Författare Ämne: Inlägg som försvinner!  (läst 4303 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Inlägg som försvinner!
« skrivet: tis 11 dec 2007 14:41:00 »
Fyra gånger har jag skrivit ett inlägg som inte har kommit in i forumet. Som tur är så har de inte varit långa så det är bara att skriva dem igen och då har de kommit in. Men tänk om man har lagt ned en massa tid på en text och så är hela mödan resultatlös - inte kul i så fall :(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #1 skrivet: tis 11 dec 2007 15:13:52 »
Konstigt ??? Håll ögonen på exakt vad du gör steg för steg nästa gång så det inte är nåt felklick, är det nåt fel på funktionen att skriva inlägg är det illa, rapportera hur det går till steg för steg till admin@retroforum.se när så sker.

Och när du skriver långt, om det förväntas krångla: innan du klickar på posta, tryck ctrl+a och ctrl+c så har du en kopia av texten (att klistra in med ctrl+v) för nästa försök.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #2 skrivet: ons 12 dec 2007 16:18:39 »
 Erkänn att man måste posta ochså, det är det första man måste göra! ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #3 skrivet: ons 12 dec 2007 16:22:29 »
Kolla så inte din internetuppkoppling pausar, det gör min trådlösa och det hände mig idag just när jag klickade på posta med följden att mitt skrivna inlägg inte kom fram (på ett vbulletin-forum)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #4 skrivet: ons 16 jan 2008 20:03:16 »
Kolla så inte din internetuppkoppling pausar, det gör min trådlösa och det hände mig idag just när jag klickade på posta med följden att mitt skrivna inlägg inte kom fram (på ett vbulletin-forum)

vad är ett vbulletin-forum?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #5 skrivet: ons 16 jan 2008 20:53:50 »
Det finns ju olika tillverkare av forum (bulletin board systems, anslagstavlesystem rätt exakt återgivet) vBulletin är en välkänd sådan, används t ex av PES, licensen kostat 1800 kr eller nåt, medan det finns några gratis system att välja på, bland andra mycket vanliga phpBB (står för programspråket php Bulletin Board) och detta från SMF, simple machines forum -som är en php-utveckling av forumprogramvara som hette YaBB (yet another bulletin board -ett kul namn tycker jag) i det gammaldags programspråket PERL -vilket för övrigt det ännu mer gammaldags forumprogramvaran DiscusWare som Antikprat använder är byggt av :)

Jag är övertygad om at du fortfarande hänger med Kikar :)

Vad man använder brukar synas längst ner på sidan, såsom det här står SMF, står det då vBulletin, eller phpBB t ex
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #6 skrivet: mån 28 jan 2008 12:14:18 »
Vid entre i dag så var allt ställt på ände i retroprogrammet, jag var tvungen att "logga" in! Sedan blev allt OK igen, är det bara jag som har upplevt detta idag? Jag har evig inlogg i vanliga fall... ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #7 skrivet: mån 28 jan 2008 12:27:02 »
Det kan ha varit en automatisk rensning av cookies som skett på din dator, det har hänt mej bara när jag gjort en rensning av alla cookies innan.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Inlägg som försvinner!
« Svar #8 skrivet: mån 28 jan 2008 12:58:16 »
Ja, det kan stämma! Frugan muttrade nåt i morse om att hon rensat bort nånting...