Författare Ämne: Vad har du för bakgrundsbild?  (läst 14994 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
Vad har du för bakgrundsbild?
« skrivet: tis 22 jan 2008 10:17:20 »
Reggis: "Vad skall man annars ha som bakgrundsbild på sin PC? En skäggig gubbe av Tallberg eller Fredrik Reinfeldt eller vad har du Fjoll? "

Ja, hörni vad har ni för bakgrundsbild? Tidigare hade jag särbon och mig på motorcykel, sen kraschade datorn och då blev det en bild om redan fanns, ett ganska fint sepiafärgat Leonardokollage. Dessförinnan hade jag en målning av Caravaggio och den sa mig verkligen nåt. Tänk om jag skulle försöka leta reda på den igen.....
Allt går.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #1 skrivet: tis 22 jan 2008 11:20:24 »
Jag har fått en annan bild av den här utav Reggis.
Nu är det bara att få tummen ur och redigera bilden till en bra bakgrundsbild
http://www.retroforum.se/index.php?action=dlattach;topic=362.0;attach=2163;image


Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #2 skrivet: tis 22 jan 2008 11:36:26 »
Hmmm, jaa, vet inte riktigt om jag vågar lägga ut den här. För det första så är den tagen någonstans på webben (och det gör förståss ingenting att jag har den men att dela ut den här) dels så kan den stöta ev pryda personer ;D Jag gör så att jag skickar den till Ada och så får hon besluta, ha ha!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #3 skrivet: tis 22 jan 2008 11:46:32 »
Ähh, att vara feg är inte något för ett Fjoll, därför mina kära Retrovänner, här kommer min bild. For you eyes only!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #4 skrivet: tis 22 jan 2008 12:05:22 »
På min ena dator där jag scannar och lagrar bilder mm är bakgrunden enfärgat ljusblå. På datorn som jag surfar med har jag ett grafiskt mönster gjort av den holländske konstnären Maurits Cornelis Escher.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #5 skrivet: tis 22 jan 2008 12:25:36 »
Ähh, att vara feg är inte något för ett Fjoll, därför mina kära Retrovänner, här kommer min bild. For you eyes only!


... den var helt underbar! Och tänk att någon har lagt ner massa arbete på att sy upp den. Bravissimo!  :D  ;D  :o

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #6 skrivet: tis 22 jan 2008 12:36:53 »
jag har det bästa kortet jag någonsin tagit, ute på vasholmarna i kustbandet, 15 maj 2005

jag visar den inte i större format, för den får ingen ta :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #7 skrivet: tis 22 jan 2008 12:41:59 »
På tal om Escher, har du läst boken som Hofstader skrev, "Gödel, Escher, Bach - ett evigt gyllene band" ? Om inte så kan jag varmt rekommendera den. Det är en alldeles speciell bok som väver ihop Eschers omöjliga bilder med Bach fugor och Gödels matematik.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #8 skrivet: tis 22 jan 2008 13:01:40 »
Fjoll, bättre sentens har jag sällan sett (även om föremålet ifråga ändå kan utgöra en viss tröst i fattigdomen)!
Allt går.

kas

  • Gäst
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #9 skrivet: tis 22 jan 2008 13:06:53 »
Convaljen, ett litet tips bara var i Ã…ngermanland? ???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #10 skrivet: tis 22 jan 2008 13:09:50 »
Aldrig tidigare har något så sanningsenligt presenterats på nätet Fjoll. Det är precis min uppfattning.

Annars så har jag Ida som bakgrund och mellan varven brukar jag lägga in en bild på några travar med sedlar för att hetsa upp mig lite.

Drömde förresten en härlig dröm i natt. Jag kom in i ett hus och öppnade en dörr. När jag öppnade dörren så vart jag nästan begravd av sedlar. Gick till nästa dörr i huset och där var det precis likadant. Hela huset var i princip proppfullt med pengar. Sen gick jag ner i källaren och där i några burar förvarades ett gäng med jätteläckra nakna killar. En av dem var mycket lockande och hade en sån där fast härlig stjärt som man bara inte kan se sig mätt på.

Han kom för övrigt fram till mig och jag stack in min fot under gallret varpå han kastade sig till marken och kysste den. Jag tog då fram en nyckel, och här hänger jag inte riktigt med, varifrån den kom, för jag var naken. Jag hade just öppna buren lagt mina händer på hans stjärt för att förlusta mig med läckerhäcken då den förbenade väckarklockan ringde. Är det inte typiskt.



ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #11 skrivet: tis 22 jan 2008 13:19:50 »
Var inte jag med i drömmen då? Kom och censurerade precis när det började hetta till  ;D
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #12 skrivet: tis 22 jan 2008 13:20:52 »
Convaljen, ett litet tips bara var i Ã…ngermanland? ???

Graninge
Allt går.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #13 skrivet: tis 22 jan 2008 13:38:29 »
Dagens garv Fjoll! Har mailat tjejen och bifogat bilden, samt bett henne brodera en sån ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vad har du för bakgrundsbild?
« Svar #14 skrivet: tis 22 jan 2008 14:00:38 »
Det är klart att det var du som var väckarklockan i min dröm Ada, förbenade sabotör. Fast det gjorde inte så mycket för jag rullade bara över i sängen bredvid och där var flaggan redan hissad i topp. Det var bara att sätta sig på stången och glida.