Författare Ämne: Änglas Beatlesklänning  (läst 23993 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Änglas Beatlesklänning
« skrivet: mån 21 jan 2008 21:48:41 »
Här kommer klänningen som nämnt -tillhör Änglautanskor
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #1 skrivet: mån 21 jan 2008 22:10:42 »
Den är verkligen verkligen verkligen helt fantastisk! Har nog aldrig sett dess like!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #2 skrivet: mån 21 jan 2008 23:04:33 »
Finns det inte med en Beatlesklänning i boken om Mats Wigerdahl? Jag lånade den boken för ett bra tag sedan och tycker mig komma ihåg något liknande.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #3 skrivet: mån 21 jan 2008 23:52:51 »
Japp, två stycken, varav den ena är precis denna fast med blå bakgrundsmönster.

Citera
En av klänningarna i enkelt, ärmlöst 60-talssnitt har ett storprickigt bottenmönster med Beatlesmedlemmarna Paul, John, Ringo och Geores ansikten på framsidan. Den andra klänningen har korslagda gitarrer och idolernas autografer inlagda i mönstret

(bökigt med scannern +bara bildtexten känns mindre upphovsrättskränkande)

Undrar om jag tackat Anja nog för böckerna jag fått låna i syfte att det ska komma Retroforum till glädje?

TACK
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #4 skrivet: mån 21 jan 2008 23:58:35 »
Oj, tänk så bra det är att spara på kläder  :o  Häftig klänning. Skulle säkerligen väcka uppseende på stan idag.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #5 skrivet: tis 22 jan 2008 00:05:25 »
Om den någonsin läggs på auktion eller blir till salu, så vinka lite på mig så jag hänger med...  :-[

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #6 skrivet: tis 22 jan 2008 08:08:11 »
Ã… fantaskiskt! Har sett dessa på bild många gånger, men fortfarande aldrig sett en i verkligheten trots år av samlande på 60-talskläder. Vad är det för material? Bomullsmix?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #7 skrivet: tis 22 jan 2008 14:23:01 »
Gretchen säger att hon bara MÃ…STE ha en sån! Tänk att dyka upp på nästa fest iklädd i den...

Nu sitter hon och sjunger så sorgset:

Du får en kram, jag säger att jag gläds så för din skull
För sanningen den kryper bara fram när jag är full
Men när jag vaknar nästa dag förnekar jag allt
Och skäms och säger: "jag minns inte vad jag sagt"
En sanning med minst sagt en modifikation
Jag vill ha, jag vill ha, jag vill också ha

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk.....
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #8 skrivet: tis 22 jan 2008 14:32:14 »
Gretchen säger att hon bara MÃ…STE ha en sån! Tänk att dyka upp på nästa fest iklädd i den...

Nu sitter hon och sjunger så sorgset:

Du får en kram, jag säger att jag gläds så för din skull
För sanningen den kryper bara fram när jag är full
Men när jag vaknar nästa dag förnekar jag allt
Och skäms och säger: "jag minns inte vad jag sagt"
En sanning med minst sagt en modifikation
Jag vill ha, jag vill ha, jag vill också ha

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk.....


... vågar jag tillägga att hon sjunger i kör med Ylva?  :'(

Ängla, som du märker är den attraktiv och åtråvärd och kommer inte att gå billigt...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #9 skrivet: tis 22 jan 2008 19:57:31 »
Hej och tack för alla svar ,hittade den på en vindsröjning för några år sen.

Tur att jag tog vara på den , den är i bomull storlek small .....jag ska kanske rama in den ,eller skänka den till någon välgörenhetstillställning eller till nån samlare ,eller sälja den  dyrt , ge mig gärna vettiga förslag.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #10 skrivet: tis 22 jan 2008 20:02:14 »
Självklart skall du skänka den till mig *glorian på sned*. Men om du har bestämt dig för att inte behålla den så är mitt tips antingen att du lägger den på tradera och slipper hantera budgivning etc själv. Det får du göra om du lägger den på blocket, men det fungerar det med. Det är dock inte sååå roligt om man har flera superintresserade köpare som dels sitter och höjer sitt bud hela tiden och sen inte kan vara riktigt säker på om du trissar upp priset falskeligen eller om det verkligen går seriöst till.

En välgörenhetsinrättning, javisst, men hur hittar man en sådan som gör något vettigt utav den försäljningsmässigt och som inte hänger ut den på en galge för 25:-? Om inte den går på teve, så tycker jag inte att det är det du skall göra med den i första hand.

Ett annat sätt är att själv bestämma ett pris i förväg, "det här vill jag ha" och sen vara glad när första bästa kommer och vill ge detta för den. Något kul kan du säkert göra för pengarna, så jag tycker tyvärr inte *snyft* att du skall sälja den billigt eller skänka bort den. Den är inte lätthittad liksom. Och lägger du ut den på annons eller auktion så kommer jag att få sitta och slåss hårt med flera som säkert vill ha den lika mycket som jag... och Fjoll.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #11 skrivet: tis 22 jan 2008 20:25:02 »
Halloj igen ,måste säga att jag är så förvånad över intresse av denna svartvita gamla trasa, vilken storlek har Gretchen? Hon hade varit underbart vågad i denna kreation.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #12 skrivet: tis 22 jan 2008 20:33:09 »
Om du skall göra dig av med Beatlesklänningen så bestämmer du ju själv vem som du tycker skall ha den. Lägger du ut den på Tradera så vet du inte vad som händer med den - köparen kanske lägger ut den på eBay för att tjäna ytterligare lite extra.

Ibland har jag sålt saker till någon som jag vet verkligen uppskattar saken, och köparen har fått den billigt. Att alltid få ut absolut maxpris ned till minsta krona verkar vara självklart på diskussioner på AP. "Lägg ut den på Tradera" är standardsvar när någon skall sälja och undrar om värdet.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #13 skrivet: tis 22 jan 2008 21:54:31 »
Nu har jag frågat henne och hon säger att hon drar en 36-38. Jag frågade lite försynt om inte 40 var närmre sanningen eftersom hon är rätt så lång men då skulle ni ha sett hennes uppsyn!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #14 skrivet: tis 22 jan 2008 21:57:11 »
Ibland har jag sålt saker till någon som jag vet verkligen uppskattar saken, och köparen har fått den billigt. Att alltid få ut absolut maxpris ned till minsta krona verkar vara självklart på diskussioner på AP. "Lägg ut den på Tradera" är standardsvar när någon skall sälja och undrar om värdet.

Hatten av för det svaret, det högaktar jag dig för. Måste ju erkänna att det beror på varför eller hur jag har införskaffat många gånger. Har jag köpt in något för mitt företag så är det förstås att få ett bra pris ganska viktigt, jag måste ju dra runt det på något sätt. Men ibland så bestämmer jag mig för att sälja till rätt köpare långt under det priset jag vet att jag kunde ha fått om jag hade dragit ut på det lite längre. Sen händer det ofta att jag ger bort saker för att jag är helt säker på att "den hamnar rätt". Desto mer jag tycker om prylen, desto viktigare är dess senare öde, på något märkligt sätt.