Allmänt > Fria diskussioner
TV-program
prydnomannen:
Xerxes... http://sv.wikipedia.org/wiki/Xerxes_(TV-serie)
Den var riktigt bra.
Serien kretsar kring tre tonåringar, Xerxes, Tony och Pekka, som precis gått ut gymnasiet. De börjar utmana varandra i kärlekserövringar, men stöter på olika hinder för sin jakt på tvättmärken ur sina kvinnors trosor.
Nastamuumio:
Är ingen stortittare så jag minns just bara Columbo av dem som nämnts här.Den var välgjord och klurig.
Ellery Queen-serien har gått i Amerika ganska nyligen och jag har återsett några av episoderna, som i allt väsentligt är en variant av Maigret.Så är även den tyska der Kommissar, där Erik Ode
gjorde HELA skillnaden.Ingen av de där två kan dock mäta sig med Columbo.
SVT-serien Skånska Mord av Richard Hobert, med E-H Järegård i några av episoderna
är en serie jag minns som bra trots att huvudaktören var både förfärlig och vedervärdig i sina
roller.Bland såpor är det nog bara "Prisoner" som jag tyckt varit bra.
prydnomannen:
--- Citat från: Nastamuumio skrivet fre 19 nov 2010 18:40:20 ---Är ingen stortittare så jag minns just bara Columbo av dem som nämnts här.Den var välgjord och klurig.
Ellery Queen-serien har gått i Amerika ganska nyligen och jag har återsett några av episoderna, som i allt väsentligt är en variant av Maigret.Så är även den tyska der Kommissar, där Erik Ode
gjorde HELA skillnaden.Ingen av de där två kan dock mäta sig med Columbo.
SVT-serien Skånska Mord av Richard Hobert, med E-H Järegård i några av episoderna
är en serie jag minns som bra trots att huvudaktören var både förfärlig och vedervärdig i sina
roller.Bland såpor är det nog bara "Prisoner" som jag tyckt varit bra.
--- Slut citat ---
Ernst-Hugo J, en av de största.....frid över hans minne
Nastamuumio:
Har en särboende, teveförsedd sambo som känner mina intressen ganska väl.När hon ser att en dokumentär av Tom Alandh är med i tablån mailar hon några dagar i förväg.
För några år sedan gjorde min gamle radiofavorit Janne Forssell en Jorden-runt-resa som filmades
i kanske tio avsnitt.Där fick ofta bilderna tala för sig själva.Det kunde vara tyst i långa stunder och
det var riktigt njutbart jmfrt m många andra teveproduktioner som pratas sönder av onyanserade
speakers.
Har också en teve på jobbet som "står på" på mornarna.Saknar den något äldre av kvinnorna, hon som förr var på Samhällsredaktionen på radions P1.Har för för mig att hon heter Rundström.
Vart tog hon vägen? Hon var bra på att göra teve och det blev iaf emelllanåt nån form av engagemang.Det kallas visst interaktivitet numera.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion