Författare Ämne: Nån som har info om min servis?  (läst 7257 gånger)

humli

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Nån som har info om min servis?
« skrivet: mån 10 sep 2007 18:16:06 »
Hejsan!

Ropade in denna servis från Karlskrona... Nån som har lite info om den? Namn på färg, namn på modell, dekor... Från vilket årtal?

Hur sjutton infogar man bild här??

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nån som har info om min servis?
« Svar #1 skrivet: mån 10 sep 2007 18:29:50 »
Klicka på "fler alternativ..." nedanför textrutan
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

humli

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
SV: Nån som har info om min servis?
« Svar #2 skrivet: tis 11 sep 2007 22:51:10 »
Okej, här kommer bild!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nån som har info om min servis?
« Svar #3 skrivet: ons 12 sep 2007 11:33:45 »
Mycket charmig modell, jag personligen har inte koll på KP-stämplar och årtal osv, men jag hittade faktiskt efter många om och men lite uppgifter (mitt svar är redigerat) Modellen kallas Göta, har modellnummer 275, dekoren har troligen nummer istället för namn, inget fyrsiffrigt i botten? Formgivare tror jag är lurigare. Tidsperioden bestäms av om det står Uppsala Ekeby om KP och ankare, för då är det efter 1942, annars är den en 30-talare (formgiven då)

Vad gav du för det? För på tradera har set med tolv koppar gått för 635 http://www.tradera.com/KAFFESERVIS_KARLSKRONA_KP-auktion-46522659

Avslutade auktioner Tradera sorterat på pris Sortera också på bud (klicka på "bud"), så ser man vad som intresserar köpare = marknadsvärde
« Senast ändrad: ons 12 sep 2007 11:56:43 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

humli

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
SV: Nån som har info om min servis?
« Svar #4 skrivet: ons 12 sep 2007 15:48:41 »
Tusen tack för att du tagit dig tid!  :)

Vad menar du med att ditt svar är redigerat? Det står ingenting fyrsiffrigt eller annat i botten.. Stämpeln är exakt den som var i Tradera-auktionen. Det står ett KP, ett ankare och "Karlskrona". Står inget om Uppsala Ekeby? Hur menar du, är det en 30-talare då?

Missade att ropa in den på auktion, men "tvingade" sambon att springa efter budvinnaren ute på parkeringen och be att få köpa den av honom.. hi hi.. Vilket vi fick, och jag tror vi gav strax under 500 kr för den. Kanske 460 kr eller så. Hade gärna köpt flera koppar! :)

Måste försöka kolla Tradera med ditt tips också, för att kolla marknadsvärdet....

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nån som har info om min servis?
« Svar #5 skrivet: ons 12 sep 2007 17:00:17 »
"redigerat": jag skrev först ett svar med betydligt mindre uppgifter, och lade sedan till, man ska nog låta bli att kommentera sina ändringar... Servisen är gjord före 42 då KP gick ihop med UE bör stämpeln betyda, och jag läste också att modeller från KP 30-talet brukade ha kvinnonamn så där passar "Göta" in.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se