Antikvaria > Böcker

Inredningsböcker om classic modern

(1/2) > >>

JJ:
Kan ni tipsa om bra böcker i detta ämne?
På biblioteket är mycket utlånat av dessa böcker så man får ta och reservera till nästa gång boken kommer in.
Men då bör man veta titel och gärna också författare.
Svensk eller engelsk text spelar ingen roll.

"Modern Retro" är ett bra exempel.

JJ:
Här är de som jag har köpt som jag tycker är bra:

1. Modern skandinavisk form - Magnus Englund & Chrystina Schmidt - ISBN 91-974117-9-5

2. Classic Modern, midcentury modern at home - Deborah K. Dietsch - ISBN 0-684-86744-3

3. Modern Retro - Neil Bingham & Andrew Weaving - ISBN 91-0-057447-3

Fjoll:
Tack snälla DU!!! Jag har nog aldrig sagt el nämnt det men du ska veta att jag tycker du är fantastisk som delar med dig av alla dessa länkar och andra tips. De utgör en stor inspirations/kunskapskälla för mig :-*

JJ:
Ã… tack! Det värmde! :-*

JJ:
Om man gillar danska designmöbler så kan jag rekommendera en bok som jag köpte igår:

Moderne dansk møbeldesign - Per H Hansen & Klaus Petersen - ISBN 978-87-02-06161-1

328 sidor med många bilder på fina möbler. Upplägget är lite annorlunda än liknande böcker som jag har sett. De möbler som är medtagna är främst de som har gått för stora summor på auktioner. Eftersom boken är tryckt förra året så är de priserna som finns med relativt aktuella. Det finns också diagram där man kan följa prisbilden från år till år på vissa populära möbler. Möbler av Arne Vodder t ex har sex hela sidor - i andra böcker finns kanske en bild.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion