Författare Ämne: Ett tips...  (läst 3248 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
Ett tips...
« skrivet: mån 17 sep 2007 08:13:13 »
... för de som inte redan vet om det. Man kan se alla i bilder i ett större format om man klickar på dem.

Jag kanske är helt ensam om att inte fattat det från början:-[

Jag skyller på att andra forum jag besöker inte har funktionen. Fast det är en dålig ursäkt med tanke på hur vanligt det är på de flesta siter idag. ;)

kas

  • Gäst
SV: Ett tips...
« Svar #1 skrivet: mån 17 sep 2007 09:00:13 »
Skulle tro det "Las Anja"... Äsch, jag skojar bara!!! ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ett tips...
« Svar #2 skrivet: mån 17 sep 2007 11:46:18 »
Jättebra att du tar upp det, för det är ofta man missar att klicka på det man har rätt framför ögonen  :) händer även mej, och jag är glad att det är så elegant löst att man ser en miniatyr först, så det är synd om man missar att man kan klicka på bilden och se en stor fin bild.

(det är en fördel att det är konstruerat såhär, det betyder att det går snabbare när man öppnar ett ämne med mycket bilder, datorn laddar upp på skärmen/laddar ner från internet bara de små bilderna i första omgången, först när man begär det, klickar på bilden, laddar en stor bild som tar lite tid om man har långsammare internetuppkoppling särskilt.)

En sak jag själv brukar missa på många ställen, jag tänker att "hur i håen ska jag tillbaka nu då när jag tittat på den här bilden?" "idioter!" sen visar det sig oftast att man bara ska klicka på bilden en gång till så är den borta...

Samma här, för att bilden ska bli liten igen klickar man på den! (bilder som är större än 800 i höjd och/eller bredd, visas i nytt fönster, och detta fönster stängs på vanligt sätt)
« Senast ändrad: mån 17 sep 2007 13:03:47 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se