Författare Ämne: Änglas Beatlesklänning  (läst 23996 gånger)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #15 skrivet: tis 22 jan 2008 22:38:28 »
Men ibland så bestämmer jag mig för att sälja till rätt köpare långt under det priset jag vet att jag kunde ha fått om jag hade dragit ut på det lite längre. Sen händer det ofta att jag ger bort saker för att jag är helt säker på att "den hamnar rätt".
Instämmer med dig :)
Under min första tid på AP, hade jag varit på auktion och på brickan stod en massa udda glas som jag inte var intresserad av. Vad det var jag köpte den för har jag glömt :o
Hur som helst, jag plåtade glasen jag inte vill ha och la ut dem på AP och erbjöd dem till den som ville ha något mot fraktkostnad.
Jag t r o r att jag genast betraktades som knäpp  ::) Det blev inga svar på inlägget, men långt om länge mailade en dam till mig och hon fick alla glasen :)
Knäpp typ som skulle ge bort glas :o ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #16 skrivet: tis 22 jan 2008 22:46:07 »
Instämmer med dig :)
Under min första tid på AP, hade jag varit på auktion och på brickan stod en massa udda glas som jag inte var intresserad av. Vad det var jag köpte den för har jag glömt :o
Hur som helst, jag plåtade glasen jag inte vill ha och la ut dem på AP och erbjöd dem till den som ville ha något mot fraktkostnad.
Jag t r o r att jag genast betraktades som knäpp  ::) Det blev inga svar på inlägget, men långt om länge mailade en dam till mig och hon fick alla glasen :)
Knäpp typ som skulle ge bort glas :o ;D

... jag är en sån knäpp typ som blir glad när jag känner att "det här kom helt rätt!". Väntade på respons idag på senaste sån "rättköpare"-försäljning, ett halvt berg med tapeter o border lämpliga för dockhus, men jag tror att det kom ivägen för ett postrån under dagen för jag har inte hört något. När rätt person ringde upp mig så var jag glad att jag inte hade gjort av mig med dem tidigare, eller styckat upp och sålt på internet på något vis, just för att det kändes att "hon skulle ha dem". Sånt kan jag må bra på länge...

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #17 skrivet: ons 23 jan 2008 01:39:06 »
Nu sitter Gretchen och tjurar, påstår att jag sagt att hon är en tjockis bara för att jag försynt undrade om inte storlek 40 var mer nära sanningen än 36. Det har jag definitivt inte gjort! Skulle aldrig falla mig in. Hon hade förresten tagit måtten byst/midja/stuss och de var 82/56/87. Med ett lite småelakt flin gav hon mig måttbandet och bad mig mäta mina.... hmmmm
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #18 skrivet: ons 23 jan 2008 01:49:19 »
Hon har all rätt att vara förnärmad, midjemåttet finns inte ens med i ellos tabell

http://www.ellos.se/CustomerSupport/Measurements.aspx?CategoryId=15030#lady

Hon är ju snarare 32-34a än 36a :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #19 skrivet: ons 23 jan 2008 02:00:40 »
Jamen kläderna måste ju räcka på höjden också:o
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #20 skrivet: ons 23 jan 2008 21:46:33 »
Gretchen kan väl sitta ner, eller?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #21 skrivet: ons 23 jan 2008 22:49:38 »
Jaa, det gör hon faktiskt, nästan för jämnan. Inte så ofta hon är ute och spatserar. Möjligtvis att hon ibland smyger sig in till Micke när vi inte är hemma. Hon är sååå hemlighetsfull av sig, Gretchen lilla.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #22 skrivet: ons 23 jan 2008 23:23:31 »
Men Fjoll , vi kan väl övertala Gretchen med att ställa upp i Klassen " vit/svart kort klänning"
Gretchen  kan säkert åka på en världsturne ,med oss som hennes Ledsagare , vänner och hjälpredor.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #23 skrivet: ons 23 jan 2008 23:28:16 »
Men Fjoll , vi kan väl övertala Gretchen med att ställa upp i Klassen " vit/svart kort klänning"
Gretchen  kan säkert åka på en världsturne ,med oss som hennes Ledsagare , vänner och hjälpredor.

Vill se kort när detta beger sig! Hon blir säkerligen urtjusig i denna!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #24 skrivet: tor 24 jan 2008 00:46:57 »
Japp, låter som ett alldeles helkul förslag. Tänk så mycket bus vi skulle kunna hitta på för att inte tala om alla små loppisar som vi skulle kunna bevista, tjoho! Det enda orosmolnet är Gretchen. Jag kan lova att hon kan lägga sordi på stämningen när hon inte är i centrum, fast, det skulle hon ju vara och då är allt frid och fröjd. Hon surade rätt så länge för det där med 40 men jag tror hon har förlåtit mig nu. Jag har berättat om klänning och turne och gissa om hon blev eld o lågor. Provar redan peruker som en toka och har satt på sig minkstolan och undrar om den passar i USA ::)
ps. gretchen ville att jag skulle hälsa till convallaria att hon minsann också har caravaggio på sitt skrivbord. Kan tillägga att hon försökt sälja den till mig SOM ETT ORIGINAL! Vilken nöt som helst kan se att det är ett tryck från vatikanen men, inte gretchen inte. Har hon bestämt sig för att det är ett original så är det. ds
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #25 skrivet: tor 24 jan 2008 07:49:45 »
Klänningen är hur som haver helt underbar, så gör av dig den med andakt, ängla.
Nu när jag vet att den finns har jag hittat den på nätet och den finns visst i olika färger. Men, huuu.... den är betydligt dyrare att införskaffa än jag i min vildaste fantasi kunde drömma om. Scheisse, vilken klenod det är.
Men en vacker dag kommer jag att äga en sådan. Om jag bara skall äga EN klänning, så blir det en beatlesklänning. Jag har fått mig en dröm. Tack för det!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #26 skrivet: tor 24 jan 2008 12:24:07 »
Jag håller mina tummar för att den ska slå in!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #27 skrivet: tor 24 jan 2008 14:05:23 »
Jag håller mina tummar för att den ska slå in!

Jadå, skam den som ger sig. På olika websidor finns just nu en röd, en gul och en blå, men de svarta verkar det vara mer drag efter. Den är säkert betydligt svårare att hitta, men det är säkert inte helt omöjligt. Och smakar det så kostar det, så är det ju bara. Jag trodde i mitt enfald att det kunde handla om en tusenlapp eller två, men som sagt, de stod lite högre än så.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #28 skrivet: tor 24 jan 2008 16:36:04 »
Gretchen har bra smak, måste jag säga, och orginal - tja allting är ju relativt om man är en replik själv (men säg för all del inte att jag sagt det till G.!).
Själv får jag klä upp Harriet då och då. Just nu bara i en sextiotalsperuk, medan en väninna står för kläderna. Men till våren hoppas jag kunna sätta på henne någon av mina femtiotalsbalklänningar.
Allt går.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Änglas Beatlesklänning
« Svar #29 skrivet: tor 24 jan 2008 16:43:03 »
Hoppas verkligen vi får se henne i stassen!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)