Författare Ämne: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs  (läst 6515 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« skrivet: ons 2 jan 2008 14:30:41 »
Jag skulle allt hellre ha ett komplett kryddset än udda delar, nån som vill/kan byta delar?

i tråden http://www.retroforum.se/index.php/topic,18.0.html

i tråden http://www.retroforum.se/index.php/topic,42.0.html

Jag behåller helst den randiga Decon, sen kan det vara svårt att skiljas från den fulländade lilla krukan i grönt men... Heller ett helt set som sagt...

(Vi har exempel på fler i samma i tråden http://www.retroforum.se/index.php/topic,257.0.html också)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« Svar #1 skrivet: tor 17 jan 2008 19:08:14 »
Jag snubblade över vad jag tror är ett helt grönt set idag på en loppis. Det är kannan, senapskruset samt en saltskål och så brickan naturligtvis. Har sedan tidigare ett grönt saltkar.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« Svar #2 skrivet: tor 17 jan 2008 22:25:09 »
Jag skrev ett privat meddelande till Ada om att jag kan skiljas från mina randiga Deco mot något annat som jag gillar, men har inte fått något svar än.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« Svar #3 skrivet: tor 17 jan 2008 22:40:13 »
Jag får be om ursäkt, jag tappar trådar ibland, du hade önskemål på kryddburkar själv, presentera det och man kanske kan få ihop nåt avancerat med flera personer inblandade

Lurv verkar ha komplett set. Jag lägger ut två traderabilder höganäs från två år sen när jag kollade vad som kunde fattas till det gröna

Det jag trodde var att det fattades bulliga salt och pepparkar, men det finns tydligen saltskål också
« Senast ändrad: tor 17 jan 2008 23:35:58 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« Svar #4 skrivet: tor 17 jan 2008 23:07:32 »
Det är inte nödvändigt med just kryddburken som byte, men jag gjorde en tråd under svenskt porslin med en bild som visar mina fyra olika ("Rörstrand kryddburkar av marianne Westman" eller något sådant heter den). ZapZap svarade också.

Jag är helt nöjd med en dekorativ hotelletikett av papper från något hotell i Göteborg som jag inte har i samlingen - billigt att skicka blir det också.

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« Svar #5 skrivet: tor 17 jan 2008 23:38:54 »
Enligt bilden på det blå setet i 5 delar så är mitt inte likadant. Jag har en liten saltskål som ser ut som om den har blivit klämd på mitten till mitt set. Kan dessvärre inte lägga upp bild nu då jag sitter på ett mobilt bredband (skaffa aldrig det ni som eventuellt funderar på det! Det är snäppet snabbare än uppringt internet :-( ) Så fort BBB får tummen ur och fixar bredbandet så kan jag slänga upp en bild :-)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Bytes: Delar ur kryddset, jie, deco, höganäs
« Svar #6 skrivet: fre 18 jan 2008 08:28:31 »
Jag har en udda saltskål i mörkgrönt.
Allt går.