de bra, jag får nog träna på Helgdagskväll i timmerkojan, kan de va nåt? ;)
Fjoll:
Självklart, har sjungit sen jag lämnade min mors trygga mage, både som solist och i grupp.
Då sova vi alla på granris tungt
och drömma om bleka mör
och snarka och vända oss manligt och lugnt, medan elden falnar och dör.
Dvs, Fjoll har somnat.
Annars kan jag dra Vildandens sång också, lite från fågelns point of view så att säga.
Fjoll:
En sista sång kan jag sjunga för er alla.
God natt - god sömn jag önskar er
ni alla vandringsmän.
Vi sluta sjunga och skiljas - vad mer
om aldrig vi träffas igen.
Jag sagt något litet och fattigt av det
som brunnit hos mig och så snart brinner ner,
men den kärlek där fanns, ej förgängelse vet -
god natt - god sömn åt er.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida