Författare Ämne: Julen ut  (läst 14964 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #15 skrivet: tor 17 jan 2008 00:43:27 »
tänk om Anja är Carola.

Om Du menar Carola som har en av Sveriges största samlingar av dockor och dockhus, så är det tyvärr inte jag.

Men jag känner Carola. Jag har träffat henne. Hon hjälpte mig när jag samlade ihop det jag behövde för mitt dockhem.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #16 skrivet: tor 17 jan 2008 07:51:41 »
Min lilla gran står sig så fint. Inte har jag vattnet den enda gång heller sen jag tog in den. Den är antagligen helt impregnerad av tungmetaller, eftersom jag snodde den nere på industriområdet. Ett tips! ;-)
Allt går.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #17 skrivet: tor 17 jan 2008 11:19:57 »
Min gran barrar inte den heller!  ;D
 Anja är häxkonstens mästare på att få granarna att överleva och skjuta långa gröna skott! Jag tycker det verkar jobbigt att smeka varje barr var dag!

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #18 skrivet: tor 17 jan 2008 13:33:01 »
Min är oxå fin..... men om sanningen ska fram så är det en konstgran och jag har redan plockat bort den.  ::) Vi skulle resa iväg strax efter jul coh brydde oss inte om en vanlig gran i år. Dessutom var inget av barnen hemma. Nu blev det ingen resa pga omständigheter, men vi reser iväg om en månad i stället!  ;)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Julen ut
« Svar #19 skrivet: tor 17 jan 2008 19:21:59 »
Jag skäms nästan lite... kulorna är borta, men ljusslingan sitter kvar och kvar står ochså en gran i hörnet och skäms... Jobbade idag, första dagen på benen efter senaste tidens vedermödor, men det vete fåglarna om jag var hundra fit for fight. Men det ger sig väl..

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #20 skrivet: tor 17 jan 2008 21:54:59 »
Mina kulor är också borta, de har gått åt till all sprit och alla droger jag intagit under julledigheterna, så det är inte så konstigt. Förstår att du knäar om du sopat rent i kulpåsen kikarbara. Du får ta och bita din kille i pungen och lägga beslag på hans kulor. Det är mitt tips. 

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #21 skrivet: tor 17 jan 2008 23:43:08 »
Min lilla gran står sig så fint. Inte har jag vattnet den enda gång heller sen jag tog in den. Den är antagligen helt impregnerad av tungmetaller, eftersom jag snodde den nere på industriområdet. Ett tips! ;-)

Tack för tipset! Men det tror jag inte på.  ;)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #22 skrivet: tor 17 jan 2008 23:46:40 »
Jag tycker det verkar jobbigt att smeka varje barr var dag!

Det är det värt!   ;D

kas

  • Gäst
SV: Julen ut
« Svar #23 skrivet: fre 18 jan 2008 00:02:05 »
Det är 15 år sedan jag kastade ut granen, det blir ljustakar vartefter till advent och framåt, efter nyår åker det ut, nån trevlig blomma kan man ha... Det är och förblir "affärsmännens jul"... ::)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #24 skrivet: fre 18 jan 2008 20:16:44 »


Ada, om du har bil, bege dig en bit utanför stan sent på natta. Tjyvtagna julgranar barrar ALDRIG! Visst är det märkligt men jag har aldrig hittat en fin gran på mina egna marker det gör däremot många andra ;D

 ;D Adas bil kan man använda som julgranskula ::)..................samma storlek :P

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #25 skrivet: fre 18 jan 2008 22:29:56 »
Allvarligt talat så tycker jag inte att det är något att hymla om, det jag skrev till Anja var liksom inte på det allvarliga planet, mest på skoj och definitivt inte illa ment. Om CE besöker detta forum så är jag den första att gratulera Retro. Jag har absolut ingenting emot CE som person, märk väl. Det var företeelsen som sådan jag opponerade mig emot, och den står jag fortfarande för, och det är en helt annan sak. Tjingeling
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #26 skrivet: fre 18 jan 2008 23:54:14 »
;D Adas bil kan man använda som julgranskula ::)..................samma storlek :P

Körsbär, lingon är sånt den blir kallad :) Brukar inte hitta den på parkeringar, där den står ser ut att vara en tom  plats :) Jag parkerade den bredvid en stor Mercedes idag, min bil tog slut där motorhuven började på den :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Julen ut
« Svar #27 skrivet: lör 19 jan 2008 00:38:05 »
Jag hörde att Ada var på service med bilen, och då hittade dom bl.a. en gammal mersa i luftfiltret på Adas bil! 8) ;)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #28 skrivet: lör 19 jan 2008 22:41:39 »
ja såhär såg den ut innan den blev uppäten :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Julen ut
« Svar #29 skrivet: sön 20 jan 2008 23:28:55 »
Granen står så grön och grann i stugan..........
Allt annat är bortplockat nu.

Min bil kallar ungarna för kundvagnen  ::)