Författare Ämne: Aschberg och GT/Expressen  (läst 5174 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Aschberg och GT/Expressen
« skrivet: mån 21 jan 2008 15:56:41 »
Såg ni förrästen ang det här med herrklubbar bilagan som följde med gt/expressen igår med "herrarna" som svarade på ett läsarproblem? Jag baxnade och gick i taket. Snälla, snälla, snälla, gt/expressen, gör inte er själva till åtlöje, byt ut Aschberg och han boxaren med omedelbar verkan innan ni gör er själva till åtlöje fullständigt, genom en förlöjligande manskarikatyr. Jag vägrar tro att det finns en stor andel män som helt och hållet tänker och agerar i hemmet beroende på testosteronhalt eller manschauvinism. Eller har jag bara haft en oerhörd tur (skicklighet)i mitt val av livskamrater/ (män)???

Jag lyfter ut detta ur diskussionen där det låg, jag undrar vad som skrivits i gårdagens tidning?
(Jag uppskattar mycket av det han gör, såsom en hemorrojd i samhällets betongkropp -tänkte ut detta själv precis, visst är det vackert uttryckt? :))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #1 skrivet: mån 21 jan 2008 18:02:34 »
Jag är på väg till kompolmöte just nu, men jag skall se om jag kan hitta bilagan ikväll. Det hela gick i varje fall ut på att en kvinna beklagade sig över att mannen inte tog ansvar i hemmet och ... vad heter mänskan? Boxaren... Roberto någonting, uttalade att män som städar mer hemma får göka oftare och Aschberg frågade "varför skall han städa? Det gör inte jag...".
Jag får hybris på sådant. Värst var nog ändå boxarens utlägg om att kvinnor släpper till oftare om män hjälper till mer med städningen. Den dagen jag har en man som "hjälper till" hemma för att få "göka" blir jag singel eller väljer att leva ihop med en kvinna.
Sex är inget maktmedel hem hemmet om man frågar mig, och sex är inte heller något man manipulerar sig till... *suckar*
Hemmet och dess arbetsuppgifter ägs av framförallt vuxna, men även andra innvånare i någon grad, i hushållet i lika stor utsträckning. Och är det inte självklart att man utan vinstintresse ägnar lika stor delaktighet i det?

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #2 skrivet: mån 21 jan 2008 18:31:59 »
Men visst är det väl så att om man hjälps åt med hushållssysslorna, så blir det mer tid över till "annat" ;)

kas

  • Gäst
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #3 skrivet: mån 21 jan 2008 18:42:09 »
Göka bör man annars dör man, det är juuuuu såååå gosigt!!!! ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #4 skrivet: mån 21 jan 2008 19:10:51 »
Jag hittade att det bär handlan om Manspanelen: Leif GW Persson, Pigge Werkelin, Robert Aschberg och Paolo Roberto http://www.gt.se/sex/2.697/1.1006554/fraga-oss-om-dina-relationer

På svaren tycker jag man kan känna igen personerna bakom, Aschberg låter som han är trött på en stereotyp fråga, och svarar så, jag själv skulle svara så: Varför skullle han städa, jag gör ju inte det? (jag gillar inte att städa)

Paolo Roberto presenterar på ett boxarburdust enkelt sätt en psykologisk effekt: känner man sig sviken, blir man less på personen och vill inte vara i närheten -mina erfarenheter gäller inte städning - att jag är ensam kvar med en son som haft ett epileptiskt anfall, får vänta på att han ska kvickna till ensam när alla inkl "pojkvän" har gått, eller ett annat exempel, att jag ensam riggar ljudanläggning til småtimmarna, det är lite svårt för försvinnade män att komma åter och tro att jag tänder igen -om man nu ska bli personlig :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #5 skrivet: mån 21 jan 2008 21:08:30 »
Göka bör man annars dör man, det är juuuuu såååå gosigt!!!! ;D

Det där är nog inte vetenskapligt belagt, det finns massor av människor som lever sitt liv i celibat och fortfarande lever i högsta välförmåga.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #6 skrivet: mån 21 jan 2008 21:11:36 »
Men visst är det väl så att om man hjälps åt med hushållssysslorna, så blir det mer tid över till "annat" ;)

Klart det blir tid över till annat i varje fall för den ena parten, den som stått för det hela annars om man inte ansvarat över sysslorna gemensamt. Men jag måste säga att jag vidhåller att det inte finns några som helst paralleller mellan att idga sexuell samvaro och att diska.

Jag skulle aldrig någonsin i hecklefjell sjunka så lågt att jag erbjöd mina sexuella tjänster som betalningsmedel i en pågående relation måste jag ju säga. Vad är då skillnaden mellan det och att ta betalt, eller att diska eller köpa en kvinna på gatan för pengar? Byteshandeln är densamma. Det är bara betalningsmedlet som skiljer. Och ja, jag betalar min egen dricka på krogen med, prata kan jag göra avgiftsfritt. (om objektet verkar tillföra något vettigt förstås, annars står jag över).

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #7 skrivet: mån 21 jan 2008 21:29:12 »
Törs jag tala om, att jag under åren lopp, hört många kvinnor säga: Om jag inte släpper till på ett par veckor, så får jag som jag vill sedan!

 Alltså är sexstrejk i äktenskapet/samboförhållandet inte så där himla ovanligt. Jag kallar det prostitution inom äktenskapet. Det är ta mig f.n fulare än att gå på gatan och öppet vara h.ra!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #8 skrivet: mån 21 jan 2008 21:34:03 »
Törs jag tala om att jag hört många kvinnor säga: Om jag inte släpper till på ett par veckor, så får jag som jag vill sedan!

 Alltså är sexstrejk i äktenskapet/samboförhållandet inte så där himla ovanligt. Jag kallar det prostitution inom äktenskapet. Det är ta mig f.n fulare än att gå på gatan och öppet vara h.ra!

Tack Reseda! Så länge sex blir ett maktspel, och så länge det åker runt floskler som att karlar slänger ur sig att de hjälper till hemma för att få till det, så länge är det synd om mänskligheten.
Sex är inte en handelsvara inom relationer. Jag respekterar ärligt talat prostituerade kvinnor mer än jag respekterar manipulationer inom hemmets väggar. Om det så är från det manliga hållet eller det kvinnliga, det är obetydligt.

Hushållsysslor äger familjen.
Och sex ägnar man väl sig för att närheten eller behovet i sig är viktigt?

Kanske skall tillägga att jag inte agiterar mot sex, tvärtom. Men som utbytesmedel eller tillbytesmedel. Det borde övergå såväl manlig som kvinnlig värdighet.

Hade jag varit man så hade jag nog föredragit att leva i en relation där sexlivet är fritt från dylika utspel, och där det uppskattas ömsesidigt.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Aschberg och GT/Expressen
« Svar #9 skrivet: mån 21 jan 2008 21:35:48 »
Dessutom uppskattar jag vuxna män som drar sitt strå till stacken oavsett om det handlar om att laga mat, ser när disken behöver tas eller damsugaren behöver dras och som bara finner sig i att den som har tiden och ser det gör det.