Författare Ämne: Änglas Beatlesklänning  (läst 23988 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #30 skrivet: tor 24 jan 2008 18:40:25 »
Men till våren hoppas jag kunna sätta på henne någon av mina femtiotalsbalklänningar.

Ã…h, har du bild att visa på dessa kreationer? (nu blev jag ot i tråden, så det är väl läge för en ny tråd i så fall).

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #31 skrivet: tor 24 jan 2008 21:41:29 »
Fjoll , för min del är det helt okej ,undrar bara var du och Gretchen bor?
Självklart ska alla våra vänner här på forumet vara med, måste bara klippa mig , banta några kilon ,skaffa solbränna samt shoppa en  snygg dress så att Gretchen inte behöver skämmas över mig.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #32 skrivet: tor 24 jan 2008 22:10:45 »
Fjoll ! Självklart säljer jag inte klänningen , vill ju att Gretchen ska visa upp den, hoppas att Ada kan fixa ett party där vi kan smälla vissa andra forum på fingrarna.
Antar att vi är så många fler här på forumet som vill vara med och utföra detta, men  det viktigaste är om Ada , eller någon annan har kontakter som behövs för att visa att vi är bättre än vissa andra.
Jag vill så gärna vara med på detta.............

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #33 skrivet: tor 24 jan 2008 22:37:19 »
Gretchen har aldrig haft några pengar, hon är stadigt pank så ett köp är bortom hennes horisont, hon har, hmmm, vissa likheter med Reggis väninna om än inte riktigt, lite ytlig sådär men håller sig till en, han är iof deso yngre och snyggare, alltså ingen gammgubbe med stålar (han är också pank för jämnan, Micke alltså).  Hade frun i huset haft storleken hade hon förmodligen varit en hugad spekulant men hon har som tidigare nämnts av Gretchen, inte de rätta måtten....  Någon som har en rullstol, till Gretchen alltså! Hon blir nämligen trött efter 10 meter och vägrar gå. Nu ska jag raskt bege mig till hunddresyrtråden och förtälja om kvällen begivenheter. Visst ja, Stockholm är hemvisten på veckorna.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #34 skrivet: fre 25 jan 2008 22:48:04 »
Ni pratar så högt om detta klädesplagg så Amalia börjar spetsa öronen och fråga en massa dumma saker om retroklänningar med beatles, kan ni inte prata med små bokstäver så jag slipper hennes tjat om att sitta med vid datorn och titta, hon är så jobbig när hon sätter den sidan till ::)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #35 skrivet: fre 25 jan 2008 23:51:53 »
Men Nisse! Såklart att du oxå kan få låna  Den Svart/vita lilla Trasan.........Helt okej för mig!!!Men bara om vi kan tillsammans dra iväg till Stockholm och träffa Gretchen och alla hennes vänner

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #36 skrivet: lör 26 jan 2008 00:02:20 »
Jag skulle inte klara av Amalias storhetsvansinne om hon fick denna klänning på sig, nej hon får allt titta avundsjukt på när Gretchen iklär sig detta åtråvärda klädesplagg.
Tack för inbjudan Ängla :-*

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #37 skrivet: sön 27 jan 2008 01:07:08 »
Jag skulle inte klara av Amalias storhetsvansinne om hon fick denna klänning på sig, nej hon får allt titta avundsjukt på när Gretchen iklär sig detta åtråvärda klädesplagg.
Tack för inbjudan Ängla :-*

Joodå, klarar jag Gretchens så nog tror jag du klarar Amalias. Om inte annat så kan vi gadda ihop oss du och jag och på så sätt stå oss starkare mot deras storhetsvansinne (tro inte att Gretchen lilla inte drabbas av det både nu och då).
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)