Allmänt > Fria diskussioner
Tror ni på en klimatkatastrof?
Reggis:
Jag tillhör de personer som inte tror ett dugg på det här med klimatkatastrofen. Det enda syftet med att marknadsföra detta är att manipulera oss att börja engagera oss i pseudofrågor i stället för maktfrågor.
Låt oss säga att temperaturen höjs. Det har varit istid här och det har varit varmare. Klimatförändringar ingår i jordens livscykel. Skulle det innebära att människan dör ut, så är det evolution. Dinosauriernas dog ut på grund av ett meteoritnedslag och det gav plats för människan. Det är kanske dags för människan att lämna över till något annat. Detta är vad företagen kallas för kompetensväxling. Det är kanske dags för en ordentlig kompetensväxling här på jorden.
JJ:
--- Citat från: Reggis skrivet sön 20 jan 2008 20:21:33 ---Dinosauriernas dog ut på grund av ett meteoritnedslag och det gav plats för människan.
--- Slut citat ---
Tror du verkligen på det? Det tog flera miljoner år innan alla dinosaurier försvann. Jag har läst att pga att temperaturen på jorden sjönk så föddes till slut bara ett kön av dinosaurier eftersom könet bestämdes av temperaturen. Det verkar osannolikt att ett ev meteoritnedslag har effekt under så lång tid utan kan vara en naturlig temperaturförändring.
För övrigt så tror jag inte på Big-Bangteorin heller.
kikarbara:
Ja, jag tror på en klimatkatastrof. Varför tror du annars att jag uppmanar folk at bojkotta reor och att inte köpa nyproducerat som de inte behöver?
Reseda:
NEJ, jag tror inte på den. Inte i den omfattning som det skrivs och sägs i alla fall. Mycket skräckpropaganda är det allt.
Men jag håller med Kikarbara m fl. att vi ska vara rädda om jordens resurser och återanvända.....
Anja:
--- Citat från: Reseda skrivet sön 20 jan 2008 23:20:38 ---Mycket skräckpropaganda
--- Slut citat ---
Varför?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion